Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 21 Mac 2013

10 juta pageviews sudah !

 

Dalam diam rupanya dia cecah 10 juta .. hehehe .. Tak sangka tapi bersyukur kepada ALLAH keranaNYA , aku menikmati apa yang aku impikan selama ini iaitu kepuasan menulis ..

Yer , aku tau bannyak blog dah lebih pon 10 juta tapi tak kecoh kan ? Cer tengok balik apa kandungannya berbanding aku .. Sekurangnya , aku berbangga gak la sebab aku bercerita pasal aku .. kan kan ? Haaa ..

image

Tak kisah la nak cerita apa pon . Selagi mana kita tau apa yang kita cerita tu tak memberi saham utk masuk ke neraka , sudah la kan ? Hehehe.. Jangan cari pasal wooo ..

Atau paling tidak pun , kena saman RM100 juta .. Tak berbaloi wehh .. Jangan terlalu kejar dunia hingga sanggup tolak tepi dosa pahala .. Hurm …

TAHNIAH BENASHAARI.COM .. Satu pencapaian di luar jangkaan aku !

Video pertama Qhaliff ke Youtube

Tadaaaaaaaa.. biasa up ke FB.. Tp hari ni aku up ke youtube sbb Qhaliff garang pelik hari ni .. Hahahaha .. Agaknya mengantuk sangat kot ..

Tengok dah ke ? Dia sendiri tersengih tgk video tu ... Adeh ...

Published with Blogger-droid v2.0.10

Berebut telefon dengan daddy !

 

Kata dah kan ? Haaaa… Garang dia woooo .. Aadehhhh … Ini macam aaaa .. susah wooo .. dia amik barang orang , pastu dia lak marah .. hehehe..

Cengeh kata orang utara .. hehehe … Jangan camni yer sayang .. Kang daddy tak bawak masuk gym .. Garang sangat nehhh .. heehe ..

Demam PIALA AXIATA dan hadiah menanti anda !!

 

Demam PIALA AXIATA dan hadiah menanti anda !!

Yearghhh .. PIALA AXIATA kembali lagi ! Piala yang menjadi rebutan pemain pemain badminton terbaik dunia yang menjanjikan hadiah yang cukup lumayan untuk juara !

Buat peminat badminton , ada juga hadiah sedang menanti ! Tak susah pon nak menang .. Heheh.. Hanya cukup dengan telefon bimbit anda yang canggih itu , anda dah boleh lakukannya .. hehehe..

Apakah itu ? Yearghh.. memula kita tengok dulu hadiahnya ..

GOLD : RM5000

SILVER : RM3000

BRONZE : RM1500

Pemenang juga berpeluang untuk hadiri perlawanan peringkat Separuh akhir dan akhir di KL..

Ok ok .. Apa yang perlu korang buat ? Ahaaa .. Part ni yg korang tunggu-tunggu kan ? Hehehehe .. Jeng jeng jeng … Apa kata tengok dulu video ni dulu ..

 

 

Yer !! Korang kena buat video macam ni ! Tak perlu lama pun.. 20 -30 saat pun dah memadai .. Inilah masa nak luahkan segala kreativiti korang tu.. Takkan nak simpan je kan ? Tak susah mana pon laaa ..

Ok , ni ada sedikit tips dari pihak penaja utk hantar video korang tu ..

image

Jom la join .. Sahut cabaran dan hantarkan video korang ke www.AxiataCup.tv!

Semua penyertaan akan disenaraipendekkan dan pastikan rakan rakan anda akan mengundi anda sebagai video pilihan. Video yang dapat undian tertinggi akan jadi distiharkan juara ..

Pertandingan dibuka bermula 18 February dan tarikh akhir penghantaran video 25 Mac 2013 .. Tunggu apa lagi ? Menyesal nanti ! Nilah masanya nak buktikan anda kreatif ! Hehe .. Jom tengok video mereka yang lain di www.AxiataCup.tv !

Yang ni mmg menakutkan aku !!

 

Kalau selisih dengan kenderaan berat , aku mmg takut sungguh ketika memandu ! Yang sering terbayang andai bebanan dia tu himpap kereta yang aku pandu !

Bukan tak pernaj jadi kes ni .. Rasanya ari tu kayu balak kan ? Malang tak berbau sungguh … Hurmm ..

Dan tadi , wife otw balik ke rumah jap … dan .. hurmmm tuuuu .. dalam gambar tuuuu .. Treler yang angkut traktor tu terlepas dari ikatannya dan menghempap kereta yang kebetulan bertentangan dengannya ..

Apakah yang terjadi seterusnya ? Wife pon tak sempat jadi paparazzi .. Dia sendiri redah jalan bertentangan sbb jalan dah ditutup untuk kerja kerja alihkan kenderaan tu ..

Haih … Kita hati hati , orang lain ? Hurmmm..

Dah sembuh..

 

Sebelum buh ubat tu haaa ..

Selepas buh ubat tu haaa ..

Alhamdulillah .. Lega aku tengok kaki Qhaliff ..  Tapi masih tak tau punca. Aku suspek semut merah yg kecik tu ..Kecik tp bisa !!! Macam aku jugak .. hehehe ..

2-3 hari gak la buh ubat tu .. Kali pertama buh , kering terus luka tu .. Ubat yg mak aku letakkan di lukanya tu , tuuuu .. Aku tak tau mana dia dapat .. hehehe ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Selama ini yang aku takutkan !

 

Alhamdulillah ! Serius .. aku tak sangka langsung sebenarnya .. Aku kalau gi gym dan workout untuk part bahagian atas badan , confirm aku akan sakit leher bila bangun tidur .. Dan , dan !! Sakit pinggang punyaaa .. Salah main ? Hurmm .. Mungkin sbb tak pakai belt kot .. Hurmmm …

Tapi sejak aku dok amalkan minum air alkaline ( gambar bawah ni ) dalam 2-3 minggu ni , alhamdulillah .. dengan izin ALLAH , aku tak rasa dah pagi ni sbb semalam aku workout berat pagi dan petang .. Patutnya pagi ni aku mesti sengal badan dan sakit pinggang .. TIADA LAGI OKEH !!! Perghhh … Nampak sangat badan aku ni bermasalah .. huhu ..

Kalau ada stok , aku biasanya minum sebelum tidur dan bangun tidur .. Kasi Qhaliff gak dengan tunjuk je botol ni , merangkak dia datang dan nganga .. Huhu .. Suka benar !

Dan ada sekali tu , di satu pagi .. hujung jari aku ni kebas kebas .. huhu .. Pastu hilang dan rasa ok sangat .. Hehehe… Sebelum ni , tak pernah rasa gitu ..

Maaf … ini bukan promosi murahan untuk suh korang beli tapi satu perkongsian dari aku.. Almaklumlah , kalau tak ok , aku tak syor punya .. Buat apa kan ?

Beberapa orang rakan rapat aku yang baru beli beberapa botol percubaan baru baru ni pon ada bagitau kesan positif .. Seperti selsema sebelah pagi berkurangan , tidur nyenyak bagi mereka yang sukar tidur , lenguh sengal hilang dan sebagainya .. Alhamdulillah .. Segalanya tu penting untuk mendatangkan mood yang ceria di sebelah pagi ..

Semalam pon , aku baru amik 6 kotak sbb ada ramai kawan menempahnya dari aku dan untuk parents aku sendiri  .. Abis semua tu !! Kena order lagi ..

Apa guna berpangkat , berduit kalau badan tak sihat kan ? Bila badan sihat , macam macam leh buat kan ? Hehehe ..  Kalau nak tau lebih lanjut pasal air ni , leh je baca kat entri aku yang lepas ..

Kelebihan air alkali untuk badan kita ..

Pagi , petang gym dan malam ?

Sekotak untuk orang tua ..

Kalau berminat nak tau dengan lebih lanjut, leh jer email aku .. benashaari@yahoo.com

Sudah pandai merajuk dah anakku itu !

 

Ololololooooo…. Kalau merajuk tak dapat apa yang dia nak , rasa nak gigit terus pipi dia tu haaaa …

Skang ni dia dok suka sangat kat kunci kereta tu .. Dapat , pastu nak masuk mulut .. Bila nak ‘rampas’ dia cepat cepat sorokkan ! Wehhh !! Tak masuk setahun lagi ni !! Er , tak lama lagi .. huhuh ..

Main pon teror dah .. Tapi dia nak main ngan rakan sebaya dia jer ! Ngan orang tua , tamo dia.. Dia lebih suka senyum dari main kecuali !! Kecuali main CAKKK.. CAKKKKK .. dia akan bunyi gitu ..

Tapi kalau korang , kali pertama dia tengok .. Heheheh .. Takde de la nak cak caknya kecuali kasi dia senyum dulu .. Haaaa .. baru dia ok ..

Ngan bapak dia ? Kalau aku tinggalkan dia jap , gi mana mana .. dia buat bo layan dah ngan aku pastu ! Alahaii….

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI