Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 22 Mac 2013

Jangan pening , kawan !!

Dulu , aku hairan camana si ibu atau ayah leh tahan anak kecilnya bikin semak di rumahnya ..

Skang , aku tak hairan dah !!! Hahahaha ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Gatalkah ?

Tuuu .. kat dahi dia .. Pening gak aku tgk .. Semalam naik merah tp cepat cepat letak ubat .. Terus kurang merah tu ..

Nak kata ruam panas .. pelik la pulak .. hurmm .. Pening mak ayah tgk anak keciknya sakit sana sini .. kan ?

Ni dok tidur tunggu mak dia .. Bapak dia , sempat update blog lg .. hehehehe ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Pantas meniru ??

Bayi atau kanak kanak kecil amat pantas meniru apa saja yang mereka nampak ..kan ?

Cam Qhaliff .. Dia dok tgk sepupu main tablet hingga handphone cap ayam aku tu pun dia buat macam tab ..

Daddy belikan tab ? Gulp ... Mana bisaaa .. Daddy pon tak pakai tab .. hahahahh ... Daddy pakai hp cap beruang jer .. heee..

Aku syak Qhaliff garang sbb dok tgk sepupu sepupu dia yg dah besar tu berkomunikasi antara mereka ..

Tunggu besar skit .. Baru tau dia tiru sapa..heeeee .. Jangan daddy udah laaa ..Masak daddy nanti ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Sekotak ALKALINE utk ibu tercinta

 

 

 

Member aku kat gym belikan utk mak dia .. Katanya nak bg mak dia cuba .. Yelah ,asik amik ubat jer ... Ni nak try air alkali ni lak. .. Berkesan atau tidak , kuasa ALLAH ..

Aku pun dah tinggalkan sekotak utk mak aku .. adik aku byrkan .. hehe .. gilir gilir .. Bagi aku , air ni ok sangat dr amik air miniral atau RO ..

Aku nak tgk kesannya nanti .. Apa apa , aku kongsi ngan korang .. heew ...

Dua  gambar diatas adalah testimoni dari kawan aku sendiri yg baru amik kelmarin .. Kalau berminat nak tau dengan lebih lanjut mengenai produk ni , baca kat SINI ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Daddy dah ada teman gaduh !

 

Syok giler sakat Qhaliff skang .. Pastu leh dah wat wrestling .. Suka lagi ada la dia .. Nangis ? Idok laaa .. Cuma tadi , untuk pertama kalinya dalam sejarah dia .. dia menangis bila mak dia gi kerja .. Haa, mak dia pon satu hal gak.. Saja je sakat melambai dari dalam kereta .. Budak ni dah pandai nak keluar rumah atau lebih tepat lagi , boring duk rumah !

Hari ni seharian dengan daddy .. Jadi , mmg kena buli la dia .. ahahaha .. Suka suka .. Tapi daddy pon kena buli gak dengan liatnya nak kasi tidur ! Perghhh … Daddy ilang skill dah sbb dok Tok dia dah amik alih tidurkan dia skang ni .. Huhuh ..

Namun , bila malam menjelma .. pastinya dia cari daddy dia untuk ajak layan menyanyi lagu di hp aku dan aku akan pasang dia lagu yang pastinya membuaikan perasaannya dan mak dia .. Dan mak dia tidur dulu ..

Esok , sambung gaduh eh .. Hehehhe .. Kasi rekod .. Nanti besar , dia google .. dia jumpa sendiri segala cerita pasal dia .. segala video mengenai dia .. Daddy ? Entah ada entah tidak dah masa tu .. Huhuh.. Jangan lupa sedekah Al-Fatihah buat daddy yer ..

Qhaliff dan arwah Qhalif …

 

Sayu .. sedih .. pilu bila rakan blogger ini meninggalkan komen di blog aku ..

 

Qhalif..nama anak kita sama en.Ben..bezanya,anak sy dah kembali ke rahmatullah 27 hr yg lalu sewaktu usianya 21 hari..walaupun wajah anak x seiras atau serupa,nama yg sama tu tetap mmbuatkan sy suka tgk gambar2 dia..peliknya perasaan itu... “.

 

Bukan aku saja yang rasa begitu , jiran aku .. Mat Gebu siap up status di wallnya dan ramai rakan ke blognya untuk membaca coretan khas untuk anaknya itu ..

Bila membaca entrinya tu , teringat aku saat saat nak menyambut Qhaliff ke dunia ini . Perasaan gementar senantiasa ada .. Sewaktu menunggu , sewaktu dia tidak sihat .. Dalam keadaan yang masih begitu ‘ hijau ‘ , apa saja boleh berlaku.  Segalanya di luar kawalan kita . Terima dan redha .. Apa yang berlaku adalah ujianNYA untuk kita , hambaNYA ..

Begitulah manusia .. Bila ‘ada’ tak reti nak jaga .. Bila takde , barulah nak menyesal .. Tak kira sapa la kita baik aku sendiri , korang yang membaca ni , hargailah setiap detik , saat tak kira di mana jua .. Setiap masa yang berlalu , takkan kembali. Apa yang tinggal untuk kita cumalah kenangan ..

Sedekahkan Al-Fatihah buat arwah Qhalif Putra Mohammad Shaiful dan buat ibunya , semoga ketenangan dan ketabahan senantiasa bersama anda !

Baca di http://mommyrinduqhalif.blogspot.com/

 

HARGAILAH !

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI