Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 20 Mei 2013

Sekejap masa berlalu .

 

Sikit hari lagi , dia dah boleh menolong maknya di dapur .. Membasuh pinggan atau tolong lecahkan lagi dapur tu .. hehehe ..

Dah sampai dia pegang atas tu. Skang ni , pantang dia nampak apa saja atas meja .. Cepat je dia suakan tangan dia untuk mengapai. Dengan harapan , dapat la makanan ! Hahahah .. Kuat makan cam bapak dia dah !

Maknya dah risaukan perut Qhaliff yang semakin ala ala daddy dia .. Hahaha .. Daddy dia pun dah semakin ilang pack pack yang ada tu .. Dah makin malas ke gym .. Yelah , kalut dengan anak .. dengan blog .. huhu ..

Skit hari lagi , jom berlari n main bola dengan daddy .. Daddy nak cari sukan lain lak .. Malas gi gym . Golf ok kot ?

3 saman AES !

 

Aku redha walaupun ianya satu ' penganiayaan' buat aku.. ALLAH ada ..  Ketiga tiga saman tu kena di Putrajaya.. Tak mengapalah ..

Satu saman RM300 .. Nak diskaun , gi buat rayuan kat mahkamah ! hehehe .. kan ? Tak per … Redha.. Bayar jer ..  Melainkan pasni ada saman lagi , mmg aku kumpul hingga hujung tahun ..

Yer.. buat style member aku .. kena beribu tapi bayar beratus jer.. Camana ? Heee .. Cuma tak pasti la AES ni leh guna alasan tu ke tak ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Si anak kecil ..

 

Hurmm .. Bila tidur , sunyi .. Bila dia jaga , mau tekanan jiwa la jap. Bukan susah nak jaga tapi kena bagi perhatian 100% di kala usia begini sbb dok suka mengutip !

Tapi bila fikir fikir semula .. Dia depan mata untuk mak ayah perhatikan tingkah lakunya .. Nanti dah jauh ?? Camana pulak ? Depan mata dah pening , bayangkan dah jauh nanti ? Hurmm ..

"(Bayi) asalnya bersih kemudian dikotorkan. Bersih sepatutnya dibersihkan dengan kebersihan iaitu diteruskan dengan pendidikan al-Quran, agama, kenal ALLAH, sayang ALLAH, berkaitan dengan pemikiran, perasaan dan keyakinan. Kerana dengan keyakinan ia membetulkan akal dan nafsu,".

 

Ada satu cerita mengenai hari akhirat yang membuatkan aku rasa insaf sangat .. Kita selalu dengar cerita mengenai anak kecil yang meninggal dunia ketika dilahirkan dan menunggu ibu bapanya di depan pintu syurga kan ? Tapi pernahkan dengar keseluruhan cerita tu ? Hurmm ..

 

Dikatakan bahawa, di pintu syurga, ada pokok yang mempunyai banyak dahan. Bilangan dahannya tidak terkira melainkan Allah Taala sahaja yang mengetahui.

Di atasnya ada kanak-kanak yang telah mati semasa di dunia ketika umur mereka dua bulan, kurang dan lebih sebelum mereka baligh.
Apabila mereka melihat ibu dan bapa mereka, mereka menyambutnya dan mengiringi mereka memasuki syurga. Mereka memberikan gelas-gelas dan cerek serta tuala dari sutera. Mereka memberi ibu dan bapa mereka minum kerana kehausan kiamat. Mereka memasuki syurga bersama-sama.

Hanya tinggal, kanak-kanak yang belum melihat ibu dan bapa mereka. Suara tangisan mereka semakin nyaring.
Mereka berkata: “Aku mengharamkan syurga bagi diriku sehingga aku melihat bapa dan ibuku.”

Kanak-kanak yang belum melihat ibu dan bapa mereka telah berkumpul. Mereka berkata: “Kami masih di dalam keadaan yatim di sini dan di dunia.”

Malaikat berkata kepada mereka: “Bapa-bapa dan ibu-ibu kamu terlalu berat dosa mereka. Mereka tidak diterima oleh syurga akibat dosa mereka.”

Mereka terus menangis malah lebih kuat dari sebelumnya lalu berkata: “Kami akan duduk di pintu syurga moga-moga Allah Taala mengampuninya dan menyatukan kami dengan mereka.”

Demikianlah! Orang yang melakukan dosa besar akan dikurung di tempat pembalasan yang pertama oleh mereka iaitu Sirat. Ia dipanggil “Tempat Teropong.” Kaki-kaki mereka akan tergantung di Sirat.

 

Tidak takutkah lagi kita ?

“ Arahan perlu tepat , daddy ! “

 

Daddy suh sepak bola je kan , kaannnn ? Jadi , Qhaliff menurut je laa .. Kiranya tak derhaka la kannnnn ..

Tau pasal apa dia duduk balik ? Hehehe … Tu dalam proses meneran .. Berak haaaa .. Kiranya lepas main bola tadi , daddy dia kena basuh laaaaa .. uhuk uhuk.. Semerbakkkk ! Dah la posa ari ni .. huuhu ..

 

Sediki info dari BabyCenter :

Kebanyakan kanak-kanak 18 bulan sudah mahir berjalan. Ramai boleh naik tangga dengan sedikit bantuan (tetapi mereka memerlukan pertolongan untuk turun tangga selama beberapa bulan lagi) dan gemar memanjat perabot. Anak anda mungkin akan cuba menendang bola, tetapi tidak akan selalu berjaya, dan mungkin dia juga suka menari jika mendengar muzik.

Qhaliff baru 14 bulan ..dah boleh main bola dan menari .. Hahahaha ..

Teringin makan tapi takut ?

 

ANDA BOLEH MAKAN MAKANAN KEGEMARAN ANDA DENGAN BANTUAN CAR-BAL !!

*APA ITU CAR-BAL?? APAKAH & BAGAIMANAKAH FUNGSINYA??

247596_120485998155456_1387877492_n-1

Carb-Bal sebenarnya ialah Carbo Blocker yg diperbuat daripada “White Kidney Bean” dan sejenis daun bernama “gymnema sylvester” daripada Negara India yang membantu untuk menghalang gula masuk ke dalam badan kita. Makan sebiji sejam sebelum makan dapat menghalang enzim iaitu “alpha-amylase” dan “sugar receptors” atau sel yang berfungsi untuk menyerap gula..

Sekiranya kita mengambil lebih karbo, sebanyak 123 gram karbo tidak akan diserap oleh badan. Namum begitu, berhati-hati.. jangan pulak dgn ada nya CARB-BAL kita boleh makan karbo, semua benda kita mkn tanpa tanpa kawalan....

Pengambilannya ialah 123 gram karbo kita boleh bahagi 3, iaitu sebanyak 40 gram karbo kita boleh makan untuk setiap kali hidangan pagi, tengahari dan malam.. kalau lebih daripada itu, badan akan tetap gemuk dan memang tak turun berat lah jawabnya.....

Jika kita terlupa untuk makan selepas ambik Carb-bal, gula dalam darah akan kembali normal dan kalau makan karbo memang tak menjadilah jawab dia..

Dengan itu, kita kena ambil balik Carb blocker dan tunggu 20 minit atau kita boleh je makan protein seperti menu diet dengan ALPHA LIPID SD2 dan elakkan terus ambik karbohidrat dalam makanan...Untuk mereka yang belum mencuba lagi untuk berdiet dengan ALPHA LIPID SD2 kerana tak boleh tinggalkan makanan favourite seperti meehoon tomyam, spegeti.. bolehlah try Carb-bal ini..

Produk kami adalah yang terbaik di Dunia..

::SPECIAL PRICE ::

- FREE Postage

- FREE Buku Panduan

- FREE Botol Shake

- FREE Ketostik

- Kami sentiasa follow-up diet pengguna SD2

Hubungi kami “Pengedar SAH” :

(ID : 1340896)

Hayati – 019 232 5102

Fikri – 019 232 5120

FB - http://www.facebook.com/hayati.fikri.1

Bila ibu boleh memandu dah..

 

Sebelum ni aku antar sbb ... Heeee..korang pon tau nape kaaann ..

Jadi , skg tak yah dah .. Boleh la jimat skit duit minyak dan tol dgn lepak berdua di rumah sambil lyn tv pendidikan .. ecehh..

Tapi ,bukan senang nak kasi budak kecik ni tdo sbb dah biasa tdo dgn menyusu badan ..

Kena tunggu dia ' abis kemas' rumah dulu ,baru leh tdo ..

Published with Blogger-droid v2.0.10
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI