Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 29 Mei 2013

Pengsan sudah Qhaliff !

 

Kesan dari mandi kolam ! Daddy pegang , dia gayakan saja !!!! Patutnya daddy yg tidur cam tu haaa .. Dia pulak yg lebih .. huhu ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Nak pengsan sudah aku !!

 

Ikutkan , aku demam ari ni … Tapi sbb nak temankan famili aku ziarah pakcik aku dan settlekan beberapa urusan, aku gi gak .. Sambil tu leh perkenalkan Qhaliff dengan sepupu sepupu dia belah Penang ni ..

Seharian berjalan sana sini . Ni pulak baru lepas berendam di kolam dengan Qhaliff.. Dia pun dah mula suka dengan air tadi. Siap dah buat beberapa aksi lagi ..

Malam kang , gi balik umah pakcik aku .. Plan nak gi pekena pasemboq di Padang Kota .. heheheh .. Tadi ada la pakcik aku ajak gi tangkap udang galah kat Pulau Aman tapi aku tamo sbb kena naik bot. Kalau ada skill berenang ala ala Nicole David tu , leh la gak gi.. hahaha..

Penat .. tapi tetap update blog.. Esok pagi nak mandi kolam , rekod Qhaliff ! Nanti leh tunjuk kat dia .. dulu daddy dia lagi teror berenang dari dia !!

Berpeluh-peluh !!

Fuhhhhh.. Tak tahaannn aku panas di Penang ni .. berpeluh aku dibuatnya .. Tu belum lagi matahari sejengkal dari kepala !

Published with Blogger-droid v2.0.10

Didilla Laksa Balik Pulau ..

Sepupu aku kata laksa yang dijual disini antara yang sedap di Pulau Pinang .. Benarkah kata katanya itu ? Ahaaa..

Aku lom rasa lagi laksa ni sb tapau je .. Nak makan ramai ramai kat rumah arwah tok aku jap lagi .. heeee ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Penang Free Wifi !!

 

Ambik kau haaa !!

image imageimage

Sila gunaaaa !! Register dulu pastu boleh guna . Cuma setiap setengah jam , dia akan logut dengan sendirinya .. Kalau nak guna lagi  sila login jer .. Elakkan pembaziran gitu ..

Ok la kan ? Hehehehe …  Projek ni lama dah .. Dah mula pada tahun 2009 lagi .. Ada lebih 1550 hotspots sekitar Pulau Pinang .. Hehehehe ..

Dari takde langsung kan ?

Selepas setahun lebih ..

 

Qhaliff , akhirnya bersua juga dengan ‘adik-beradik’ dia di Penang .. Meriah ! Macam raya lak bila budak budak ni bermain dan aku tak amik kisah sangat sebab aku tidur kat sofa sat.. Penat memandu semalam.. hehehe ..

Mula-mula singgah rumah ayah saudara aku di Bagan Jermal . Pastu nak gi check in hotel .. Dan terus ke Balik Pulau .. Esok balik KL balik .. hehehe.. Datang sbb ada urusan ‘rasmi’ .. Bercuti ? Kena tunggu lain hari ..

Menariknya di sini … Tadaaa ..

Free kooooo ! Sepantas kilat aku connect .. Bukak browser , tunggu dan tunggu .. Terus menunggu .. dan menunggu .. Aku disconnect dan connect aku punya sendiri .. hahahaha ..

Tak tau salah sapa.. Aku punya setting atau ? Tapi sekurangnya ada la gak ‘bayang’ free tu dari di Putrajaya tu yang freenya kat kedai makan dan cafe .. Tu pun berpassword ..

Ok .. takde kaitan dengan politik cuma aku berharap negara kita maju setapak ke hadapan dengan menyediakan internet percuma tanpa had..  Wow !! Seronok tuuu kan ?

Jangan  mimpi ! Hahahaha .. Tapi mana tau kan ? Kot kot la kerajaan bermurah hati .. hehehehe ..

Bila Qhaliff membebel..

 

Hehehe .. Amboiiii .. lawan tokey nampakk ?

Published with Blogger-droid v2.0.10
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI