Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 3 Jun 2013

Tersadai kepenatan..

 

Kalau ikut keje gile , lepas aku cover satu event di Jalan Duta awal pagi esok ..mau jugak aku kembali ke Kelantan sbb projek ke Johor hari Rabu dah batal ..

Tapi bila tgk keadaan Qhaliff dan wife , sian pulak ...

Tgk la cmna nanti ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Nyaris ditimpa kelapa sawit !

 

Alhamdulillah .. sampai dah umah .. 12 jam perjalanan .. Pelik tul laaa .. Orang lain buat 6-8 jam tapi aku senantiasa 12 jam walaupun takde jammed !!! Adehh .. byk sangat ‘ makan angin ‘.. Aku bawak pelan je tu.. Tu pun leh kena 3 AES !! Mangkuk tul kamera tu .. Aku kata kamera yer .. Bukan orang yang meluluskan penggunaan AES tu yer .. Orang tak bersalah .. Kamera yang bersalah !

Ok , sambung .. Aku tak ingat belah mana tapi rasanya kat Benta .. Lori yang dipenuhi kepala sawit tu dari simpang sebelah kanan tiba tiba dengan pantas memotong kereta aku untuk berada di hadapan !

Tiba-tiba muatan beberapa bijik kelapa sawitn yang bersaiz besar terlepas dari jaringan yang menutup muatan tu , lalu berderai di atas jalan raya .

Nasib baik la aku pandu perlahan selepas melihat ‘kelakuan ‘ lori tu dari jauh . Aku sempat brek untuk elak sebijik berguling ke arah bumper aku ! Hahahah .. Oh noooo .. Nasib baik kereta di hadapan memberi laluan kepada kereta yang dipandu aku untuk menyelamatkan diri ! Aku angkat tangan sebagai tanda terima kasih. Baguskan aku ?

Bayangkan jika aku berada rapat dengan lori tadi ? Aku rasa kereta baru aku confirm dah serupa kereta Upin Ipin !

Moralnya , jarakkan kereta anda .. InshaAllah selamat. Kamera Aes takkan selamatkan anda tapi kesedaran diri sendiri tu penting..

Hilang hensem dah !

Calar dah muka dia gara gara cakar muka sendiri !  Kejadian ngeri itu berlaku semalam sejurus dia bangkit dari tidurnya.. Kemudian dia terus gosok muka dia tanpa perasan yg kuku besi ala wolverine tu keluar dr celah jari jemari dia ..

Nasib baik dah buh ubat.. kalau tak ,dah mcm Jason King rupe tu ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Senyum nampak gigi !

 

Olololooo … mentang mentang la gigi dah keluar… Haaa .. Senyum sokmo ehhhh … Ke gigit sokmo ?? heheheh ….

Pasar Pulai Condong, Kelantan

Macam macam ada jual sini .. Waktu gini , otai otai je ada .. Dan yg menjual , ramah jer ..Murah gak harga ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Lagi mengenai VIVIX

 

-iklan-

Masa Shaklee maklumkan promo bulan May 2013 adalah VIVIX, ramai tepuk2 tangan . Almaklum laaa , 2 bulan lagi dah nak Raya 2013 . Semua pakat2 nak cantik meletop dan sihat dari dalam menjelang raya xlama lagi.... So , bila bulan ni promo VIVIX , beli 6 free 1 , ramailah suka ... Nak tahu kelebihan beli 6 free 1 ni ?

Jika anda beli 6 botol Vivix, anda akan dapat :

1) percuma 1 lagi botol Vivix

2) percuma pendaftaran ahli (biasanya daftar ahli adalah berjumlah RM65)

3) percuma postage

4) Cash Rebate sebanyak RM241

Jadi , anda dapat penjimatan hampir RM800... waahhh, banyak tu .. *wink2*

Oh ya , kalau anda beli 2 botol Vivix pun anda akan dapat :

1) percuma pendaftaran ahli

2) percuma postage

3) Cash Rebate sebanyak RM37

Jadi, dengan pembelian 2 botol Vivix Shaklee, anda mampu jimat RM112 .. waaah, berbaloi jugak tu kan ..

Apa ? kalau nak beli 1 botol Vivix pula bagaimana ?? ... haaa , yg tu anda akan dapat :

1) percuma postage

Jom kita lihat , apa itu Vivix dan kelebihan Vivix ni ...


Vivix™ Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Vivix ™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

- Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.

- Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

- Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

Kelebihan Vivix Shaklee berbanding jenama lain

Ni jadual yang membuat perbandingan antara Vivix, MonaVie, Tahitan Noni dan Xango Juice... cuba anda lihat bagaimana hanya dengan 1 sudu teh(1 serving/day)Vivix mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh (3000-5000 ORAC).Hanya jauhari mengenal manikam.. dan hanya yg tahu erti nilai wang...akan memilih intan bukannya kaca... Vivix - Value for money

Manfaat Vivix Shaklee :

Manfaat Resveratrol .

"Terdapat empat mekanisma yang membuktikan kebaikan Vivix iaitu ia mengandungi resveratrol yang kebaikannya sama dengan 3,000 gelas arak merah. Vivix juga terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan. Vivix mendapat sijil halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim)

Bukan sahaja baik untuk kesihatan, malah ia juga adalah tonik anti - penuaan

GOLONGAN YANG AMAT MEMERLUKAN VIVIX :

1) Pesakit Diabetes

2) Arthiritis

3) Pesakit Gout

4) Pesakit Cancer yg telah menjalani kemoterapi

5) Orang yg rabun mata - perlukan antioksidan yang tinggi

5) Ibu dan bapa yang sibuk bekerja seharian menguruskan anak-anak dan tanggungjawab

6) Golongan yg mementingkan kesihatan badan yg maksimum

7) Atlit atau yg aktif Sukan

8) Anti Penuaan

Boleh lihat testimoni antara ramai pengguna Vivix Shaklee :

Oklah..dah paham kan kelebihan vivix ni..nuyun bukannya apa..masa nilah nak rebut peluang dapat vivx ngan harga diskaun..


cepat...cepat...cepat...bulan 5 ni je ;-)



yang ikhlas,

nuyun ;-)
____________________
NURULHUDA MOHD NAJMI
Member ID : 911707
Call/SMS/WhatsApp : 0133747473

Tok Ma tak kasi goyang goyang !

 

Hahaha ... Nasib baik Tok Ma tak nampak lagi Qhaliff dok goyang kepala bila dgr lagu rancak !

Kalu boleh perbanyakkan dgr alunan zikir dan selawat .. Huhu .. mmg pon cuma dia akan diam bila layan Upin Ipin ! Nak berckp dah kot ..  hehe ..

Published with Blogger-droid v2.0.10
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI