Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 21 Jun 2013

Kemaruk UPIN IPIN !!

 

Sapa yang kemaruk tgk UPIN IPIN ni ?

Hehehehe … Bila tengok Upin Ipin , daddy dia yang gelak lebih ! Kenapa ? Aku cukup terhibur dengan watak Ismail bin Mail .. hehehe .. Dia cukup bijak terutama bila bab bisnis ! Pandai betul hidu peluang buat duit ..

Kedua ialah lawan si Mail iaitu Mei Mei .. Heheheh .. Asyik bergaduh je dua orang ni .. Rasanya kalau buat part dah besar, leh bercinta dua dua ni .. huhu ..

Dan pastinya akak dia yang garang tu .. Hahahaha .. Kalau dapat kakak garang cam Kak Ros ni , confirm aku asyik tensen.. Nasib baik la aku takde kakak .. Ada abang tapi abang wat hal sendiri .. hehehe ..

Watak lain pon semua best .. Bagi aku , inilah antara animasi yang terbaik pernah tonton ! Tak jemu walaupun berulang kali menontontnya !

Tahniah …

Pabila Chef Qhaliff Iman memegang lesung!

 

Waktu ni aku tertidur .. wife ngan Qhaliff kat dapur .. Cam biasa la kan .. kat mana mak dia , kat situ gak dia nak menyelit .. Bila mak dia sibuk menumbuk lesung tu , dia pon nak buat jugak laaaa .. Tak kasi , marah dia aihhh .. Dah kasi ? Tuuu .. Tgk video kat bawah ni ..

Amacam ? Dah leh gi antar berguru ngan Mat Gebu dah kan ? Hehehe  …

Bila mak menjual ..

 

“ Pak Ngah .. nanti amik Aniq cam biasa yer .. Nak balik ngan pak ngah ..“

Perghh … anak buah aku meninggalkan pesan sebelum dia gi sekolah agama .. Baru berusia 5 tahun tapi mulut .. hurmmm ..

Jam 4 petang menjelma. Aku pun berjalan kaki la gi jemput dia kat sekolah agama yang terletak di dalam masjid di kawasan perumahan berhampiran .. Kira 10 minit jalan kaki la..

Dia dah keluar .. Berjalan pulang la kami .. Sebelum tu ada dia keluarkan duit sebanyak RM1 ..

"Pak Ngah , jap .. nak beli makanan kat ibu .. "

" Mana dpt duit tu ? "

"Ibu la bagi .."

Aik … mak kasi duit untuk beli makanan.. Dia beli makanan kat mak dia sendiri ! Adehhh ..

Jadual imsak dan berbuka puasa bagi negeri-negeri di Malaysia 1434H / 2013

 

Ramadhan dianggap bulan termulia di dalam bulan-bulan Islam. Penurunan Al-Quran di dalam bulan Ramadhan menjadikan bulan ini sangat mulia lagi istimewa. Di dalamnya terdapat pelbagai fadilat yang harus dikejar oleh setiap umat Islam bagi mempertingkatkan kualiti keimanan dan ketaqwaan. Bulan Ramadhan juga dianggap sebagai Madrasah Kerohanian di mana pada bulan ini umat Islam diwajibkan berpuasa. Risalah kali ini akan memaparkan dua pesanan pilihan berkenaan cara kita menyambut Ramadhan.

seterusnya  di  Bagaimana kita hendak menyambut Ramadhan

Berikut adalah jadual berbuka puasa di bulan Ramadhan bagi negeri negeri di Malaysia pada tahun 2013 / 1434H

ADAB-adab berhubung ibadat mestilah merujuk kepada ajaran yang ditunjuk oleh Allah s.w.t. dan Rasulullah s.a.w., iaitu al-Quran dan sunah. Ada sebahagian pihak yang cenderung mencipta adab-adab ibadah tanpa merujuk kepada dua sumber agung itu, misalnya dakwaan yang menyatakan makruh mandi terlalu kerap, atau mandi pada hampir waktu berbuka kerana ia boleh mengurangkan keletihan dan sekali gus menghilangkan kelebihan puasa.

seterusnya  di  Adab Berbuka Puasa - Menurut Sunah Rasulullah S.A.W.

 

Sumber jadual berbuka puasa : http://www.mysumber.com

Qhaliff dah dapat tajaan taska ?

 

image

Ahad lepas tak silap aku .. aku ke Alamanda dengan keluarga aku. Sewaktu menunggu wife di depan Aeon tu , aku ditegur oleh seorang kenalan .. Dan Qhaliff waktu tu pon dok sibuk bermain dengan gembiranya berjaya mencuit kenalan tersebut.

Itu kali kedua la bersua muka. Kenalan tu pon pernah mengiklankan bisnisnya di blog aku ni . Katanya sambutan memberansangkan. Alhamdulillah ..

Nak dijadikan cerita kelmarin , ada dia tegur aku di whatsapp setelah mendapatkan nombor aku melalui adiknya.

Lama lagi tapi tak lama pon .. hehehe .. Taskanya aku pernah gi .. Memang best la .. Bukan sekadar main je.. Ada belajar gak termasuklah pendidikan Islam dan belajar bahasa lain ..

Alhamdulillah .. murah rezeki dia yer .. Takde orang nak taja ayah dia ke ? Kot nak taja nikah lagi ke.. hahahaha .. Wife jeling dah wehhh ! Nasib baik jauh .. Kalau dekat ? Birat dah wehh ..

Apasal perempuan suka cubit eh ?

Baik atau buruk video di Instagram ?

 

Wah ..ada video lak .. Nak letak video lak ke pasni ? Selama ni gambar je .. Pasni pakai ramai la bervideo di Insta ni ..

Harapnya jangan ada pulak letak video mengarut mereka nanti .. Bawak bawak bertapis la skit .

Published with Blogger-droid v2.0.10

Penyamun kerjaya terkini ?

 

Hurm.. makin banyak kejadian samun terutamanya menggunakan parang ni .. Sana sini ada kes kes gini. Malah dengarnya kat kawasan perumahan sekitar rumah aku tu pun ada kes gini .. Apa nak jadi ni ? Gara gara takde kerja atau malas nak bekerja ? Atau pun desakan hidup gara gara kos sara hidup makin tinggi ? Hurmmm ..

Semalam di Besut , Terengganu ..

Seorang suri rumah kerugian RM8,000 selepas disamun ketika sedang membasuh baju di rumahnya oleh dua lelaki tidak dikenali dalam kejadian di Kampung Raja di sini semalam.

Pemangku Ketua Polis Daerah Besut, Deputi Superintenda Noor Zainy Mohd. Noor berkata, mangsa berusia 59 tahun yang berseorangan ketika itu diikat kedua-dua belah tangan oleh suspek selepas menggeledah rumah mencari barangan berharga.

Beliau berkata, kejadian pukul 9.30 pagi itu berlaku ketika mangsa sedang membasuh pakaian di bilik air dan secara tiba-tiba dia didatangi dua lelaki yang tidak dikenali menyuruhnya menyerahkan barangan kemas yang dipakainya. ( sumber Kosmo )

 

Dalam akhbar Harian Metro hari ni lak ..

Seorang suri rumah bukan saja kerugian RM12,000 malah cedera pada anggota badan selepas bergelut dengan empat lelaki bersenjata dalam kejadian samun di Durian Tunggal di sini, semalam.

Difahamkan, dalam kejadian jam 9 pagi itu, mangsa, Nuraini Saidi, 51, yang sedang membuang tilam buruk diserang kumpulan lelaki bermotosikal bersenjatakan tiga bilah parang.

Sumber berkata, suspek menetak mangsa di pinggang dan paha kiri sebelum merentap barang kemas yang dipakai wanita terbabit. (sumber  Hmetro )

 

Yang kes kedua tu , suami dia ada dalam rumah. Siap kejar lagi tapi takde yang membantu.. Malah jiran yang kebetulan ada pon siap ditetak. Nasib baik dia dalam kereta ..

Biasanya penyamun gini dah tak ingat apa apa sbb kebanyakkan mereka amik dadah supaya jadi berani .. Kalau tak amik , confirm was was nak buat kerja gini ..

Sebab itulah dadah ni merbahaya .. Ada yang kata org yang amik dadah ni tak kacau orang ! Huh !

Semakin banyak kes samun ni. Jangan kata nak keluar rumah , duduk dalam rumah pon lom tentu selamat !

Jimat RM200 !

 

3 pasang koyak serentak ! Lokasi , sama yakni di poket dan celah kangkang ..heee .. Pelik .. celah kangkang tuuu .. adeh ..

Beli baru ? Beratussss tuu .. Antar gi jahit balik je.. RM10 ! Jimaaattt dahh .. Sekurangnya leh pakai utk setahun lagi .. Kalau koyak lagi pastu , baru beli ..

Hurm .. duit masuk duit keluar ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Kaki kopek dah !

 

Tang remote Astro ni , dia dah tau camana nak bukak covernya. Berusaha dia nak dapatkan bateri tapi tak mampu sbb ketat sangat .. hehehe ..

Nasib baik kali ni gamnya kuat ! Maka usahanya , gagal sama sekali walaupun berusaha berulangkali ! Hahahahahha … Kecewa diaa .. Sila cuba lagi yer , Qhaliff ku sayangggggg..

 

IKLAN

Good news.. Currently our company has launched new COMBO PACKAGE. Every new comer who starts their business BEFORE 30th June 2013 can get first bonus RM4700.  The company will bank in your bonus  directly into your account by 12th July 2013.  Just nice for Ramadhan & Syawal preparation. Isn't it?  PLUS + + You'll get travel points too.  Our next FREE TRIP will be AUSTRALIA..!!  Interested to join our business? Free business preview. No obligation. Contact me now.  LOVE,  Waney 013-6613197

Melancong FREE ke Australia

All fully sponsored including
2 way Flight tickets, accommodation,
Halal food, transportation, & tour.
For more info, visit:
www.WaneyZainuddin.com

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI