Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 25 Jun 2013

Alhamdulillah , dah hujan tapi..

 

Angin yang cukup kuat disusuli hujan yg lebat .. Cuma .. hurmm .. Tu gambar kat Putrajaya ..Gambar dari rakan yang tinggal di sana ..

Kat rumah aku , alhamdulillah ..dah kurang jerebu setakat ni ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Makan bateri la pulak !

 

Memula dia belajar camana nak cungkil utk buka penutup remote Astro ni .. Aku dah perati tengok jeee mata dia … Dia dok pandang bateri lepas berjaya bukak cover tu.. tapi masih tak tau camana nak keluarkan bateri tu walaupun cuba mencungkilnya ..

Ada sekali tu , aku terjatuhkan remote ni dan terkeluar bateri tu.. Dia tau bateri tu boleh dikeluarkan !

Dan .. akhirnya dia berjaya melakukannya .. bateri tu digigitnya !! Grrrr !! Tak pasal pasal semua menda dah kena aku sorokkan … haih.. Bahaya betul ..

 

Published with Blogger-droid v2.0.10

Terpenjara di dalam rumah !

 

Sejak jerebu ni , ternyata nampak muka penuh kebosanan Qhaliff .. Tak dapat nak merendek kat mall.. Nak usha awek pon tak leh gini .. Hurmm..

Kalau semalam , masanya dihabiskan dengan membuang air besar .. Hari ni , dia asik nak tidur jer .. Ni gara gara dia jaga kul 5 pagi dengan perut berbunyi bunyi.. kelaparan gitu ! Siannn .. Mak dia pon masakanlah nasi untuk dia .. Dan abis kooo dia makan !

Kul 8 pagi dia bangun .. Muka mengantuk lagi .. Kasi layan tv sat sebelum aku mandikan dia .. Pastu baru kasi tidur ..

Sebelum tidur , kena bergurau senda dengan dia dulu .. Makan .. Baru kasi susu dan lenaaaa … Harapnya sampai lepas zohor la.. sempat solat awal skit .. hehehe ..

Bergurau pun berpada-padalah !

 

Tak dinafikan , di zaman sekolah laaaa kita nakal ! Maklumlah , ramai kawan kawan kan ? Heeee … Meriah gitu .. Tapi bila dah ramai kawan , jangan la pulak dok buat sesuatu yang mampu mendatangkan kecederaan terutama bila bergurau kasar ! Hati hatilah ..

Di Terengganu , gara-gara gurauan melampau rakan karibnya, seorang pelajar sebuah pondok pengajian agama di Kuala Ibai di sini, terpaksa memakai pek membuang najis pada perutnya buat sementara waktu selepas usus di bahagian duburnya bocor akibat tertusuk batang penyapu yang sudah patah, kelmarin.

Kejadian berlaku kira-kira jam 5.30 petang ketika Mohamad Firdaus Zakaria, 14, bergayut pada bingkai pintu asrama tanpa menyedari rakannya memegang batang penyapu terbabit secara menegak di bawah tempat dia bergayut.

Menceritakan kejadian terbabit, menurut Firdaus, sejurus melepaskan tangan pada bingkai pintu berkenaan, dia terjatuh tepat atas batang penyapu itu dipegang rakannya menyebabkan tertusuk ke dalam duburnya.

Menurut Harian Metro  mangsa yg dalam keadaan menahan sakit, memegang batang penyapu itu yang masih berada pada punggung dan berusaha selama lima minit sebelum dapat mengeluarkan batang penyapu itu.

Bila dah jadi menda gini , sapa yang susah ? Semua orang susah !! Haihh .. fikir dulu sebelum nak bergurau !

Jerebu di dalam rumah ..

 

Kesan jerebu di dalam rumah , boleh ku nampak .. Jerebu dalam hati ku ini ?? Heeee ..

Ni bedak sejuk je pon..hehehe..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Catatan IPU terkini 2013 !

 

Masuk sana sini untuk cari jawapannya .. Aku nak gi Shah Alam , tapi camana catatan IPU kat sana ? Maka aku pon masuk la ke laman web Jabatan Alam Sekitar , www.doe.gov.my untuk mendapatkan jawapannya ..

Tepat jam 8 pagi !

image

289 ???? Perghhhh .. Yang kat rumah aku bawah 200 pon dah pedih mata , inikan pulak setinggi tu ? Hurmmm …  Jawapannya temujanji aku pagi ni terpaksalah ditunda ke hari lain .. Kalau ada rezeki , ada la .. Yang penting ialah kesihatan diri terutama anak kecil ..

Kawasan lain seperti Cheras.. Aku plan nak ke sana selepas gi Shah Alam. Memandangkan dah kensel ke Shah Alam , Cheras lak camana ..

Hurmm.. Cheras ,186 .. masih tak elok utk paru paru .. heee .. Maka , Qhaliff dan daddy , duduk diam diam dalam rumah yer …

Putrajaya ? Huhuhuh .. lagi ler .. 195 tuuuu …. Pakailah topeng atau tuala basah yer ..

JOM SLIM PADA BULAN PUASA INI..

-iklan-

549587_630647916950362_1195390107_n

Mengapa kami mencadangkan pendiet2 di Malaysia mengamalkan ketogenic diet spt Program Diet Alpha Lipid SD2,

  • Mengurangkan 'Low Carbo Intake', serta menjadikan lemak yg tersimpan didalam tubuh dibakar secara semulajadi.
  • Menghasilkan TENAGA bukan dari karbohidrat yg dimakan seharian...Karbohidrat/Glukosa adalah makanan kegemaran sel-sel kanser didalam tubuh.

541728_504425219624126_1607489701_n

Mitos, tak makan nasi aku bule mati, nahhhh makan nasi lagi cepat mati dgn menggalakkan pertumbuhan sel2 kanser didalm tubuh...tepuk dada tanya selera.

Mencegah lagi terbaik drpd merawat. Jom slim bersama Alpha Lipid SD2 pada bln pose dan utk raya akan menjelma nanti.....dptkn dr pengedar sah ......

FREE Terbo Shake + FREE Postage + FREE Buku Panduan + FREE Consultation
Dapatkan harga SPECIAL dari kami

Hubungi kami
(ID:1340896) HAYATI - 019 232 5102
(ID:1336341) FIKRI - 019 232 5120

FB : http://www.facebook.com/alphaLipid.hayatifikri

Kelebihan EPHYRA

 

Terlalu banyak produk kecantikan di pasaran sekarang ni terutama berasaskan kolegen .. Haaaa .. kan kan ? Mana satu yang sesuai dengan anda , jika anda nak mencubanya ?

e-flyers_june13

Kalau aku la kan , aku akan pastikan ada SIJIL HALAL dari kerajaan Malaysia terlebih dahulu .. Diikuti kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia.. Malaysia yer , bukan negara lain .. hehe ..

halal n kkm

new testi_rekha

testi_009testi_012

Amacam ? Utk perempuan , pastiknya kecantikan rupa paras akan menjadi keutamaan .. Camana pulak lelaki ? Haaa .. Ni aku nak kongsikan sedikit la ..

Aku ada amik gak .. Setiap pagi dan malam sebelum tidur , aku minum secawan .. Dan keesokkan harinya .. lega perut aku ! Kalau tak kan ? Hurm , mmg payah skit laaa .. Maklumlah , makan macam macam ..

 

Dan menariknya, baru baru ni sembelit menziarahi aku . Haaa .. Kebetulan lak stok Ephyra ni sampai kat tangan aku ! Sembelit tahap kronik gak la ! Hingga nak gi tandas pon takut . Tapi selepas aku minum , esoknya … Wowww .. Legaaa siuttt .. hahahaha … Alhamdulillah .. Dan sejak tu , aku pastikan setiap malam aku minum .. Ehem , mana la tau kot kot pasni wajah aku berseri kan ? Hehehe ..

Sedikit latar belakang mengenai produk Ephyra ..

Kandungan Ephyra ni segalanya berkualiti tinggi ! Haaa .. Kiranya bukan sekadar main taruk je pastu jual ! Takde , takde !  Tak elok buat gitu kan ?

Ada 9 bahan utama semulajadi  dalam Ephyra yang mana semuanya diimport dari seluruh dunia. Antaranya ialah kolagen dari  sotong, udang, ikan dan campuran hidupan marin. Org yang ada alergi seafood boleh juga minum Ephyra.

Dikatakan kolagen ikan laut dalam terhidrolisis yang terkandung dalam Ephyra tu diambil dari  perairan laut dalam di kawasan France, yang mana mmg bebas dari pencemaran laut.

Mereka tidak ambil sebarangan ikan. Sebab itu kualiti Ephyra lebih tinggi dan lebih berkesan.

Tambah ,  kolagen terhidrolisis ni sgt penting utk pengguna sbb yg tak terhidrolisis membahayakan kesihatan sbb boleh mendap di buah pinggang.

Kandungan kolagen dalam EPHYRA adalah bersesuaian yg diperlukan oleh tubuh bdn utk menghasilkan kolagen sendiri. Sbb terlalu byk boleh mengakibatkan buah pinggang rosak.

Untuk pengetahuan korang , ini produk kecantikan pertama yang aku cuba pakai untuk diri aku . Dan ada satu lagi perubahan yang aku perasan berlaku pada aku .. Haaa .. semakin kacak ? Heheh .. Tak de la.. Yang tu , aku ceritakan nanti .. Biar aku abiskan sekotak dulu untuk pastikan kesahihannya !

Bagi yang berminat nak mencubanya , boleh hubungi  ,

Shema Zailan

No tel : 012 647 9747)

Blog : www.Cantikbersamaephyra.blogspot.com

Harga sekotak : RM197

2 kotak : RM390 beserta free gift.

  • Penghantaran percuma utk setiap penghantaran. Semua pesanan akan dihantaran pada hari yang sama setelah bayaran dibuat sebelum jam 12 tengahari ( poslaju )
  • COD cuma di Saujana Utama , Sg.Buloh dan Cyberjaya.
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI