Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 18 Julai 2013

Orang berbuka , dia pun sibuk membuka !

 

Tu la diaaa .. tu laaaa diaaaa .. Abis dia kerjakan wallet mak tuuu .. Haih .. Bila amik , dia marah wooooo … Marah serupa bapak dia marah haa… Huhuhu .. Abis laaa ..

Tapi ok la.. dapat berbuka dengan tenang skit .. Kalau tak mmg kelam kabut skit nak makan .. sbb dia pon join sama ‘berbuka’ dan tolong selerakkan lagi !

Besar dah dia rupanya ..

 

Dah tiba masa aku mula menyerapkan pendidikan awal pada dia .. 

Dia dah mula mengekor aku ke mana mana .. Dia dah mula pandai membodek .. Dia dah mula tahu yang dia direnung .. Dan dia dah mula buat lawak untuk bagi aku ketawa !!! Hahahaha .. adoiii ..

Nak ajar guna flash card ? Hahahahaha .. Adoiii.. Baru bagi 2 kad , dia dah teraburkan kesemuanya .. Dan dari flash card , terus jadi kutip card !!

Yup .. nak mendidik tu lebih sukar dari mengajar !

" Qhaliff tidur lasak tak ? "

 

Pertanyaan dari seorang rakan blogger .. hehehe .. Maka inilah jawapannya ..

 

Biasanya tidur depan tv dan dilapik dek carpet .. Malam semalam , tidur dalam bilik tapi masih di atas tilam dan toto .. Kira tebal la skit ..

Tapi bagi Qhaliff , keluasan 3 orang tidur tu tak memadai bagi dia .. Begitu juga buat kawan yang tanya tu.. Anak dia pon sama jer ! Hahahaha .. Adehh ..

Kekadang , aku mmg berebut tempat dengan Qhaliff hingga aku sendiri tak cukup tidur sbb asyik terjaga jer .. huhu ..

 

Published with Blogger-droid v2.0.10

WhatSapp : Sila bayar kalau nak guna !

 

Huk alohhh .. kena bayar ? Ada yang dah mula bayar .. Ada yg mula bertukar ! Aku ? Hurmm.. walaupun seringgit , duit tuuuuu .. Hehehe.. Kedekut ehh ? Kot ? Hahahaha .. Menda free ada kan ? Wat pe nak bayar !

Teringat dulu masa Facebook nak dikenakan bayaran .. abis mengelabah semua pengguna Facebook .. Hehehe.. Sampai skang  , ianya masih percuma ..

Aku rasa kalau Whatsapp mula kenakan bayaran sepenuhnya , maka ramai akan lari ke LINE , VIBER atau Wechat .. Banyak je yg sediakan perkhidmatan pesanan begini .. Cuma Whatsapp jadi pilihan sbb simple dan tak serabut .. Tapi bila dh kena bayar, semua tu tak kisah daahh .. Asal freee !! Hahahaha …

Apa saja alasan Whatsapp .. tak leh diterima ! Hahahaha .. Duit mengalir keluar tuuuu .. Hehehehe ..

Bila Fahrin Ahmad dalam iklan Ali Cafe

 

image

Iklan ni menjadi perbualan hangat … Hahaha .. Aku tak pernah tengok lagi sehinggalah malam semalam ..

Ok .. sekarang aku tau dah kenapa ianya jadi hangattt sangat ! Gara-gara pakaian dan tarian Fahrin Ahmad .. Tapi lebih pada tarian sebenarnya .. hahaha ..

Sori bro ! Aku pernah main futsal ngan dia sekali dan ada kawan siap kata aku ngan dia cam adik beradik .. hahaha.. Ok , itu isu lain .. Isunya di sini ialah tarian kaku dan keras Fahrin yang menyebabkan iklan tu jadi cam … hurmm .. ala Kak Ton kot ?

Aku bukan anti dia yer.. Aku suka lakonan dia cuma tang iklan ni sepatutnya perlu ada penambahbaikan. Kalau tak jadi  .. bahan orang lepaskan tensen kot ?

Tapi tak kisah la.. Selagi Fahrin dibayar lumayan dan ada job , ok je kan ? Hehehe .. Harapnya pasni bro tgk dulu rakaman tu sblm terbit di tv .. hehehe .. Bukan apa , bro otai dalam dunia hiburan ni .. Ada ‘harga’ .. jadi jangan rosakkannya ..

Gud luck ! 

Lepas WHI , HARMONI , HARIAN METRO .. selepas ini ?

 

Alhamdulillah .. aku terus menerima pelawaan .. Walaupun blog aku cumalah sekadar bercerita mengenai kehidupan aku dan juga meluahkan rasa pendapat ‘tersendiri’ , namun ada yang menghargainya ..

 

Hurm… dah settle dan terima pelawaan dari In Trend .. Satu lagi pelawaan yang aku terima dari KUIS .. Yang ni aku edit skit yer…

Pihak kolej kami bercadang nak adakan satu program yg diberi nama 'Mr.Blogger "dakwah alam maya" sempena Ekstival KUIS ke-16 (Ekspo dan Festival) .

Tujuan program nih diadakan utk membincangkan berkenaan trend remaja sekarang yang lebih cenderung utk menerima dakwah menerusi alam maya spt youtube,facebook, tweeter dan sebagainya.. Jadi dipihak kami sedang mencari panel yang boleh mengupas isu ini selain dari berkongsi pengalaman bersama pelajar kolej kami. “.

Sayangnya pelawaan ni terpaksa aku tolak kerana masa yang tidak mengizinkan aku dan juga aku rasa aku bukanlah ‘ahli’nya.. Aku rasa part ni sebaiknya diserahkan pada blogger blogger yang sememangnya khusus berdakwah dalam penulisan mereka ..

Memang benarlah adakalanya penulisan aku pon ada ke arah itu tetapi aku rasa aku tak layak lagi untuk berdiri diatas pentas dan berbicara  mengenai topik agama.. maklumlah , aku sendiri pon masih terkial kial lagi .. InshaAllah , satu hari nanti jika diizinkan Allah ..

Pelawaan dari KUIS ini adalah penghormatan yang paling bermakna buat aku berbanding pelawaan yang lain.. Terharu aku … Ini bukan pelawaan pertama dari IPTA .. banyak dah cuma aku je rasa tak layak untuk pegang mic dan memberikan nasihat pada adik adik nun yang sedang melihat aku .. hehehe .. Kerdilnya aku ..

Tak kisahlah .. bagi aku , tempat aku adalah depan laptop ni .. Berbicara mengenai dunia dan mengharapkan keredhaan ALLAH untuk akhirat ..

Sapa sangka kan ? Dulu ‘mereka’ gelakkan aku kerana aku seorang blogger .. “ Blog ? Apa tu ? Batu block ke ? “ .. Aku hanya mampu senyum dan sekarang , aku hanya mampu senyum lagi ..

Semoga ALLAH berkati kita dalam apa jua yang kita lakukan .. Niat kerana ALLAH ..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI