Isnin, 22 Julai 2013

Suka dah pakai ..

 

Aku cukup anti pakai kain pelikat dulu ! Rasanya sampai laaa aku terbitkan entri di blog kenapa aku tak suka .. Tak silap aku , sejak peristiwa hitam itulah aku tak nak pakai dah kain pelikat !

Peristiwa apa ? Er … Aku tidur .. kain pelikat tah ke mana hilangnya .. Pulak tu mak aku masuk untuk kejut aku bangun tidur ! Nasib baik la masa tu budak lagi aku .. Kalau sekarang ni ? Mau pengsan mak aku tuuuu .. silap silap kena simpah dengan air sejuk beku punya !

Sejak dua menjak aku kembali berperut ni , barulah sedap pakai kain pelikat ! Hahahahha .. Pas raya nanti baru buang balik 'perut’ tu .. Tapi kan , perut tu nampak comel la.. Yelah , cam Qhaliff tu.. Bila dia jalan kan , perut sampai dulu .. barulah pipi dia  ! hahaahaa.. Camana tuu ?

Tapi seriusss .. aku nak beli banyak kali pelikat pasni .. Nak solat pon senang.. Cuma takde la sampai tahap nak gi surau berkain pelikat .. Risau terburai nanti .. abis satu surau tau aku pakai boxer Upin Ipin !

 

Published with Blogger-droid v2.0.10

Qhaliff debab minum susu apa ?

 

Ada seorang rakan di FB mesej dan bertanyakan soalan ..

Salam en ben ashaari..qhaliff minum susu ape ye semangat badan die..

Ni antara anak buah aku masa kecik … Ada yang tak masuk lagi dalam ni sbb takde dalam blog gambar diorang waktu kecik ..

Dan ini Qhaliff … Qhaliff lagi kecik kalau nak dibandingkan dengan diorang .. hehehehe ..

Sewaktu dalam kandungan , wife suka makan kurma dan badam .. Apakah itu membantu pertumbuhan pipi tembam mereka ?

Dari dalam kandungan lagi dah terserlah pipi Qhaliff  tu .. huhu ..

Kenapa sayang sangat kat dia ni ????

 

Aku tak faham ??? Tolong fahamkan aku !! Naik meluat aku tengok dia ni sampaikan aku hilang minat nak tonton perlawanan yang melibatkan pasukan negara kita !

Sampai 2015 ke nak simpan dia ni ?? Dah terbukti tak boleh buat apa apa dah dengan mamat ni … Kasi tukar je la orang lain .. Sekurang-kurangnya ‘chef’ yang baru nanti tau apa yang patut dibuat dan menambahbaikan .. Kalau tak jalan jugak , kasi tukar laaa .. Hidup sekali jer .. Takkan taknak ada perubahan kot ???

Kalau dia rasa pemain tak betul , amik la pemain lain yang benar benar berminat nak berkhidmat untuk negara … Susah ?

Dengan Chelsea kena 4-1 .. satu tu aku rasa pon gol saguhati.. Kira gol jaga air muka tuan rumah .. Ni dengan Barcelona ? Aiyoooo .. Aku rasa ni bukan perlawanan persahabatan tapi perlawanan pertunjukkan camana nak bermain bolasepak !

Aku terbaca di akhbar mana tah semalam .. Katanya dia ni akan dikekalkan hingga 2015 .. Baguslah.. Simpan sampai 2020 pon ok ..

Foto

Sokong  pasukan hoki lagi baik !

Festival Ramadhan dan Jualan Gudang Putrajaya 2013

 

Festival Ramadan Putrajaya di perkarangan Kompleks PPj di sini yang menawarkan pelbagai kelengkapan Aidilfitri dijangka bertambah rancak dengan jualan barangan dari kilang dan konsert kerohanian pada Jumaat ini.

Berikut adalah jadual utk aktiviti tersebut…

image

image

Luka di dahi Qhaliff ..

 

Dah tuam dengan ais dan letak aloe vera .. Bekas luka kat atas pon tak ilang  , dah tambah satu lagi .. Betul betul belang tarung ni .. Dua dah ..

Hurmm .. dah gini pon dok melasak lagi .. Memang ikut perangai aku betul .. Aku sendiri berkali benjol kat kepala . Tapi luka tu takde la ..Hurm.. nasib baik skit ..

Dia mengantuk sangat tapi tak nak tidur .. Susah betul dia nak lena lama bila mak dia ada .. Tapi ngan aku , asyik nak lena je .. Ke aku ni membosankan dia lalu tidur untuk menghabiskan masa sementara tunggu mak dia balik kerja ?

Hurmmm…

Published with Blogger-droid v2.0.10

Pastikan kenangan menjadi yang terindah ?

 

Hehehe .. apa lagi kan ? Bersatu dengan si dia secara halal adalah impian setiap pasangan yang bercinta.. kaannn kannn ? Heheheh .. Dah tu , takkan nak biarkan ianya sekadar menjadi kenangan biasa biasa je kann ? Rugi laaa ..

Buat mereka yang tercari cari jurugambar yang mampu mengabadikan setiap detik terindah anda itu , rasanya gambar gambar dibawah ini cukup untuk menjadikan bukti …

SONY DSCDSC05005 copy 20426604222SONY DSCSONY DSC

SONY DSCSONY DSC

Untuk melihat lagi , sila layari Asri3513-photography atau ke Facebooknya , https://www.facebook.com/asri3513 .. Tempahan terhad nehh …

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI