Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 27 Julai 2013

Duckface terbaik jatuh kepada ..

 

Akuuuuuu !!!!! Terima kasih anugerah yg tak terhingga ini !! Luv u olls laaahhh ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Perlukah kita guna pistol sekarang ini ?

 

Atau usung keris ala ala zaman pendekar dulu dulu ? Atau memadailah dengan punya seni mempertahankan diri ? Segalanya untuk melindingi diri sendiri dan harta benda dari penyamun dan penyangak yang semakin berani buat kerja tanpa kira masa , tempat dan juga siapa mangsanya !

Sebelum sahur pagi tadi , aku sempat layan berpuluh video kes samaun , ragut , rompak bersenjata yang mana membuatkan aku mengelengkan kepala aja dan berisitighfar melihat segala kejadian yagng berlaku.

Kebanyakkan ketika kejadian , mangsa keseorangan dan tidak menyedari akan diperhatikan. Bila diserang , orang yg ada disekeliling belum tentu datang menolong kerana tak tau apa punca .. Bila dah jadi, barulah datang ‘bertanya’ dan terpinga pinga.. Hurmm .

Ada dua video yang membuatkan aku tersenyum. Yang pertama , sekumpulan geng berparang macam nak gi menyamuk atau lebih nampak macam nak gi bergaduh tapi bertempiaran lari bila mangsa mengeluarkan pistol !

Yang kedua .. yang ni ‘dol’ sangat penyangaknya .. Nak curi handphone di kedai .. Dia dok belek belek .. Pastu dia nak bawak lari hp tu .. Sekali hp tu kena ikat ! Apa jadi selanjutnya ? Korang tonton la sendiri kat link ni ! Hahahaha …

Ni nak raya , pastinya penyamun makin aktif . Jgn terlalu harapkan pada polis sangat .. Diri sendiri kena sentiasa beringat .. Kalau dah tau penyamun biasanya akan samun benda benda yang mahal , jangan pulak gi tayang di tempat terbuka harta korang tu .. Pehey dop ?

Rancangnya ..

Nai buat biskut raya sama sama .. hinggakan aku batalkan projek nak layan THE WOLVERINE ..

Bila sampai masanyaaaa... aku ngan Qhaliff tidurrr daa.. mak dia je buat sorang sorang .. hahahaha..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Bila lelaki jaga muka ..

 

Anak jadi pelik tgk ayahnya .. Ayahnya nak kelihatan 'cun' utk Iftar bersama rakan rakan blogger petang ni .. heeee..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI