Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 1 Ogos 2013

Bosan sangatkah aku ini ?

 

Asal dia jaga dari tidur , tengok muka aku .. dia ngantuk balik ! Hari ni , seperti biasa dia tidur 3 kali ! 8-10 pagi , 12-3 petang dan kul 5 petang !

Gaya tidur dia sekarang ni ! Mesti nak letak tangan gitu .. Aku kalau buat gitu , mak dia pasti kata ..

“ Tutup la ketiak tu.. bauuuu .. “

Pastinya aku akan jawab …

“ Amboiii .. dulu masa bercinta , tak pakai deodrant pon kata wangi aja.. Skang ni pakai perfume sebaldi pon kata bau lagi .. “ .

Adat berpasangan .. Saja saja bergurau jer.. Takkan nak serius memanjang je kannnnn .. hehehe .. Tapi Qhaliff mmg bosan duk ngan aku ! Hahahah .. Apa nak buat Qhaliff .. kang kita kuar rumah , nanti ada orang kata kita nak ngorat anak dara kat sebelah umah kita ni haaa.. hehee…

 

 

Published with Blogger-droid v2.0.10

Betul punya kasi relaks kat aku !!

 

Dari pagi tadi aku mengantuk giler .. Qhaliff pon.. Hingga tengahari aku masih dok mengantuk semacam jer.. Cuaca mendung , menambahkan lagi kemalasan aku .. huhuhu ..

Dalam kul 2 lebih , selepas dia bangun dari tidur untuk kali ke 2 , tiba-tiba dia semacam jer .. Aku tau dah kenapa .. Semalam dia tak berak , hari ni … bila berdua ngan aku seperti biasa .. pasti dia menunaikan hajatnya ..

Menariknya , mmg berlambak giler laaa .. sampai terkeluar keluar haaaa .. Adoiiii … mmg sajaaa jeee nak kasi aku cerah bijik mata ! Ternyata berjaya !!!

 DSCN0354

Kurus teruss !! Hahahahah … Ternyata keboroiannya selama ini cumalah terdiri dari hampasss .. hahahaha …

Tapi serius laaa aku cakap korang .. Memang jenuh nak basuh .. Dulu , aku tak sanggup buat woooo .. Fikirkan saja dah memualkan .. Sekarang ni ? Ada pilihan ? Takkan nak suruh anak dara sebelah rumah ni buatkan kan ? Hehehe … Cari pasal punya kenyataan ..

Jom join contest Hari Raya di Santaikata

 

- entri berbayar -

 

clip_image001

Ada masa nak join contest ? Terasa nak join contest? Jom join contest sempena Hari Raya bulan nie d Santaikata.

Apa yang korang perlu buat cuma sediakan satu artikel mengenai rutin korang semasa Hari Raya...

Contohnya...Semasa Hari Raya saya buat...pastu korang pandai2lah karang...yang penting dari hati...maknanya.. jujur..hehe...mungkin ada yang dpt cuti raya..mungkin ada yang tak dapat...kalu yang tak dpt tu...

Korang tulis jer...korang buat apa masa Hari Raya...

Hadiah contest nie taklah berapa lumayan...cuma RM50 jer untuk 5 pemenang...bolehlah untuk beli reload ker apa ker..hehe

So, kalau korang tergerak hati nak join...jom join .. Klik SINI untuk join

Qhaliff suka stering ?

 

 

Serius , aku tak suka ! Aku ada lesen kereta ni pon sbb wife yang paksa aku ! Ok , aku ada lama dah cuma aku tak suka memandu !! Tak suka ok ! Lepas menikah baru aku start gunakan lesen tu sepenuhnya … huhu …

Berbeza dengan Qhaliff , asal pegang stering kereta .. terus berbunyi diaaaa .. huhu .. Mana dia belajar bunyi tu pon aku tak tau laaa.. Aku tak ajar ok ! Aku ajar dia buat bunyi suara Ziana zain  jer yer ! Huhuh ..

Dan , ada seorang rakan FB tolong belikan mainan untuk Qhaliff baru baru ni .. hehehe .. Ada stering , bunyi dan lagu gitu … Terima kasih yer , Puan Zue..

Tapi aku takkan kasi dia memandu sehinggalah dia ada kerja sendiri nanti ! Selagi tu , dia kena guna pengangkutan awam jer ! Huh … Takde , takde !!

 

Rindu daddy sangat ni !!

 

Seharian aku tinggalkan dia .. Paginya , aku gi servis kereta .. Petangnya , aku ada event di KL Hilton .. Terasa rindu sangat kat si bam bam nehh ..

Photo

Yang pastinya , dia dah boleh dibawa bermain .. skang ni aku main nyorok nyorok dalam rumah. Aku lari dan sorok.. dia cari ! Hahahaha ..  Bila jumpa mengekek dia ketawa .. adehh ..

Sekejap je masa berlalu .. Pejam celik pejam celik , dah masuk 6 tahun aku berumahtangga .. Alhamdulillah .. segalanya ok .. Takde tahap sampai nak gi siam walaupun ada la naik entri mengarut semalam .. hehehe.. tu sekadar sindiran sinis jer .. Takde termampu aku nak nikah 2-3 .. 4 tak pasti la.. hahahah ..

Yang pasti , si bam bam ni .. bila aku takde .. dia rindu ! Hahaha.. mak dia jeles bila aku kata gitu.. Dia kata Qhaliff pon gitu gak .. Opkos laaaa .. tempat menyusu lagikan dikenang , ni kan pula sekadar tempat bermanja .. huhu…

Jangan nafikan hak ibu yer ..

Pemain hoki negara , Chua Boon Huat mati kemalangan.

 

Terkejut aku membacanya di group whatsapp tadi .. Macam tak percaya sbb punca dari kemalangan jalanraya .. Hurmmm … Aku bukak Bharian Online .. Sahih ! Update jam 6 lebih pagi tadi ..

 

“ Pemain hoki negara Chua Boon Huat maut terbabit kemalangan “ 

Pemain hoki kebangsaan, Chua Boon Huat maut selepas keretanya melanggar lori di Lebuhraya Damansara-Puchong, dekat Stesen LRT Kelana Jaya, 2.25 pagi tadi.
Beliau berusia 33 tahun.

Berasal dari Bukit Cina, Melaka, Huat antara pemain hoki paling lama bermain untuk negara dengan mula beraksi untuk skuad kebangsaan sejak berusia 17 tahun pada 1998.

Pemain hoki negara Chua Boon Huat maut terbabit kemalangan

Semoga keluarga mendiang tabah. Negara kehilangan atlit sukan yang sungguh berbakat ! 

Amukan jiran ..

 

Sekumpulan anak muda bekereta terdiri dari lelaki dan perempuan baru saja berlalu dari kawasan perumahan aku. Aku pada awalnya tidak mengetahuinya tetapi alarm kereta yang berbunyi berkali kali mengejutkan aku. Aku rasa aku tahu sapa yg ‘membunyikannya’ ..

Tidak lama kemudian , aku membaca ‘notis’ di group whatsapp .. Hurmm .. Tindakannya itu adalah dari kerana perbuatan anak anak muda itu yang langsung tidak menghormati kawasan kejiranan ini terutama dia dan keluarganya yang menurutnya dah berkali kali melakukan perkara yang sama .. Masalahnya mereka sekeluarga terganggu dari tidur yang lena !

Hurmmm .. Dia mintak diambilkan tindakan melalui teguran oleh Persatuan Penduduk atau menghantar surat ke kolej yang budak budak tu belajar ..

Pada masa yg sama aku nampak di sebelah kiri rumah aku  , sepasang merpati dok berbual mesra . Jam menunjukkan pukul 2 lebih pagi ..

Haih … kot ya pon nak berbual , janganlah sampai lewat pagi .. skit skit dah la.. nak panjang panjang, gi lepak kedai makan la .. Ni duduk berbual gitu , tak segan ke ? Oh , mungkin tak segan pada jiran tetangga tapi seganlah pada ALLAH ..

Belajar belajar la hormat orang lain ..

Tandas cantik , canggih tapi …

 

Tadi gi berbuka di satu hotel ni .. 5 bintang koooo .. Tandas awam dia sendiri pon jauh menawan dari tandas rumah aku ! Siap leh bantai tidur laa dalam tu .. Wangi punya pasal …

Pintu bukak sendiri .. Jamban , main tekan butang jer kat belah tepi je.. siap tudung jamban tu pon robot tolong bukakkan ! Haaa ..

Bersih , kemas dan menyelerakan tapi sayangnya .. sayangnya .. Hotel semewah ni menyediakan surau yang mana sekadar mampu memuatkan lebih kurang 10 orang jemaah sahaja !

Maknanya tadi utk bersolat Maghrib , ramai terpaksa beratur untuk menunaikan perintah Allah yang wajib ni .. hurmm .. Sedih kan ? Dah la tu , surau terletak di tempat parking.. satu level ngan tempat parking.. hehehe .. Dasat kan ?

Published with Blogger-droid v2.0.10

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI