Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 10 Ogos 2013

Manja terlebih ...

 

Tamo dah kat org lain tapi kalau nak dukung gak , caranya kasi dia senyumdulu.. baru leh main ngan dia..Kalau tak , confirm teriak..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Malaysia vs Barcelona FC

 

Untuk raih keuntungan , maka ‘kita’ dijadikan er .. jadi apa yer ? Yelah , ngan Chelsea pon dah kena belasah .. Ni kan pula Barcelona yang mmg dah cukup mantap ..

Dengarnya kutipan tiket tak memberansangkan tapi ada pula kata menguntungkan ! Wahahaha .. tak kisah laaa .. Janji malam ni perlu ada live ! Apa ? Takde ? Tungggu siaran tertunggak ? Ke tertunda ? Hehehe.. Bil air je tertunggak ! Weee ..

Tengok streaming je la eh ? Tak sanggup laa buang bandwith aku tinggal ciput tu.. Tunggu je kengkawan update di FB .. hehehe ..

Oh ya.. tersenyum aku baca kenyataan mengenai perlawanan tu di Mstar ..

“ Ketua jurulatih skuad Harimau Malaya, Datuk K. Rajagobal meminta pemainnya tidak gentar berhadapan dengan kelab gergasi Sepanyol, Barcelona FC, “.

Gentar tu tak la.. tapi memasing dah pakat nak pilih sapa nak tukar jersi nanti ! Kalah dah tentu .. menang tu pelik ! Serius , pelik aihhhh .. hahahahah …

Kalau menang , 10 tahun jadi bualan .. Perghhh … Maaf la , aku cuba jadi positif orangnya tapi bila bab bola yang melibatkan Rajagobal kebelakangan ni , ianya hampeh sama sekali !

Bila Qhaliff kena gigit !

 

Sebelum guna ..

Selepas guna ..

Memang dah standby dua jenis ubat sapu bila gi mana mana .. Yang pertama , mopiko .. Nyamuk cukup suka pada budak berhati bersih ni .. hehehhe .. Yang kedua ubat sapu aloevera ..

Alhamdulillah , mmg ada perubahan bila guna .. Cam benjol Qhaliff tu hilang dalam masa 2-3 hari jer .. dengan izin Allah !

Bukan apa , aku tak nak la Qhaliff kata aku tak jaga dia .. bila dia besar nanti ! Biarkan dia berparut sana sini .. huhuhu … Jadi , amanah Allah ni kena jaga selain dari jaga akhlaknya dan juga ilmunya.. Heheh.. Ingat ada baby ni syok nak main dengan dia je kee ??? Huhuh…

 

 

Published with Blogger-droid v2.0.10

Video kanak kanak beronani di cyber cafe !

 

Terkejut memula aku tengok video kanak kanak beronani di cyber cafe berbaju melayu ni ! Aku rasa diaorang ni mesti bawah umur 12 taun lagi .

Adoiyaiii .. Sedih tengok .. Apa dah jadi ni ? Dapat duit raya , pastu gi cc buat menda gini ? Haihhh …

screenCapture 10.08.13 1-16-28_thumb[1]

Jangan pelik sebenarnya .. Menda menda gini tak leh nak tuding pada satu pihak je.. Ada yang nak kata anak anak kecil tu yang salah .. Ada yang nak salahkan mak ayah yang tak reti jaga anak .. Ada yang nak kata kerajaan yang tak kawal .. Macam macam laaa lemparan dibuat sbbnya tak kena pada muka sendiri !

Dah tu nak salahkan sapa ? Tak perlu nak cari salah sapa tapi bagaimana nak bendung aktiviti begini sejak dari dulu lagi ! Zaman aku , bersepah majalah lucah ! Zaman ni , lain pulak gayanya .. Setiap zaman ada je karenahnya .. Nak tuding menuding , tak de penyelesaiannya ..

Ada yang suruh terapkan didikan agama .. Benar tapi sekadar terapkan tanpa ada ilmu pun masalah gak .. Kanak kanak macam ni , makin membesar .. mereka lihat dan belajar .. Tanggungjawab sapa ni ? Masyarakat ! Apa yang patut masyarakat buat ? Bendung ! Camana nak bendung ? Dari sinilah kita kembali ke agamaaaaa … Ada yang tau bab agama tapi tak praktikan .. Ada yang tau bab agama tapi sekadar hafal untuk lulus ujian .. Jadi , orang yang punya didikan agama dan juga ilmu , perlulah memainkan peranan ..

Didikan agama dan juga ilmu ? Camana tu ? Contohnya seorang abang yang senantiasa berbual dengan adiknya .. Dia mengajar adiknya bab agama dan pada masanya berbual mengenai dunia lelaki .. Apa yang boleh dan apa yang tak boleh . Untuk berbual hal gitu , si abang perlu ada ilmu , kan kan ? Tu contoh je la.. Kalau korang ada idea lain , kongsi kongsi la .. mana tau berguna untuk anak anak kita nanti ..

Jangan pelik .. menda menda gini mmg wujud dari dulu ! Jangan salahkan IT …

Filem rendah kualiti di hari raya !

 

Hurmm … Hari Raya Aidilfitri .. ADeh .. ada ke patut tayang filem-filem yang .. hurmm.. entah laa .. aku nak kritik lelebih , kata tak support bangsa sendiri ! Tapi … haaa .. kang aku kata lelebih , kata aku anti … haaa.. susah nak kata lelebih ni .. Kena jaga jari jemari.. Kang dituduh hina menghina ! Susah gue gak nanti.. huhu ..

Malam ni , aku layan beberapa cerita / filem / drama / rancangan … asyik lompat ke  sana sini untuk dapatkan cerita yang best … Sayangnya , hampa ! Cuma Lawak Ke Der saja mampu buat aku ketawa dan tersenyum .. Selebihnya , buat aku geleng kepala terutamanya Hantu dalam botol kicap dgn citer Aku ada kau ada ! Huk alohhhhh ….

 

Frust ! Iklan raya seperti Maxis , Petronas , dan beberapa lagi , jauh lagi bagus dari filem dan drama yang ditayangkan ! Sampai bila mereka nak longgokan menda menda gini utk ditayangkan pada anak anak ? Tak yah tgk eh ? Rasanya kalau diorg tak tengok , diorang wat apa ? Gi beraya ? Yeke ? Anda pasti ? Jangan sampai ada keluar satu lagi video kanak kanak beronani dalam Cybercafe dah laaa.. Dah merebak dalam FB niii .. haaaa…

Bila tiba perayaan gini , adalah penting untuk mak ayah pantau ahli keluarga mereka .. Antara cara  yang boleh dikatakan ok , duduk dan layan tv ramai ramai terutama cerita yang best dan memberikan pengajaran .. Malangnya …

Ke ada ? Aku je yang terlepas pandang ?

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI