Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 14 Ogos 2013

Dah pandai korek hidung ni !

 

Sumpah !! Aku tak ajar dia pon wat menda menda gitu ! Biasanya aku buat depan dia pon , gentel gentel pastu jentik kat jiran sebelah ..

Hahahahahh .. geli eh ?? Hahahaha .. Nasib lerrrr …

Qhaliff lagiii beeessttt !! Dia korek hidung dia .. pastu masuk mulut ! Mana dia belajar pon aku tak tau laaaa … Beria aih dia korek ! Bapak dia pon tak gerudi sebegitu sekali ! Huhuuh ..

Memang kes naya bila masuk mulut ! Masin koooo ..  Tak tau ke ? Cuba la try !

Nak tolong ke tak ?

 

Gambar ni bukan aku amik yer …. untuk perhatian korang la noooo .. Kang tuduh kata aku tengok je keeee ?? Awat tak tolong haaa…

Kalau korang nak tolong tak ? Hurmm .. Ok , kita berfikiran positif .. mungkin dia terbabas sebab ada pasir atau minyak atas jalanraya .. Atau pun mungkin ada pemandu kereta tak bagi signal ketika masuk lorong lalu membuatkan dia terbabas .. Sian kan ? 

Bila tengok kejadian ni , aku teringatkan perjalanan pulang aku kelmarin dari Dungun ke Kuala Lumpur.. Di Kerteh , ada sekumpulan budak budak motor memandu ikut suka tekak dia .. Dengan pelbagai gaya mereka menunggang motor mereka tu haaa .. Pemandu kereta terpaksa bagi mereka laluan ..

Bayangkan jika ada antara mereka terbabas dan kereta ada di belakang mereka .. Dan korang pula turut berada dalam kelompok pemandu kereta yang menyaksikan kejadian tu .. nak bantu tak si mangsa ?

Hurmmmmm … Geram pon ada kan ? Aku tau ada yang pernah berada dalam situasi ni .. huhu .. Kalau aku ? Hurmmm … Dah la mereka membahayakan nyawa mereka .. secara tak langsung , kita sendiri pon turut bahaya !

Entah laaa .. nak kesian tapi mereka sendiri tak kesiankan diri mereka sendiri.. Nak wat camana ?

Semakin hilang seri raya kita ..

 

Selamat dah Aidilfitri berlalu .. Pasni sibuk dengan open house sana sini .. Aku , lom bercadang nak buat open house.. Hehehe.. Asyik ada keje ja ari minggu.

Tadi , gi selongkar makanan kat dapur .. Kot la jumpa  ayam Kenny Rogers ke , Kfc , beger Mcdonalds .. tapi takde .. Yang ada maggie mee dan biskut raya ..

Bila terpandang kuih ni , teringat zaman aku kecil kecil dulu .. Ini antara kuih raya wajib ada dalam rumah rumah yang aku pergi .. Sampai naik muak nak makan .. Yang selalu jadi perhatian , jenis coklat punya biskut raya .. Confirm makan sampai abis dalam balang tu !

Sekarang ni , kuih raya original inilah yang aku cari .. Huhuh.. Susah dah nak jumpa .. Kalau ada pon , jenis kuih raya yang siap dibeli. Bukan dah original tuan rumah buat .. Tak merasa laa air tangan tuan rumah ..

Yang aku punya ni , jiran blogger aku kasi .. Mat Gebu .. susah susah dia kirimkan untuk kami .. hehehe ..

Masuk satu ke dalam mulut .. dan satu lagi .. satu lagi .. akhirnya bawa tengok dpn tv ! Ternyata yg original jugak membuka selera di pagi hari dan mengembalikan nostalgia sewaktu kecil dulu .. huhu ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Demam dia akhirnya …

 

Dah sampai rumah , malam tadi .. wife kejut .. Qhaliff panas badannya .. Siannn .. tak leh nak tidur dia ..

Bagi dia ubat dan lap dia dengan kain yang dibasahi dengan air , barulah dia dapat tidur.. Tu pon tidur atas badan mak dia .. hurmmm ..

Kalau demam dia lom kebah hingga esok , jawabnya aku terpaksa la batal nak gi Penang Jumaat ni .. Terpaksa . Tak sanggup aku nak tinggal anak yang tak sihat ni ..

Anak tinggalkan mak pak dia dlm keadaan tak sihat , ok lak kan ?

Published with Blogger-droid v2.0.10

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI