Isnin, 19 Ogos 2013

Jubah mandi BEN 10 Qhaliff ..

 

Ada kawan tanya kat mana aku beli jubah mandi Ben 10 tu .. Hehehe ..

Jubah tu hadiah seorang rakan FB , Zu Eisya sempena harijadi Qhaliff yang pertama .. Baru berkesempatan nak pakai .. Cun la pulak nampak eh ?

Menurutnya ,ada macam macam jenis kartun ada ..

Photo

Ignore babak korek hidung tu yer .. Hehehe .. Air mandian , mmg dia serap .. Takde masalah punya ..

Kalau berminat nak beli , sila cari di Zu Eisya di FB yer .. Tu , aku dah hyperlinkkan .. Klik jer dan mesej dia tanya .. Harga , murah jer.. tapi tak la murah cam 2 seringgit !  Huhu ..

Cubaan pertama , berjaya dipatahkan !

 

Photo

Akhirnya ! Akhirnyaaaa .. Bukan gambar ni tapi tak sempat ambik .. Namun kedudukan sama .. Cuma di tangannya ada sesuatu dan dia mengariskan ke dinding !! Waaaaa !!

Aku sempat mengejar dan bernasib baik sbb benda tu lembut ! Bayangkan laaa kalau benda tu tajam yg mana dia dah lakukannya ke atas permukaan skrin note 8.0 aku tuuu ! Nasib baik ada screen proctector! Calar balar screen protector aku tuuuu.. huhu ..

Qhaliff ! Anda diawasi 24 jam mulai sekarang !!

Perhimpunan aman bapa bapa blogger !

 

Aku , Pembawa Wacana dan Azfar9897 .. hehehe .. Akhirnya , setelah setahun lebih , barulah berpeluang bergambar bersama sama ..

Selama ni asyik bermaki hamun dalam FB jer . Dan , Allah menemukan kami di rumah mertua Ujang di Bandar Baru Bangi , semalam .. Makanan pon sedap wooo .. Kambing woooo !

WP_20130818_076

Menariknya .. satu kejadian sadis telah berlaku di sana ! Hahaha .. Kesiannnn Qhaliff ! Hahahahah …

Qhaliff telah ditampar oleh Zafirah ! Hahaha .. Terpinga kejap Qhaliff .. hahahah ..

Lawak tu la diorang berdua ni .. Sorang peramah .. sorang lagi sombong .. Terbalik lak tuuuu ! Aiyo… malu daddy ! hahahah ..

Ada ke patut Zafirah geram kat pipi Qhaliff walhal pipi dia tu pon tembam gakkk !! Hahahaha ..

Kereta untuk Qhaliff !

 

Photo

Haaa .. Pilih la mana yang berkenan ? Daddy bayar jer ! Tak kisah punyaa .. Roadtax sama lesen , jangan risau ! Dah kautim sama tokey kedai ! Semua pakej ..

Teringatkan seorang rakan .. Hurmm .. Hidupnya sederhana jer .. Disebabkan hanya dia saja yang kerja dan isterinya menjaga anak , pendapatnya hanya cuku cukup saja walhal dia bukan calang calang orangnya ..

Tapi demi untuk masa depan dia dan keluarganya , mereka tahan ‘nafsu’ .. Hurmm .. Apa yang aku nampak padanya , memberikan kesedaran !

Qhaliff .. tak de kereta kereta ! Nak kereta , guna je kereta daddy !! Bunyi pon original ! Takde keluar ikut mulut .. Membazir jer ! Duit tu leh wat nikah lagi ! Bukan daddy yang nikah .. kamu laaa ..

Tips lelaki jika ingin berjaya !!

 

Photo

Apa komen anda ? Sememangnya lelaki perlu lebih kerja keras untuk membahagiakan wanita wanitanya ..

Wow ! Hahahahha …

Sebelum dan selepas pasang wallpaper !

 

Lama dah berhajat nak pasang wallpaper.. Baru baru ni , ada la orang nak sponsor tapi sejak kereta dia rosak sewaktu dalam perjalanan ke rumah aku , hingga sekarang diam terus .. hahaha.. Lama benar rosaknya .. Tak pe la .. Tak kisah pon .. Orang bagi , kita terima .. Dia tak nak bagi , kita pon tak kisah laa .. Rezeki kan ?

Ok .. Baru baru ni wife ada tunjuk aku satu catalog cat dan wallpaper.. Yelah , rumah dah hampir setahun duduk tapi masih nampak macam .. hurm.. kosong ! Tak tau nak hias apa ..

Dan akhirnya , tahu dah nak wat apa .. Pasang wallpaper ! Baru cun !! Hidup sikit rumah aku ni terutama di ruang tamu ni .. Barulah tetamu datang pon rasa dihargai .. Ni macam .. hurmm ..

Selepas gi ke showroom di Puchong , Khamis lepas dan diukur pada hari tu juga di rumah aku serta memilih design yang dikehendaki maka hari ni , Micheal selaku tokey muda datang ke rumah aku bersama staffnya utk pasang wallpaper yang aku inginkan !

Operasi bermula ..

WP_20130818_012

Supervisor , amik tempat dah .. Relaks kat sofa dulu .. Manakala Micheal dah mula check dinding utk kikis cat cat serta batu yang mampu merosakkan wallpaper yang bakal dipasang nanti .

WP_20130818_013

Dia pun dah mula jalankan tugasnya .. Tu dia.. Pandang dengan penuh perhatian .. Kot kot ada yang curik tulang kan ? Hehehhe ..

1 minit kemudian , tup tup .. supervisor hilang !! Kemana dia ????

WP_20130818_014

Rupanya , dia pon dah start buat kerja daahhhh !!!

WP_20130818_016

Aku terpaksa masuk campur sebelum ‘masalah ‘ berganda ! Huhu .. Aku serahkan Qhaliff pada mak dia untuk tidurkan dia .. huhu .. Sian diaaa yer ?

WP_20130818_018

Kerja kerja meratakan dinding masih diteruskan .. Dan tak lama kemudian Qhaliff muncul untuk menghibukan mereka .. Ternyata mereka terhibur tetapi aku tak suka ! Nanti kerja lambat siap wooo .. Tak leh gi beraya malam ni ..

WP_20130818_019

Pemasangan bermula dengan menyapu gam ke dinding ..

WP_20130818_021

WP_20130818_026 WP_20130818_027

Untuk mendapatkan kesimbungan ‘bunga wallpaper ‘ dengan tepat , mereka gunakan laser sebagai ukuran. Jangan risau , laser ni bukan macam pedang laser atau pistol laser yer .. hehehe ..

WP_20130818_029

Ada kawan tanya .. Apakah material yang digunakan ?

WP_20130818_031WP_20130818_043

Menurut kata Micheal , ianya material ‘ Non-woven backing & vinyl surface with high quality ‘ .. Dia kata la .. bukan aku kata .. Tapi mmg nampak bermutu laa ..

WP_20130818_039WP_20130818_045

WP_20130818_028

Hampir siap .. Test pasang dengan lampu biru ..

WP_20130818_050

Tu diaaa aihhhh … baru nampak naik … Selepas sejam lebih , maka siaplaahhh !!

WP_20130818_054

Aku mintak mandor check semula sebelum peringkat akhir ..

WP_20130818_057

Nampak macam dia puashati jer ?? Hehehehe …

Alhamdulillah , semua berpuashati .. Dan selesai sudah !! Hehehehhe .. Barulah cun !!

WP_20130818_069

Baru syiok nak bersantai layan tv gini .. hehehe … Bagi yang berminat nak pasang wallpaper , bolehlah hubungi :

Mirenz Interior Decoration

Micheal Leong

016 225 9983

No 9 , Jalan Kenari 4 , Bandar Puchong Jaya , 41700 , Puchong , Selangor ..

Guna Gps .. confirm jumpa.. Dekat ngan IOI Puchong tu haaa .. hehehe..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI