Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 22 Ogos 2013

Bagi je orang tua , tv itu !

 

Nak bagi tv yang atas ni ke ? Eh , tak  laaaa .. Kalau kasi pon , diorang bukan reti tengok ..

Aku nak kasi tv LED SONY BRAVIA yang aku baru gak beli tahun ni .. Baru ok !! Jangan ingat kasi tv lama punya ! Ikutkan , diorang pun tak nak tv ni sbb tv bontot besar tu boleh layan lagi walaupun cover untuk manual adjustment tu tah mana hilangnya .. Remote pon tak tau mana gi nya .. ahahah ..

Setelah tanya mak aku , diorang ok je.. Yang akan layan nanti pon , anak buah jer .. Bapak aku , layan WWE jer .. Kekadang drama bersiri pon dia layan walhal dulu tak suka  !

Photo

Manakala tv baru tunggu masa untuk digeledah dek Qhaliff ! Memandangkan smart tv ni lebih berbaloi dgn adanya internet , rasanya macam nak je langgan nanti .. Amik Maxis home punya .. hehehhe.. Tamo UNIFI ! 

Qhaliff , akan ada jadual tonton tv .. Bukanlah selalu pon layan tv ni .. Aku lebih lebih bukan nak tengok lagi .. Dah tua tua gini , tv sekadar perhiasan jer …

Kenyataan LELAKI dan PEREMPUAN ..

 

Photo: Betul kaa ??

 

Photo

Benarkah kedua dua kenyataan ini ???

Tiada lagi keindahan berhari raya !

 

“ Aku nak datang beraya rumah ko neh .. boleh tak ? “

“ Eh , tunggulah aku buat open house sekali .. Senang sekali jalan jer ! “

 

Teringat kembali zaman aku kecik kecik dulu … Tiap kali menjelang Aidilfitri , mmg meriah walaupun beraya di bandar ! Berjalan dari tingkat satu hingga ke tingkat atas sekali ! Abis satu flat pusing ikut mak bapak aku ..

Tapi zaman ni ? Berlainan sekali dah .. Nak terasa meriah , tunggu open house .. Tujuan Aidilfitri adalah untuk mengeratkan lagi persaudaraan ..

Terus terang , aku sebenarnya malas nak gi open house ni.. Dah la nak makan berebut . Nak cari tempat duduk satu hal lagi . Nak berbual dengan tuan rumah pon susah .. Datang semata mata untuk menjamu selera je ?

image

Aku sendiri pon tak berjalan ke rumah jiran lagi .. Memasing bizi .. Hurmm .. Malam , nampak kereta jer .. hahaha .. Apa nak buat .. Zaman berubah walaupun adat beraya sebulan tu masih dipegang .. hehehe ..

Aku menang Smart Tv kerana blog ?

 

Alhamdulillah .. sapa kata tak berbaloi buat blog kan ? Kena rajin la skit .. hehehe … Tq Advertlets dan LG ! Terima kasih buat semua rakan rakan yang menyokong BEN ASHAARI.COM selama ini ..

Entri yang telah buat aku dapat hadiah best ni ! .. Gabungan sempurna audio visual di rumah anda !

Gambar bawah , hasil kerja ‘takde kerja’ blogger Ejam Othman !

Published with Blogger-droid v2.0.10

Tamo makan nasi !

 

Bukan hilang selera makan tapi …

Photo

Dah tau menikmati makanan !! Skang ni ,apa yang daddy makan … dia nak tu gakkk sbb dia tau yang tu sedapppp !

Pasni daddy kena makan apa yang Qhaliff makan je la gamaknya .. Perghhh .. tawar lerrr…

Sakit perut budak ni rupanya !

 

Tengah sedap bersahur , dia bangkit dan terhoyong hayang dia berjalan ke arah mak pak dia ..

Sambil gosokkan matanya .. dia merengek .. Aku sua cebisan telur goreng.. Nganga aja dia ! Hahahaha ..

Wife check lampin dia .. dan .. hehehe .. Lepas tukar lampin , dia masih tak nak tidur .. dok main sorang sorang .. pastu merengek .. Check lagi .. dan … hurmmm ..

Selepas tu , barulaahhhh dia lenaaaa .. Aku lak tak lena sbb .. hehehe .. banyak benor makannya semalam ! hahahaha ..

Beraya di rumah Sue Joshua

 

Alhamdulillah .. perkenalan dengan Sue Josuhua , blogger masakan yang mmg dah terkenal dikalangan geng geng masakan , membawa ke persahabatan dua buah keluarga dan juga persahabatan dengan rakan rakan blogger yang lain ..

Aku , hingga sekarang masih terhutang budi dengan keluarga ini dan keluarga ini sangatlah best ! Bermula dari Denmark , hinggalah ke Nilai kami masih bersahabat .. Segalanya kerana blog !

Semalam , aku bawa keluarga aku gi beraya ke rumah mereka di Nilai. Suaminya yang baru bertukar kerja di sini ( sebelum ni Johor ) .. Kesempatan untuk beraya depan mata , tak dibiarkan begitu saja .. Hehehehe..

Dari rumah aku ke rumahnya , tak sampai 10km pon.. Dekat sangat okeh ! Tak sempat kentut , sampai dahhhh ! Bila dah sampai tu , pastinya disambut meriah oleh suami dan anak anak mereka .. Dan rumahnya sangatlah mengagumkan aku ! Susun aturnya serta citarasa ala English tu mmg buat mulut aku asyik memuji jer .. huhu .. Jauh beza dengan rumah aku ! Hahaha ..

Suami dan anak anaknya yang sangat peramah dan sopan , mmg buat aku dan wife rasa selesa sangat kat rumah tu  .. Qhaliff ? Dia dah buat serupa ini rumah dia yang punya  !!

Seorang lagi kenalan blogger yang aku kenal hanya dari dalam blog , FB kemudian berjumpa kali pertama di PWTC , 5 tahun dulu … pon turut menyemakkan diri di sini ! hahahaa ..

Aku dengan perangai tak sudah aku yakni suka tengok jam tangan orang terutamanya yang berjenis chronograph .. hehehehe ..

Terima kasih Sue dan Joshua , Riko , Rika dan Riya … Makan semua best ! Nak tambah lagi , segan .. hahahaha ..

Destinasi seterusnya .. umah Mat Gebu lak .. huhu ..

 

Gambar – Sue Joshua

 

 

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI