Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 2 September 2013

Bila harga Ron95 dan diesel naik 20 sen !

 

Ada yang kata , sikit je pon .. Yelah , tapi dia lupa ke.. Bermula dari kenaikkan petrol ni maka macam macam akan mula naik .. Tak pe la.. Redha jer .. nak buat camana kan ? Terima je la.. Kita masing masing ada bahagian masing masing ..

Yang penting .. kita laksanakan tugas kita sbb akhirat nanti , kita ditanya semula apa yang kita lakukan bila diberi amanah ..

“ Qhaliff nak kuda ni eh ? Ok je .. daddy leh beli.. Asalkan tak guna petrol dan kena masukkan 20 sen untuk gerakkannya .. heee.. “

Ron95 naik ???

 

Kecoh dahhh.... sana sini dok hingaq .. hahaha..termasuk aku !! Mestilah weehhh.. Aku kalau bergerak mau 100km sehari !! Haaaa.. Tapi benarkah ??

Tiba tiba adaaaaa kenyataan lakk kata tu khabar angin la pulak .. Perghhh.. setakat khabar angin kat Malaysia ni , berapa peratuskah ianya benar benar palsu ??

Tapi aku harap ianya palsu laaa ... masak woo kalau naik ! Tolong jgn bandingkan dgn negara lain yer.. Kita tinggal di Malaysia , bukan negara tuuu.. Naik 20 sen pon tuuuu … Naik 1 sen pon aku tetap kira.. Hahahaha.. Kena naik gak la BR1M cam ni ..

Syukurlaaahhh .. kata mereka.

#gambar saja buat gitu supaya aku tau orang sedang baca entri aku berdasarkan kedudukan kepala mereka .

 

Terkini .. Sayangnyaaa.. cerita dongeng ini rupanya ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Dah sihat dia ..

 

Alhamdulillah .. nasib baik selsema dan batuk dia cuma 2 hari jer.  Bukan apa , budak kecik ni kalau selsema dan batuk , tidur diorang mmg sangat tak selesa !

Apa yang aku buat ? Pertama , wife taruk kunyit kat hidung dia .. Rujuk entri dua tiga hari lepas .. hehe .. Dan yang kedua , aku ubah tempat tidur .. Gi tidur dalam bilik yang suam suam sejuk .. Nak kata sejuk tak , panas pon tak..

Batuk tu ada la skit skit ..Rajin rajin google cari ubat tradisional untuk anak kecil tu. Sian dok tak sihat gitu. Kita yang tua ni pon leh giler bila hidung asyik meleleh jer ngan hingus  .. huhu ..

Suka suka belasah anak orang !

 

Tak nampak ke ? Ololololo… Aku copy paste eh .. Sat je .. Nak kredit gak ke ? Hehehe .. Ni aku amik dari Harian Metro. Silalah beli setiap hari yer .. Ok tak promosi ?

 

Tidak cukup ditampar, seorang pembantu rumah turut bertindak kejam menendang dan memijak seorang kanak-kanak lelaki berusia dua tahun di sebuah rumah di Salak Selatan, di sini.

Walaupun kanak-kanak terbabit menangis kesakitan, namun wanita berusia 20-an itu tidak mempedulikannya, sebaliknya terus memukul mangsa tanpa belas kasihan.

Bagaimanapun ibu mangsa berusia 30-an yang mengesyaki sesuatu selepas melihat terdapat kesan lebam di mata anaknya bertindak menyoal suspek, namun dia memberi alasan kesan itu adalah urat mata anaknya.

Menurut sumber, sangsi dengan jawapan suspek, si ibu memeriksa kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang di dalam rumah sebelum dia terkejut apabila melihat perbuatan kejam pembantu rumahnya yang sering menyeksa dan memukul anaknya.

Berang dengan tindakan suspek, si ibu kemudian tampil membuat laporan di Balai Polis Salak Selatan, di sini, Jumaat lalu untuk tindakan selanjutnya. “.

 

Hurmm .. Komen seoran rakan aku di FB ..

means, ibu die x sllu check le wlupn ade cctv kat umh die....sllu kene seksa & dah lebam baru check....aduhaii.....kesian ank kecik tu....klu sy, sblm serah kat polis sy akn pijak2, tampar2 sepuas hati, baru serah polis. biar die rasa kesakitan dera bdk2! “.

 

Perasan seorang ibu .. Aku yang bapa ni pon berapi je tengok budak lain dok aniaya anak aku tu .. ini kan pulak dok sepak terajang .. Perghh… Kalau aku laaaaaa .. aku laaaa ..

Tak leh tulis .. tu satu ugutan .. huhu .. Haih , kalau tak tahan .. berenti keje je laa .. Budak kecik ni mmg banyak karenah .. bukan senang nak layan .. Perlukan kesabaran tahap tinggi punya terutama yang baru nak berakal .. huhu ..

 

 

 

 

 

Published with Blogger-droid v2.0.10

Telefon bimbit serupa emas sudah !!

 

Bayangkan , dalam kereta sendiri pon leh kena rompak ! Huk alohhhh .. Dah semakin giler la manusia ni ..

Kot nak sangat telefon free , buat la blog .. Untung untung dapat review telefon pintar hok baru baru punya . Kalau malas nak buat blog , buat batu blok ! Keje !!! Bukan jadi sampah masyarakat ..

Haihhh .. Makin takut pulak nak keluar rumah .. Er , duduk dalam rumah pon takut ! Haihhhh …

 

 

Published with Blogger-droid v2.0.10

“ Saya Ben .. “

 

Tadi gi gym buat kali pertamanya setelah 3 bulan bercuti. Alhamdulillah , mantap masih ada walaupun lemak mula bermaharajalela .. hehehe ..

Kawan aku di gym ada bagitau kat aku .. Ada budak di Wechat menyamar jadi aku. Dia guna gambar bawah ni dan nama aku untuk mengurat awek di sana ..

Amboiiii … gambar ni juga laaa dia pilih .. Awat tak pilih gambar yang berperut tu ? Tu lagi kacakkk wehhh !

Pelik la sikap manusia zaman ni. Suka benar menyamar jadi orang lain . Guna nama artis la.. Tak kira la dalam ke luar negara ke .. Guna la nama sendiri atau nama samaran yang takde kaitan dengan orang lain. Berbanggala skit dengan 'karya’ sendiri !

Buat rakan rakan yang guna Wechat atau mana mana laman sosial , andai terjumpa orang guna gambar macam ni atau sewaktu dengannya ( rasanya korang tau mana satu yang original ) , sila jangan layan . Wat dekkk jer .. Orang tu kurang siuman tuuu ..

Makin berteknologi makin mundur rupanya ..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI