Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 14 September 2013

Baru ingat nak dating !

 

Photo

Baru ingat nak gi Putrajaya malam ni . Nak layan bunga api sambil melepak kat dataran Maybank tu .. Leh main kejar kejar ngan Qhaliff ..

Sebelum tu plan nak pekena satay. Mak dia teringin benar nak makan satay malam ni .. huhu .. Tapi segala plan tinggal plan .. Lom sempat apa apa …

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz sudah dah tecik ni ! Ni gara gara tak tidur petang tadi la ni .. Petang tadi , dia bikin huru hara dalam rumah .. Belasah aku , makan itu ini ..

Dan sebelum malam menjelma , sewaktu menyusu sambil melayan Mohabattein alih bahasa melayu , dia terlenaaaa ..

Maka aku kena keluar tapau kat awe tomyam tuuuuu .. huhu … Tapau lagi eh ? Apa nak watttt… Dari aku kena masak , baik tapau ! hehehehe ..

Beli mana selipar Qhaliff ?

 

Dah ramai kawan tanya mana aku belikan Qhaliff selipar bertali di belakang tu .. Aku jawab Mid Valley .. Nak details lagi , aku tak ingat nama kedai .

Photo

Nak dijadikan cerita , tadi aku gi la Mid Valley ngan awek aku aka wife serta anak tersayang .. hehehe .. Semata mata nak belikan selipar dia tu lagi !

Dan kali ni design baru lak .. Ada size 5,6,7 dan 8 untuk kanak kanak seusia Qhaliff .. Harga , murah jer ..

Tuuu dia kedainya .. Royal Sporting apa tah .. Dekat Aeon level 1 .. haaa .. Gi la menyopping kat sana .. Barangan sukan bersepahh situ tapi harga , perghhhhhhhhhhhhh ! Aku telan air liur je.. Cun dah mmg cun tapi mahai mak datukkk ..

Tak la mahal tahap nak menikah anak dara bermaster .. hehehe ..

 

Tau ke ? Nampak tak ? Aku nak kasi nampak , diorang bukan kasi aku diskaun pon bila beli . Promote free je nih.. Rugi rugi ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Lepaskan tekanan !

 

Qhaliff dah tidur .. jadi , kesempatan ini aku amik untuk merehatkan wajah aku yang dah cukup tegang sepanjang minggu ini ! Malam ni , rehat .. esok sambung balik menegangkannya dengna melayan keletah dia ..

Antara sebab aku cepat kurus ialah dok kejar dia dan gaduh ngan dia ! Takat ni , semua dia menang .. Tak pe , ayah mengalah jer ..

Bayangkan malam ni makan besar.. Ikan stim 3 rasa kat kedai tomyam .. Dengan dia tak reti duduk diam , ikan stim tu tak stim dah nak di makan ! Huwaaaaa … Makan main telan jer wehhh !

Masker yang aku pakai ni , aku nak biar sampai esok .. Biar Qhalif jaga , tengok muka aku .. dia tertanjat boboi ! hahahahaha .. Er , jangan mak dia tertanjat dah laaa..

Tetiba teringin maggie kari + tomyam .. sedap wooo ..

Ayah , aku juga akan jadi ayah ..

 

“ Ba hang nak cari tongkat . Tak larat nak jalan sangat dah .. “ . Mak aku kata pada aku sebelum aku nak gi masjid untuk solat Jumaat.

Minggu ni , baru hari ni aku sempat ke rumah orang tua aku. Biasanya 2-3 hari seminggu tapi disebabkan petrol dah naik maka terpaksa aku kurangkan ke sana namun … pasti aku akan kembali kerap ke sana ..  Tak kira dah ! Petrol naik bukan penghalang aku untuk habiskan masa bersama mereka , dan juga Qhaliff bersama atuk nenek dia  .. Aku tak nak Qhaliff jadi cam aku .. tak sempat bermanja ngan atuk nenek ..

‘Ba’ tu merujuk pada abah .. Rasanya di sebelah utara banyak gak yang guna singkatan tu untuk memanggil ayah mereka. 

Bila dengar mak aku kata gitu , aku terus tak keruan.. Anak mana la tak sayangkan orang tuanya kan ? Aku dah suruh dia berehat je kat rumah tapi dia tak nak. Mak aku kata , kalau dia duduk rumah .. lagi teruk. Asyik makan tidur je kejenya. Lagi tak sihat ..

Pilu je hati tengok dia terutama bila dia duduk seorang diri menghilangkan rasa lesu selepas membantu adik aku , meneruskan perniagaan yang diusahakan sejak aku kecil lagi .

Sapa lagi nak bantu ? Aku pernah tawarkan diri tapi dia tak kasi. Dia suruh aku cari kerja. Tak kasi aku bermain panas seperti dia . Sangat perit. Dan aku memahami apa yang dia lakukan kerana aku juga sedang melakukannya cuma aku tidak bermain panas ..

Kesian .. di hujung usianya begitu , dia masih meneruskan sisa sisa hidupnya dengan membantu anak anaknya sunggupun dah beranak pinak ..

Itulah kehidupan .. Nampak mudah terutama bila mereka yang nak sangat berumahtangga walhal , masih terlalu jauh perjalanan hidupnya.

Apakah mereka rasa berumahtanga ni indah 100% seperti dalam drama tv atau filem ? Kalau begitu , silalah menikah dgn cepat dan nikmatilah keindahannya .. Mereka terlupa akan tanggungjawabnya yang cukup besar ..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI