Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 27 September 2013

Bila Qhaliff muntah teruk !

 

Hurmmmmmmmmmmmmmmmmm… Korang tau tak yang dia sedang ajuk mak dia muntah ??? Dia boleh bantai gelak berdekah dekah pastu dia buat buat muntah !! Dia tiru okehhhh ..

Adoiyaiiiii ..

 

Published with Blogger-droid v2.0.10

Pandai memujuk ..

 

Dia tahu bila aku marah .. Bila aku marah , dia akan buat muka seposen . Pastu cuba buat lawak ngan aku ! Atau akan cuba buat aku berborak dengan dia ! Hahahaha ..

Bila aku marah ? Aku marah bila dia kutip benda dan masukkan ke dalam mulut dia .. Aku marah tu bukanlah aku gi berleter atau belasah dia .. Aku cakap ngan dia , amik benda tu dan bagitau dia yang ni tak leh makan .. Pastu dukung utk pujuk dia balik ..

Susah benar nak marah dengan dia ni .. Cepat sejuk tengok kelakuan dia dan teringat kembali saat saat dia dalam pangkuan aku ..

Aku tahu , dia buat gitu sbb rasa tercabar .. Dia seolah tahu dia akan punya adik .. Hurmm…  Kalau aku jadi pon akan buat gitu .. hehehe ..

Sapa tak sayang anak kan ?

Dia yang rosakkan !

 

Nak kata apa lagi ?? Tiap kali aku tertinggal remote ni , dpt kat dia .. dia hempaskan ke lantai dgn kuat utk pastikan penutup remote Astro ni tertanggal dan baterinya tercabut !!

Pastu dia nak amik bateri tu !! Apa dia nak buat dgn bateri tu , tu aku tak tau sbb dia lom berjaya pegang bateri tu utk dlm masa 2 saat !

Geram ?? Cer bgtauuuu..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Mencabar kesabaran ..

 

Comelll je dia bila gini kan ? Perghh … rasa nak gi cium gigit jee dia ..

Bila dia dah mula aktif , tersangat aktif .. aku kena ikut dia ke mana saja ! Yang buat aku jadi geram sangat dia suka sangat mengutip dan masukkan ke dalam mulut !

Hurm… nak jaga budak ni kena cukup rehat .. Mental dan fizikal mmg kena kuat .. Kalau tak bersedia dari sudut ni , mmg cukup merbahaya ! Maklumlah , tindakan luar kawalan mmg sesuatu yang tak dijangkakan !

Cam Qhalfif sekarang ni ..  Kalau dia dah jaga , mmg macam macam dia akan selongkar .. Sekarang ni gemar melempar barang .. Tab dan hp nokia lumia aku berkali dah kena campak ! Nasib baik la takde apa apa .. Kalau pecah skrin ?? Adoiyaii ..

Umur dia dah setahun 5 bulan .. Hurmmm … cepat masa berlalu. Baru terasa seperti semalam aku dukung dia di hari pertama kelahirannya ..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI