Selasa, 10 Disember 2013

PLAYBOY itu suami aku ..

 

Eh ? Tu je tajuk dia ? Sebenarnya aku malas nak ‘usik’ dah drama petang petang kat TV3 tu .. Lantak depa laa .. Sapa nak tengok , tengok la.. Hak memasing la kan ? Hahahah .. Yolahh .

Entah petang tadi , aku tertonton sekejap sewaktu makan malam bersama keluarga aku di Cheras. Adik aku pasang. Aku tengok la satu babak tu.. Meeting kat pejabat kan ? Bersama Datuk tu.. Apa tah nama dia .. Pastu si Datuk tu dok mengedik  dengan lidah terkeluar. Eh , laki kat sebelah perempuan tu , suami dia kan  ? Apasal dia biar je ? Banyak benar persoalan aku yang tak pernah tonton drama ni . Sampaikan perempuan tu buat muka ala ala menyampah. Eh , ni meeting Pandu Puteri ke meeting projek juta juta ???

Pastu , bila abis meeting .. diorang kat luar bilik meeting . Si Datuk ni tak abis abis mengatal. Yang si laki ni , siap mintak diri untuk ke tandas dan membiarkan isterinya tu ( Datuk tu tak tau tu isteri laki tu )  pastu cuba mencabul kehormatan perempuan tu kat situ gak ! Aloooo .. Tu opis laaa dan laki tu , gi tandas je pon !! Takkan sempat nak wat keje kat situ gak ?? Aiyokk ! Ni cerita apa ni ??

Aku bukan nak ulas jalan cerita ni tapi lakonan serta babak yang tak masuk akal yang aku rasa pasti merosakkan cerita sebenar yang ada di dalam novel tu .. Eh , novel kan ?

Aku tak kisah la lakonan kayu ke apa .. sbb aku rasa banyak pelakon baru .. tapi pengarah tuuu haa.. takkan babak tu pon ok kot ? Aiyo.. Mana sesuai laa babak gitu ditayang pada waktu keluarga berkumpul ..

Dah ilang sensitiviti masyarakat kita ni .. Asal boleh.. Asal masyuk .. Asal syok sendiri !

Ramai blogger bakal masuk penjara ..

Pengalaman baru buat aku dan juga mungkin rakan blogger yg lain. Aku dan blogger Que Achmad serta beberapa blogger lagi dijemput hadir ke Jabatan Penjara Malaysia di Kajang hari ini utk berbincang mengenai satu projek Jabatan Penjara yg mana bg aku sangat mencabar dan menarik.

Dan aku telah usulkan satu cadangan iaitu lawatan ke dlm penjara bg membantu kami memahami lagi projek ini dan Khamis ini , satu lg pengalaman bakal akan ditempuhi ... heheeh..

2 hari 1 malam di dalam penjara ? Gulp ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Bayi , bukan untuk dibuang !

 

Photo: Kesian ..

Kesian .. bayi yang tak tau apa apa ini dibuang tepi longkang begitu saja ! Terdesak ? Itu bukan alasan untuk membuangnya .

Hurm.. kita ni manusia .. Sering buat kesilapan. Bila ada yang tersilap , patut ada yang membantu . Sayangnya masyarakat di negara kita ni , bila ada yang buat silap . ada pulak yang tolong menambahkan lagi beban seperti kes mengandung luar nikah .. si perempuan dipandang sinis , perli .. hingga hilang arah tujuan hidup .

Akhirnya , untuk elakkan malu .. jadilah kes kes begini .. Aku kata gini bukanlah bertujuan untuk galakan lagi kes kes zina tapi sebagai manusia yang punya hati dan perasaan , punya agama sebagai pegangan .. kita sama sama membantu. Bukan menolak mereka jauh jauh..

Hurm.. entah la.. Tak tau nak kata apa dah ..

Nak Beli Buku "A Priceless Princess"?

 

-iklan-

Entri 2 Iklan - A Priceless Princess

Buku Islamik Santai sesuai untuk pembacaan remaja dan dewasa. Harga RM19.90 termasuk kos penghantaran.

Beli terus dari penulis:
sms 019-6745742
pm facebook "Nasiroh Omar"
pm fanpage "A Priceless Princess"

Ada sesiapa yang anda ingin hadiahkan? Kami menyediakan penghantaran dedikasi bagi pihak anda. Sila berikan nama dan alamat lengkap orang yang anda pilih!

Apa komen pembaca?

"A must read for every Muslim girl" (Nadia Azlan)
"Ringan bacaan, berat isinya" (Rozita Yunos)

Tunggu apa lagi ??

Sakat daddy dia !!

 

Wife kata .. Qhaliff bagi air kalau kita mintak tapi cuma bagi 2 saat je ! Berapa sedutkah dapat untuk 2 saat ???

Aku test mintak !

Bukan takat 2 saat .. Siap bantai gelak lagi ! Hampehhhh tul.. Mana belajar pon tak tau laaa ..

Dia dah semakin nak belajar .. Hurm ..

 

 

Published with Blogger-droid v2.0.10

Kandungan dah masuk 5 bulan !

 

Tak tau wife letak mana gambar scan petang semalam yang dia dpt sewaktu gi check up di klinik kerajaan Presint 3 , Putrajaya. Aku tak dapat nak ikut sbb ada kat rumah dan dia terus pergi dari pejabat. Tak dapat nak upload lak ..

Sebenarnya , aku risau nak bercerita tentang kandungan kali ni . Yelah , apa yang terjadi sebelum ni buatkan aku lebih berhati hati. Terlalu ghairah pon , tak boleh.. Kena sederhana.

Alhamdulillah , wife kata baby normal dan sihat. Doktor kata cukup sifat. Cuma keadaan dia jer yang merisaukan. Tekanan darah rendah , berat badan naik mendadak dan uri rendah , katanya. Hurmm..

Bila dah masuk 5 bulan ni , aku rasa dia tak leh dah nak buat kerja kerja berat. Nasihat dah tapi tamo dengar cakap. Hurm.. ada je perempuan jenis gini. Tak reti duduk diam .. Hurmm..

Jantina ? Hehehe .. Doktor kata tak nampak. Qhaliff dulu , 5 bulan dah nampak .. Apakah ? Er .. tak pe la .. biarlah rahsia ..

Semoga segalanya selamat ..

Bila Qhaliff tak nak makan !

 

Leceh aihhh .. Tamo makan laa dia skang ni .. Atau memilih makan ! Teringat pertanyaan rakan blogger mengenai isu ni gak .. Anaknya tak nak makan dan nak susu jer .. Dan Qhaliff pon dah mula gitu  tapi masalahnya , dia tetap nak makan cuma memilih ! Adehh ..

Wife yang keletihan hari ni , tak larat nak masak .. Aku ajak gi Alamanda untuk beli barang dapur dan juga makan malam di situ .. Di Chicken Rice Shop. Saja nak makan ayam. Kasi protein skit kat Qhaliff .. Heee ..

Tetap tamo makan.. Dia luahkan .Aku teringat mak aku yang gemar kasi dia makan nasi planta .. Di situ ada satu menu ayam yang tetiba menjadi sedap sangat bagi aku. Baki 'butter tu aku campurkan dengan nasi .. Dan suapkan pada dia.. Berselera terus dia makan .. Sambil duduk kat tepi cermin dan berbual dengan akak di meja belakang ! Huhuh …

 

Published with Blogger-droid v2.0.10

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI