Khamis, 26 Disember 2013

Risau tak bercakap lagi ?

 

Wife risau Qhaliff tak cakap elok lagi.. Lor , awal lagi kan ? Tak cecah 2 taun pon. Aku tak risau pun sbb aku yang tengok perkembangan dia . Tau apa dia mampu buat dan tidak ..

Dah nampak bakat nak belajar si Qhaliff ni.. cuma bila aku tengok dia , dia jadi malu .. Kalau aku wat dek , leh la dengar dia sebut huruf huruf dan nombor walaupun baru beberapa cuma. Tak kisah laa dari tak de langsung kaan ?

Sekarang ni kalau mintak tolong dia buangkan sampah pon dia dah boleh buat. Kalau nampak aku angkat baldi berisi pakaian , dia sibuk gak nak mai tolong pastu tolong usung .. Haaa .. tapi tolongnya , tolong bermaknaaa laaa .. hahaahha …

Published with Blogger-droid v2.0.10

Garu kepala kejap ..

Wah .. Benarkah ? Tapi takde pengesahan dari pihak terbabit .. Agaknya masih dalam perbincangan la yer ? Heee.. harapnya gitu laa .. Sebab kalau naik , naya kat aku ni .. dan ramai lagi kawan kawan yang duduk di pinggiran Kuala Lumpur tetapi bekerja di dalam Kuala Lumpur mahupun Putrajaya !! Huhuh …

Photo: Wow .. mimpi ngeri aku tadi pasal kenaikan tol.. Nasib baik dpt print screen mimpi aku tu ..Fuh , legaaa ..

Jawabnya , pasni nak ke Cheras … dua minggu sekali ? Perghhh … Nayaaa kat anak cucu nak gi lawat atok nenek gini aih ..

Kang cakap lebih lebih , kata aku kurang bersyukur lak ! Aiyokk ..  Atau dikatakan aku macai politk lak ! Pergh.. kena kat batang hidung sendiri , baru tau macai ke cabai !

Nokia Lumia 1520 , memang best !

 

 

Nokia kembali mengancam dunia teknologi terutama smartphone ! Heheheh .. Yeke ??? Betul kee ?? Tak rasa laaa mampu gugat smartphone yang lain cam Samsung dan Iphone tuuu .. kan ?

Ok , aku malas nak pertikaikan lain lain smartphone terutama Htc yang pernah menjadi kebanggan aku , satu tika dulu.. Hehehe.. Setelah aku guna Nokia Lumia 925 , aku yakin yang Nokia mampu menjadi pengeluar smartphone yang disegani.

Penggunaaan Windows Phone sebagai sistem operasinya , bagi aku amat mudah dikuasai yang mana selama ini aku lebih selesa dengan Android.

Nokia Lumia 1520 .. antara terbaru keluaran Nokia yang sudah pun berada di pasaran dengan harga mampu milik yakni RM1999 ( diskaun sempena Krismas ) , yang mana sangatlah berpuashati jika menggunakannya.

Aku punya , aku dah kasi pada wife .. hadiah ! Mulanya dia pun tak beberapa minat sbb dah biasa dengan Android. Setelah 2 hari dia guna , nampaknya .. dia tak leh berpisah langsung dengan Lumia 1520 tu ..

Spec dia , korang leh tengok kat SINI .. Kalau tanya aku apa yang best ? Huhuhu .. semua best ! Rasa macam nak mintak balik jeeer ! Buruk siku pun buruk siku laaa ! Hahahha .. Takpe .. tunggu ada rezeki lebih , aku nak beli satu lagi .. hehehe ..

Layan Whatsapp , mmg best .. laju , mudah dan selesa je taip guna skrin besar gitu .. huhu ..

Nak Beli Buku “A Priceless Princess?”

 

-iklan-

Buku Islamik Santai sesuai untuk remaja dan dewasa.

Boleh dibeli secara pos daripada penulis – RM19.90 sebuah:

Sms 019-6745742 atau pm facebook “Nasiroh Omar” atau pm fanpage “A Priceless Princess”

clip_image001

clip_image002

Sebelum bersarapan dan makan tengahari !

 

Hurm.. Sanggup anda makan kotak utk alas perut ? Pastinya akan ada yang kata ‘ tu kat sana .. sapa suruh berperang .. ‘ atau ada yang akan kata .. ‘ Ni Malaysia pon ada yang tak reti bersyukur.. ‘.. kan ?

Sebelum nak kata gitu .. Tolonglah guna otak yer ?

Photo

Hurm.. Sesusah kita , kita masih mampu makan sehari sekali. Apa kata ada rezeki skit , sedekahkan pada saudara seagama kita di sana .. Dari dok membazir makan sedap tapi tak abis , kan ? Ni semua akan dihitung di akhirat kelak .. Hurmm ..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI