Bila aku nak sokong mereka ..

 

Dah berhari hari aku mencari micro SD utk tab aku tu… Yang sedia ada aku dah pindahkan ke Lenovo .. Senang Qhaliff nak layan movie dia ..

Adik aku kata ada satu tempat tu murah .. Aku mintak dia tolong belikan. Kali terakhir aku beli , beberapa minggu lepas nun di Low Yat. 16GB , RM50. Original katanya . Nak tiruan punya pon ada.. Murah sikit..

Masa aku di Kelantan beberapa minggu lepas , aku nampak di Wakaf Che Yeh ada jual. Dalam RM20 kot.. Ke 30 ? Tak ingat lak aku. Teringin nak beli gak tapi aku tau tu tiruan punya.. Tak jadi la.. Risau rosak je.. Abis semua gambar dalam tu nanti.. huhuh..

Akhirnya , aku buat keputusan gi beli kat kedai gadget di kawasan perumahan orang tua aku. Kedai ni lama dah wujud tapi tak berkembang.. Macam tu je aku tengok.Rasanya dah dekat 10 tahun dah kot.. Tengok housing yang jual pun dah berabuk.. Sian pulak..

Aku tanya harga Micro SD .. Katanya RM50.. Sebelum dia nak sebut harga , dia tengok muka aku betul betul. Hurmm…. Terfikir gak aku.. Dia ni tengok aku , nak tau aku leh disembelih ke tak ? Ke dia cam kenal aku ? Ok .. aku biar je la..

Kemudian dia amik sesuatu bawah laci kaca tu.. Dia keluarkan kotak.. Ditaburkan atas meja..Micro SD tanpa balutan. Katanya belum dibalut..

Aku tanya harga.. Sama jer .. RM50 ! Mak aihhhhh … Nak bagi aku macam tu je ? Mana kotaknya ? Takda pun haaa .. Iskh.. Aku pandang yang kotak tu.. Aku mintak yang tu ..

Photo

Tengok la.. Berapa buruknya .. Hurm.. Aku ada pilihan utk tidak membelinya tapi disebabkan aku dah tanya dan tak sampai hati tak jadi beli , aku keluarkan duit dan hulur je kat dia ..

Aku berjalan keluar dari kedai tu.. Pujuk hati.. Tak pe , nak tolong dia niaga.. Pastu aku nak kopek keluar Micro SD tu .. Alahai … Letih aku nak cerita.. Redha je la..

Cer cita camana aku nak support bangsa aku niaga ? Haih….

3 ulasan:

  1. Kalau tak silap saya yang dia jual ni yang used - telah digunakan. Jual balik jer...

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009