Malaysia ku , semakin pentingkan diri sendiri ?

by - Ahad, Januari 05, 2014

 

Photo

Aku sokong kata saudari Zeeda ni .. Sebelum ni tersebar gambar perempuan mengandung di dalam komuter terpaksa duduk di lantai kerana tiada yang prihatin. Sayangnya , mereka yang komen tu kaitkan dengan bangsa ! Aparaaaa !! Komen guna akal skit !

Tak kira bangsa la menda ni , di Malaysia ! Nak salahkan sapa ? Kita tengok la apa dah jadi dengan negara kita ni .. Segalanya mula pentingkan diri sendiri. Kerana apa ? Kerana terpaksa !! Kalau lembut hati , kita dipijak .. Sapa yang ajar semua ni ? Haaa.. Jangan pandang aku .. Kita selak balik diari kehidupan kita.

Hurm.. saban hari , kita tengok di internet.. Apa yang kita baca ? Macam macam cerita dan karenah. Kalau ‘New Feed’ aku penuh dengan ayat ayat cinta budak sekolah , mmg aku hide laa.. Mual baca. Mak ayah bertungkus lumus cari duit .. antar anak gi sekolah.. anak ? Kononnya dah besar laa eh ?

Dunia kita semakin mementingkan perut sendiri . Tak caya ? Masih ada yang kata ‘ asal dia senang.. dapat makan .. ada keje .. keluarga dia ok , dah laa ‘ berbanding yang prihatin terhadap jiran tetangganya samada dia dah makan ke .. sihat ke.. Takde kan ?

Kita tak perlu menuding jari.. Keadaan memaksa kita begini. Cuma kita bernasib baik masih selamat kerana kita punya AGAMA ..

You May Also Like

3 comments

  1. Dunia kita semakin mementingkan perut sendiri . Tak caya ? Masih ada yang kata ‘ asal dia senang.. dapat makan .. ada keje .. keluarga dia ok , dah laa ‘ berbanding yang prihatin terhadap jiran tetangganya samada dia dah makan ke .. sihat ke.. Takde kan ? ---->>>> statement nih sgt2 betoi...setuju sgt2...sama la mcm majikan tak tny kat pekerja bawahan knp tak dtg keje...dorang tau ke masalah pekerja bawahan takde duit ke...sy sendiri my boss pernah ckp...u accident then u amik pic u accident lepas tu mms i..br i percaya u accident...gila tak...?tu kalo accident,kalo mati?sempat la kan nak send mms ya...i wish i jd hantu dan kaco dia satu famili tiap mlm smpi dia jd gila...kurang2 pon koma seumur hidup...huhuhuhhuhu...

    BalasPadam
  2. tak prihatin... dan lupa yg mungkin perkara macam tu boleh jadi kat diri sendiri......... semua tu antara kandungan yg ada dalam sikap pentingkan diri sendiri............

    BalasPadam
  3. bila baca post ni teringat masa naik monorel haritu.. 2 gadis cina berebut nak bagi duduk kat ibu saya masa nampak kami masuk monorel.. bermakna masih ada rakyat Malaysia yang prihatin.. huhu..

    BalasPadam