Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 8 Februari 2014

Banyak akal ..

 

Hurmmm … Nak ke pasar malam , dari kereta dia suh aku dukung dia .. Sampai je pasar malam , dia beria nak turun. Abis satu pasar malam dia nak berjalan dan ‘tembak’ orang ! Orang yang tengok dia berlari ke sana sini macam kehilangan mak ayah je.. Memasing dok mencari mana parents dia .. Walhal aku dok ikut jer belakang dia .. huhuhuh…

Bila aku tangkap dan dukung dia , meronta nak turun .. Pastu dia berlari ke arah bertentangan dari tujuan asal.. Bila aku dah ikut dia , cepat cepat dia buat u-turn dan kembali ke niat asalnya ! Mak aihhhh… Bahaya ni.. Akal banyak ! Nanti besar ni , mesti kalau nak .. dia nak jugak ! Walau apa pun , dia tetap berusaha dapatkan .. Ni perangai aku ni.. Huhu… Dangerous !

Berlari bersungguh sungguh ke jalan raya yang takde orang .. Berkali kali percubaan dia ke sini .. Namun  tidak berjaya sama sekali .. hehehehe..

Dalam dok kejar dia , tiba-tiba ada awek tegur..

“ Hi Ben..”. Aku pantas je balas tapi tak cam sapa yang tegur tu.. Dia berlalu je gitu.. Erk…

2 komen :

Shark Kay berkata... [Reply to comment]

budak dh dpt kaki mmg xnak dh dukung2 nie..
selagi x pnat selagi tu dia bjalan.
mmg lotih.
tp xcercise jugak tue.

Mia Kassim berkata... [Reply to comment]

Budak umur camni mmg tak nak kena dukung dah, eksen nak berjalan sendiri...hehe tapi tu lah bahaya biarkan dorang berjalan macam tu..ntah mana2 dorang lari

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI