Cara nak tambah pendapatan melalui blog !

 

Aku tak jangka sebenarnya semua ni.. Tapi bila aku perhatikan blog blog yang selalu dapat produk dan advertorial , baru aku tau camana mereka melakukannya ..

Caranya ? Mudah jer.. Kalau korang rajin menulis dalam blog cerita peribadi atau apa saja yang korang lakukan , sebaiknya ceritakan dengan ‘selamba’ mengenai apa sesuatu brand yang sedang digunakan ..

Contohnya dalam gambar ni .. Aku ada buat entri sebelum dan mintak kengkawan blogger yang lain ceritakan mengenai gambar ni di dalam entri Tips menambah pendapatan melalui blog ! ni ..

Ok.. Bila nak tarik pengiklan atau agensi PR ni , mereka akan tengok bagaimana kita bercerita mengenai sesuatu produk di dalamnya..  Bila kita bercerita , mestilah cerita yang benar dan jujur… Tapi bila jujur tu , jangan la sampai maki hamum dan sebagainya. Berikan kritikan yg membina.. Dan jika produk tu ok , bagaitau tang mana sesuainya produk tu dengan anda ..

Tekankan jenama produk di situ ! Haaaa.. Walaupun nampak cam promosi percuma tapi sebenarnya ianya adalah umpan untuk produk lain ! Amik contoh dalam gambar ni .. aku akan bercerita mengenai baju Hush Puppies yang Qhaliff gunakan tu selesa dan ceria warnanya .. Manakala termometer tu aku dapat dari beli susu Anmum dan sedang berada di Noodle Station Alamanda.. Makanan kat situ pon sedap !

Simple , santai dan membuatkan rakan pembaca tertarik nak mengetahui dengan lebih lanjut ! Kan ?

14 ulasan:

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.