Qhaliff ke Genius Baby On Board ?

 

Photo: Akan hantar Qhaliff nanti kt sini , seminggu sekali.. Ada blogger minat nak join ?

Sewaktu mendapat jemputan , aku terfikir gak.. Taska ke ? Ke cuma tempat pengasuh je ni ? Kot la ada parents nak tinggalkan anak mereka di waktu pejabat .. kan ?

Hari ni , aku ke pelancaran cawangan Genius Baby On Board di Shah Alam. Aku gi bersama famili aku la.. Takkan sorang kan ? Tak patut laaa.. hehehe ..

Di sana , majlis dah nak hampir tamat. Saja je aku gi lewat .. Sebab tak nak berada di tempat khalayak ramai.. Qhaliff tak beberapa sihat lagi. Kang jangkit ke anak orang lain lak.. Sian depa.. Er , Qhaliff selsema jer.. Hee..

Awalnya , mamat dalam gambar ni malu malu kucing. Yelah , awek je ramai.. Hehehe.. Segan laa dia .. Tapi lama lamaaaa , dialah antara raja di dalam kawasan tersebut.. Heheheh ..

Aku ? Sibuk bergambar .. Hehehe .. Wife kena jaga Qhaliff .. Kenapa lak ? Sbb aku ada perkara yang perlu dibincangkan dengan salah seorang pemilik Genius Baby On Board ni ..

Awalnya aku terfikir .. kenapa cepat sangat nak antar Qhaliff gi belajar ni ? Tapi setelah mendengar penerangan Teacher Watie , segala tanggapan aku berubah. Sebenarnya lama dah aku terfikir , cuma aku tak tau kat mana nak letak Qhaliff untuk kembangkan minda dia yang sedang aktif sangat tuuu.. Hurmm.. Sayanglah dbiarkan begitu saja kan ? Tamo ikut cam aku.. Aku ni kalau dari awal lagi dah didevelop otak aku ni , lama dah aku yang bergelar angkasawan pertama negara yang berjaya menjejakkan kaki di matahari .. Nasib baik je la aku malas nak bijak.. Haa.. Hehe.. Gurau jer..

Ok.. Nanti aku cerita lagi pasal ni.. Nak tidurkan Qhaliff ! Penat sangat dah dia .. Apa pun , Baby Genius ni mmg sesuai untuk permulaan ke pada permulaan kehidupan anak kita.. Ianya bukan sekadar bermain tetapi punya pengisian yang bersesuaian dengan bentuk muka bumi negara kita dan inshaAllah boleh digunakan juga di negara negara lain termasuk Sweden ! Haaaa .. hehehe ..

5 ulasan:

  1. oh! nanti cerita lg eh abg ben psl benda ni.. berminat nak tahu..

    BalasPadam
  2. Cepat atau lambat sebenarnya bergantung pada baby tu.Qhaliff ni rasanya dah sesuai sgtlah dihantar ke 'kelas' yang boleh membantu minda dia berkembang.Tapi kena sentiasa pantaulah.Takut jadi kes yang biasa kita dengar tu.

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.