Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 5 Februari 2014

Sembelitnya kanak kanak itu ..

 

Masuk je rumah tadi .. terus dia berdiri dekat rak kasut. Diam jer .. Aku pandang muka dia .. dia marah ! Hahahaha .. Aku biar je dia.. Nak berak la tu..

Lama pulak kali ni.. Cam dok meneran.. Pastu menangis tetiba. Hurmm.. Tau dah aku .. Susah nak berak la tu.. Siannya….

Kebelakangan ni dia kurang nak makan fiber. Roti tu ada la tapi banyak main dari makan. Susu , lebih .. tapi susu formula la.. Hurmm…

Dah selesai hajat dia .. part nak basuh ni kena hati hati. Pedih kena air.. Jadi kena buat pelan pelan ..

Photo

Hurmm.. pasni nak cari vitagen utk dia. Pisang , dia tak nak makan.. Dulu ok je .. Sejak dah pandai memilih , jadi gini laaa .. Makan nak sedap jer .. huhu..

Aku tak pakaikan seluar tu sbb kasi dia tenang dulu.. Hahaha.. Kang dah ok , baru pakai seluar.. huhu ..

8 komen :

nabila biela berkata... [Reply to comment]

hahaha..yg ni lawak..hehe

kyo berkata... [Reply to comment]

saya selalu sapukan vaselin kat keliling kawasan tu tiap kali sembelit.. sbb kalau teran kuat sgt blh luka.. kesian.. dah cuba bg minum grape water? yg ni pun blh bantu budak2 yg ada sembelit jugak

Ieka Farhana berkata... [Reply to comment]

kesian qhaliff hoho get well soon ^^

Ar Eirza Japar berkata... [Reply to comment]

sapu krim homeopathy kt bontot dia..bg hilang pedih..jap je dh baik..same ngan anak saya...bg mnum air masak suam byk sikit ye..

pjie berkata... [Reply to comment]

buat jus mixed fruit bro ben
apple+nanas+pisang+mandarin
sumer good fiber tu
in shaa Allah kalau mcm smoothie gitu budak2 suka

Ezwan Ashaari berkata... [Reply to comment]

Qaseh penah kena sembelit.. doctor pakar gleneagles suggest manggo... manggo is the best way kalau sembelit..

Wanie Warniee berkata... [Reply to comment]

bg minum yakult bagus sangat

amelia ramli berkata... [Reply to comment]

yakult/vitagen...dua2 pun ok..asalkan rasi ngn ank2...in shaa Allah sng la dia nk berhajat...hehehehe
dan air kosong tu jgn d lupa sama...lagi byk dia mnm..lg bagus

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI