Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 27 Februari 2014

Sombong atau otak takde ?

 

Nampak sedap kan ? Serius sedap giler ! Tapi bayangkan jika makan nasi lemak kukus sedap gini di sebelah meja orang yang dok merokok berkepuk kepuk asap keluar dari mulut tanpa rasa bersalah !! Sedap tak rasa ? Sedap andai kita pon jenis merokok tapi mampu hilang nafsu makan andai kita bukan perokok !

Di food court Presint 9 pagi tadi.. Ada la sorang laki berumur berbaju batik ni .. Mak aihhhhh .. Dengan tanpa rasa bersalah merokok di tempat makan. Aku pandang sebelah dia .. ada la satu keluarga ni dok makan .. Asap rokok tu dengan selamba je dia lepaskan .. Hurmm..

Aku terfikir gak.. Dia ni tak de otak ke ? Nak kata takde otak , dia ada pekerjaan tuu… Kenapa tak boleh pikir langsung eh ? Sombong ? Ego ? Apa punya dungu la orang gini !

Kawan ku , andai korang perokok.. nak merokok , bangun dan gi jauh jauh .. Tak salah merokok andai dah tak boleh nak berenti tapi ianya salah jika merokok di khalayak ramai !

Nak mati , mati sorang sorang .. Jangan kasi susah sama orang lain !

5 komen :

Ahmad Zu Mal Md Rayi berkata... [Reply to comment]

sepatutnya kedai makan kawasan larangan merokok kan... tak patut betul orang tu

Rozita berkata... [Reply to comment]

dulu2 ingat lagi ada pegawai kesihatan yg kerjanya akan saman org hisap rokok di kawasan awam..tp skrg rasanya takde lagi dah dengar..mungkin kekurangan staf agaknya.. tp org mcm ni sebenarnya sensitivitinya sgt2 kurang.. kami pun selalu elak mkn diluar sbb masalah inilah..kalau terdesak tapau makan di rumah..

MisFiza berkata... [Reply to comment]

pernah gak kena kas cma ni ...

mengadu kat kawan ofice , ngn slumber kawan gi sound brother yg merokok tu . " bang, hormat sikit blh tak .kawan saya ta leh bau asap " hambik

Aizuddin Azmi berkata... [Reply to comment]

Salam..

Kasi smackdown! jer brader tu abg Ben.. Biar patah riuk sket.. Baru dia sedar kot.. Sekadar gurauan.. Hehehe.. ;) Bab ni mcm dah jadi habit kot.. Entahlah? Senang kata penting diri lah.. Letaklah tanda amaran dilarang merokok dekat mana sekalipun.. Tetap ada juga yg selamba jer merokok kan?

aizamia3 berkata... [Reply to comment]

buat teguran mesra je kat dia.. tengok apa reaksi dia.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI