Tibi dan Kencing Tikus

 

Hurmm… Semalam aku nak gi tapau makanan utk keluarga aku , berselisih dengan jiran taman perumahan aku tinggal ni. Aku tanya khabar isterinya yang tak sihat baru baru ni .

Katanya , wife dia dapat kencing tikus .. Aku tanya dari mana leh kena ? Dia syak masa mandi kat sungai baru baru ni. Nasib baik antibodi dia kuat … Sian.. Anak ramai lak tu.. Suami dia jaga semua.. Nasib baik ada suami yang kerja sendiri .. Hurmm..

Satu lagi perkhabaran tak best dari kawan sekolah aku. Bekas cikgu sekolah kitorang dimasukkan ke wad kerana penyakit Tibi. Ada diorang cerita yang isterinya kata mungkin suaminya tu dapat sewaktu naik perkhidmatan awam.. Berjangkit dari situ ..

Hurmm.. Aku nak kata lebih , aku takde bukti tapi bila dah tau mengenai bahaya dan betapa mudahnya penyakit ni berjangkit , aku kena amik pendekatan berhati hati..

Mencegah lebih baik dari mengubat. Pastikan jari jemari tu , jangan mudah bersentuhan dengan orang ramai terutama di tempat awam ..  Cam masa naik ekslator .. ada yang calit tahi hidung kat situ haaa.. Haaa.. Nasib ler kalau terpegang .. PErghhh..

5 ulasan:

  1. eiii..geli pulak tengok tikus tu..huhu

    BalasPadam
  2. errrkkkk

    sgt!

    tangga, pemegang ekslator, pastu pemegang pintu, tombol..

    emm..byk sgt nak kena jaga skrg ni..

    may be kena bawa sanitizer kemana2..cuci tgn sebelom makan tu sgt2 pntg..huhuhu

    BalasPadam
  3. kan kan...memang risau sekarang nie. baru2 nie anak kene pegang muka ngn pekerja restoren mamak. nampak mmg bukan orang malaysia.
    terus rasa nak marah, cecepat blah.
    patutlah ada certain orang marah gile kalau anak dia kene pegang2 kan..

    http://welovesusuibu.blogspot.com/2014/02/banyakkan-susu-badan-7-hari-sahaja.html

    BalasPadam
  4. uncle ain pernah kena sakit kencing tikus. kesnya ambil wudu' dgn air sungai masa pergi memancing.huu..seram

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.