Wahai suami , berhati perut la sikit !!

 

Hurm… Sampai hati seorang suami mintak isterinya berhutang sana sini hanya kerana nak puashkan hati dia ? Suruh isteri buat pinjaman utk beli kereta .. Ada pulak suruh beli handphone dengan buat pinjaman ! Ada yang nak buat bisnis , suruh bini cari duit ! Perghh..

Ada yang sanggup kerana sayang punya hal.. Ada yang sanggup sbb tak larat nak dengar laki membebel atau elakkan pergaduhan ! Bergolok gadailah atau tebalkan muka buat pinjaman dengan saudara mara mahupun mak ayah .. hurmm ..

Lelaki , apa dah jadi dengan anda ? Sampai hati ke tengok si isteri tu membanting tulang siang malam untuk membayar hutang kamu tu ? Dan kamu pulak dok bergaya bangga dengan semua harta benda tu ? Apa ni ? Mana maruah anda ?

Hiskhhh.. Perempuan pon .. Bijak la skit ! Kang jadi apa apa , sapa yang naya ? Dah banyak kes gini aku dengar dan ada rakan rakan terdekat alami ! Sapa susah ? Hurmmm ..

Sayang atau cinta tak semestinya perlu korbankan diri .. Memadai jika ianya berkait dengan Allah .. Jika kerana duniawi , hang pikiaq la masak masak … Hurmm..

8 ulasan:

  1. betul abg ben.. setuju.. tp alhamdulilah suami diba x mcm ni.. kalau x ada duit pn kami akan cuba sedaya upaya crk..

    BalasPadam
  2. ben ckp pasal isteri tanggung hutang kerana suami. tapi ade ramai perempuan blm kahwin lg dh tanggng hutang bf.

    BalasPadam
  3. teroknye kalo dapat suami camtu T_T

    BalasPadam
  4. stuju...pk pjg sket..tiada apa yg kekal kt dunia ni..so berhati2 utk tempoh msa akan dtg...

    BalasPadam
  5. org pompuan mcm ni jenis inferior ni abg ben. takut laki tinggal... so sanggup buat je semua. apedaaa...

    BalasPadam
  6. ada jadi kat jiran sini.. isteri buat loan peribadi utk suami beli superbike..pastu suami gi canang sana sini.. agaknya tak malu kot ek..

    BalasPadam
  7. Ramai yg macam ni..kesian isteri. Sayang dan taat punya pasal..semoga mereka diberi ganjaran pahala dan syurga di sisi Allah.

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009