Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 11 Februari 2014

Wahai suami , berhati perut la sikit !!

 

Hurm… Sampai hati seorang suami mintak isterinya berhutang sana sini hanya kerana nak puashkan hati dia ? Suruh isteri buat pinjaman utk beli kereta .. Ada pulak suruh beli handphone dengan buat pinjaman ! Ada yang nak buat bisnis , suruh bini cari duit ! Perghh..

Ada yang sanggup kerana sayang punya hal.. Ada yang sanggup sbb tak larat nak dengar laki membebel atau elakkan pergaduhan ! Bergolok gadailah atau tebalkan muka buat pinjaman dengan saudara mara mahupun mak ayah .. hurmm ..

Lelaki , apa dah jadi dengan anda ? Sampai hati ke tengok si isteri tu membanting tulang siang malam untuk membayar hutang kamu tu ? Dan kamu pulak dok bergaya bangga dengan semua harta benda tu ? Apa ni ? Mana maruah anda ?

Hiskhhh.. Perempuan pon .. Bijak la skit ! Kang jadi apa apa , sapa yang naya ? Dah banyak kes gini aku dengar dan ada rakan rakan terdekat alami ! Sapa susah ? Hurmmm ..

Sayang atau cinta tak semestinya perlu korbankan diri .. Memadai jika ianya berkait dengan Allah .. Jika kerana duniawi , hang pikiaq la masak masak … Hurmm..

8 komen :

~♥dieyba_baby♥~ berkata... [Reply to comment]

betul abg ben.. setuju.. tp alhamdulilah suami diba x mcm ni.. kalau x ada duit pn kami akan cuba sedaya upaya crk..

tifa anvar berkata... [Reply to comment]

ben ckp pasal isteri tanggung hutang kerana suami. tapi ade ramai perempuan blm kahwin lg dh tanggng hutang bf.

nabila biela berkata... [Reply to comment]

teroknye kalo dapat suami camtu T_T

Ar Eirza Japar berkata... [Reply to comment]

stuju...pk pjg sket..tiada apa yg kekal kt dunia ni..so berhati2 utk tempoh msa akan dtg...

isabelle frankly berkata... [Reply to comment]

org pompuan mcm ni jenis inferior ni abg ben. takut laki tinggal... so sanggup buat je semua. apedaaa...

Rozita berkata... [Reply to comment]

ada jadi kat jiran sini.. isteri buat loan peribadi utk suami beli superbike..pastu suami gi canang sana sini.. agaknya tak malu kot ek..

Eyriqazz berkata... [Reply to comment]

Dunia akhir zaman..

Cik Wan berkata... [Reply to comment]

Ramai yg macam ni..kesian isteri. Sayang dan taat punya pasal..semoga mereka diberi ganjaran pahala dan syurga di sisi Allah.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI