Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 13 Mac 2014

Jangan memandai mandai !!


Aku terima pelbagai printscreen dr rakan rakan di FB .. Geleng kepala juga pada awalnya. Tapi bila aku fikir fikir semula , takkan la diorg ni begitu cetek akal pemikiran utk up status begitu terutamanya di laman sosial..

Perlu ke aku sebarkan ? Setelah bertahun lamanya aku dalam dunia maya yg makin canggih ni , aku berpendapat makin byk fitnah disebarkan.Jika benar sekali pun , biarlah pihak berwajib saja yg buat tindakan. 

Aku ? Aku tak nak kumpul dosa. Yg sedia ada pon dah cukup byk .. Nak tambah lg sebarkan menda menda yg tidak sahih atau sahih sekali pun yg pasti mendatangkan kemudaratan pada si polan tu ? Tak yah laaa..

Fikir panjang kawan .. 

8 komen :

Suria Lekatlekitgurl berkata... [Reply to comment]

malas nak layan status2 bodoh yg di sebar sebab ni la.. alih2 account kena hack atau org guna gambar orang lain

Ahmad Zu Mal Md Rayi berkata... [Reply to comment]

Betul tu, zumal berani sharekan apa yang dah kuar kat media jer :)

Farah Waheda Wahid berkata... [Reply to comment]

urusan orang tak payah sibuk nak campur ye tak abang ben??? jaga periuk nasi dan rumahtangga masing2 sudah...

husna yusof berkata... [Reply to comment]

betul tu abg ben.. skrg ni dh tak tau mane sahih mane yang tipu.. banyak yang jadi mangsa keadaan.. kesin..

ct aman berkata... [Reply to comment]

tu la kan...zmn skrang org telah byk mnyalahgunakan teknologi sedia ade! kekadang geram jugak kalu y terlebih mngarut tu!

Cik Itah@RRP berkata... [Reply to comment]

salam. entah siapa punya kerja la ni..buat fitnah kat orang lain hmm

HASRUL HASSAN berkata... [Reply to comment]

Memang kesian pada budak tu ...

Cik Anis berkata... [Reply to comment]

jgn memandai~

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI