Kalau tak suka , cerai !

 

Aku tak paham sikap sesetengah lelaki yang ‘pandai’ cakap.. cepat angkat tangan kat isterinya pastu ugut nak cerai ! Tapi peliknya , tak jugak nak dicerainya !

Tapi aku lagi pelik sikap isteri yang rela dipukul , berkali kali ! Kalau sekali dua tu , ok lagi la.. Tapi kalau dah sampai naik kaki ke muka , bijik mata lebam.. pastu dok kata ‘ Tu tanda dia I LOVE U ‘ , serius laaaa.. mmg pelik !

Wahai suami .. Kalau dah tak suka , lepaskan je la si isteri tu .. Kalau masih sayang , bincang elok elok .. Bawa gi jumpa pakar kaunseling kalau payah sangat jumpa kata putus atau jumpa orang tua tua yang pandai ..

Wahai isteri … Sayang pon berpada pada la.. Jangan sampai jadi punching beg . Ada kalanya kena gak bertindak menyelamatkan diri. Risau gak nanti , dah tak dapat isteri , anak jadi mangsa ! Hurm.. Bila dah berlaku , satu sen pon tidak berguna lagi.

Bawa bawa ingat Allah ..

5 ulasan:

  1. Setuju dengan statament ini...tp itulah perempuan bila dah syg..even mcmana lelaki sakitkan hati die pun still bertahan..kerana syg..

    BalasPadam
  2. Mungkin isteri takut akan perpisahan. Dan sbb suami tau isteri takut mereka berani terus naik kaki tgn:(

    BalasPadam
  3. dalam kehidupan rumahtangga ni ada macam macam dugaan. ALLAH nak uji. dengar macam macam masalah orang keliling kadang naik takot pon ada. kata orang dalam tempoh 5 tahun pertama lagi la macam macam dugaannya. kena gigih serta bertabah hati selagi mampu untuk pertahankan ye tak Inchik Ben? InshaaAllah. Ngeeee :)

    BalasPadam
  4. dah baca macam2 kes rumahtangga, sampai takut nak kawin.. =(

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.