Kehilangan MH370 : Jangan sebarkan !

by - Ahad, Mac 09, 2014

 

Photo: ngan uncle

Tengok muka aku dan muka Uncle Gedek ni .. Serius kan ? Haa.. Gitu gak isu MH370 yang masih hilang tu .. Janganlah duk buat macam macam spekulasi yang tak masuk dek akal !

Yang buat aku tergaru kepala aku yang tak gatal ni , ada juga yang siap kaitkan dengan negeri kelahiran pilot tu .. Huk alohhhh .. Apa punya turr la orang gini !

Aku dapat berita mengenai kehilangan MH370 yang sedang menuju ke Beijing , China ni melalui whatsapp yang dihantar oleh wife aku pagi tadi. Terus aku google dan .. hurmm.. Check di FB , dah trending .. Hurmmm ..

Berdoa.. kasihan .. Segalanya rahsiaNYA .. Tak perlu memandai mandai nak

Nasihat , jangan sebarkan apa jua info yang tidak sahih.. Jangan dok kata kawan aku kata .. kawan aku keje sini .. dia yang cakap.. Biarkan mereka yang punya hak untuk memberi maklumat secara rasmi saja yang beri kenyataan. Pastu baru leh sebarkan ..

You May Also Like

13 comments

  1. betul tue.. lebih baik tggu berita daripada MAS sndri.

    BalasPadam
  2. Yup betul tu Beben.. Td msa bkk wassup byk gile berita.. Mcm2..

    Apapun kita doakn smga semuanya selamat. #Pray4MH370 Amin...

    BalasPadam
  3. betul tu abg ben...saya sendiri pun dah pening baca macam-macam spekulasi yang dibuat. itu tak termasuk dok bergaduh sesama sendiri bila ada yang terasa dengan ayat-ayat spekulasi itu...yang penting kita berdoa dan menunggu maklumat rasmi dari pihak yang terlibat.

    BalasPadam
  4. Pening tgk berita skrg, berita ni gtau cmni. berita ni gtau cara lain plak. pening kepala baca, solehah xkn percaya selagi tiada bukti yang sahih bahawa semua orang jumpa.

    BalasPadam
  5. setuju...xleh sebar berita tak sahih

    BalasPadam
  6. betul tu... elakkan dari buat spekulasi yg pelbagai.. fikir dan tempatkan diri kita di tempat keluarga mangsa... kalau lah tu jadi kat diri sendiri peh tu dgar plak org buat andai yg macam2... mesti marahkan? doakan yg terbaik..mudah2an semua operasi yg dilakukan dipermudahkan... amiiinn..

    BalasPadam
  7. banyak dah sebar yang palsu. ntah mane je depa ni amek maklumat lepastu sebarkan. pelik sungguh

    BalasPadam
  8. yang lebih bercakap kawan kepada kawan yang kerja itu ini.. walhal yang keje itu ini tu pun xde bagi statement apa2..

    BalasPadam
  9. Zmn mkin cnggih...yp mnusia xpndai guna...mnyebarkn sesuatu tnpa fakta sebenar...stop dr kongsi sesuatu y kite pn x psti...mcm2 versi da kluar! Pening....

    BalasPadam
  10. betul tu.
    kita sbgai hambaNya terus panjatkan doa dan sama sama mendoakan buat seluruhnya. smga dipermudahkan misi mencari dan menyelamat.

    BalasPadam