Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 13 Mac 2014

Pakai topeng untuk elak jerebu ..

 

Jerebu makin teruk .. Aku dok pikiar gak , nak gi gym ke tak ni ? Saja nak kasi peluh .. Demam dan selsema pada masa yang sama.. Hehehhe..

Dalam perjalanan nak naik ke gym , ternampak la satu orang ni.. Atas motor. Di telinga dia , aku ternampak getah mask ni haaa.. Hati aku berkata ..

“ Sian dia.. naik motor ni kena guna mask .. Diorang lagi terdedah dengan udara tercemar ni .. Hurm.. “.

Tiba-tiba ternampak sesuatu yang menghilangkan terus rasa kesian aku..

Ditangan dia ada rokok.. dan dia sedut dalam dalam..Pastu dengan bangganya dihembusnya keluar tanpa rasa bersalah..

Haihhh … Diorang ni , tak nak sedut jerebu tapi asap rokok diorang , dibiarkan orang lain sedut ! Eh , korang je ke nak hidup dalam dunia ni ????

2 komen :

Shark Kay berkata... [Reply to comment]

hahaha...
iniler org kata sedar tak diuntung.
maybe dia pakai mask untuk trending jer :)
fesyen musim jerebu.

Izzah Othman berkata... [Reply to comment]

Udara sekarang dah teruk.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI