Pening jap aku !

 

Berita utama , polis maut ditetak warga asing .. Berita lain lain , pasangan bunuh diri dalam kereta , produk kecantikan beracun tak berdaftar dan macam macam lagi .. Dan yang bawah ni , mmg dah kerap jadi sekarang ni .. Kerap ke ? Hurmmm.. Rasanya dah dua kali aku baca kes gini ..

Photo

Sekarang ni , jenayah berlaku tak kira masa dan tempat dah .. Nak jadi mangsa pun dan tak kira jantina dan umur .. Asal berpeluang , maka siaplah ..

Hati hati kita semua.. Kalau boleh, berfikir banyak kali.. Biar rugi sedikit dari rugi banyak.. Rugi saja tak pe.. jangan sampai .. hurmmm .. Mintak dijauhkan..

Kelmarin aku dapat tahu , seorang rakan blogger turut alami nasib malang bila rumah kakaknya dipecah masuk oleh penjenayah. Dia sekeluarga ada dalam rumah dan cuma diambil barang berharga saja .. Haihhh ..

Serius , aku tiap malam nak tidur pon risau jer .. Hanya pada Allah , aku berserah ..

7 ulasan:

  1. kite pun dh pening bace tajuk tadi..huhu

    BalasPadam
  2. btul ben.. skrg ni nk kemana2 pun takutt.. kt rumah takut, kt opis takut, nak kluar takut..

    BalasPadam
  3. donia donia
    sebab tulah tak nak baca newspaper
    sokmo kisah-kisah kejam
    rasa macam dah tak selamat nak tinggal kat malaysia nie

    BalasPadam
  4. memang menakutkan... lebih lagi kami yg wanita ni kalau nak keluar sentiasa rasa macam ada saja mata yang memerhati dan berniat jahat.. wpun perkara tu x berlaku pun Nak atau tidak dalam hati sentiasa ada wasangka pada orang yang tak dikenali ..

    BalasPadam
  5. betul jenayah di mn2..kdg2 kalau sorg2 kat umh nak buka pintu pun takut..walaupun pagar dah berkunci..hurmm..moga dijauhi dr sesuatu yg tidak baik..

    BalasPadam
  6. sebab tu la saya takut nak kuar sorang2.,.malam mmg konpem tak kuar memane..

    HYPOGLYCEMIA : JANGAN PANDANG ENTENG

    BalasPadam
  7. pening gak aa.. nape nak wanita 40an bila diri 20an? pening2~~

    BalasPadam

Histats

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI