Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 5 Mac 2014

Pening jap aku !

 

Berita utama , polis maut ditetak warga asing .. Berita lain lain , pasangan bunuh diri dalam kereta , produk kecantikan beracun tak berdaftar dan macam macam lagi .. Dan yang bawah ni , mmg dah kerap jadi sekarang ni .. Kerap ke ? Hurmmm.. Rasanya dah dua kali aku baca kes gini ..

Photo

Sekarang ni , jenayah berlaku tak kira masa dan tempat dah .. Nak jadi mangsa pun dan tak kira jantina dan umur .. Asal berpeluang , maka siaplah ..

Hati hati kita semua.. Kalau boleh, berfikir banyak kali.. Biar rugi sedikit dari rugi banyak.. Rugi saja tak pe.. jangan sampai .. hurmmm .. Mintak dijauhkan..

Kelmarin aku dapat tahu , seorang rakan blogger turut alami nasib malang bila rumah kakaknya dipecah masuk oleh penjenayah. Dia sekeluarga ada dalam rumah dan cuma diambil barang berharga saja .. Haihhh ..

Serius , aku tiap malam nak tidur pon risau jer .. Hanya pada Allah , aku berserah ..

7 komen :

YaNg AyEsHa berkata... [Reply to comment]

kite pun dh pening bace tajuk tadi..huhu

Azura Aziz berkata... [Reply to comment]

btul ben.. skrg ni nk kemana2 pun takutt.. kt rumah takut, kt opis takut, nak kluar takut..

eray ayang berkata... [Reply to comment]

donia donia
sebab tulah tak nak baca newspaper
sokmo kisah-kisah kejam
rasa macam dah tak selamat nak tinggal kat malaysia nie

Has Jan berkata... [Reply to comment]

memang menakutkan... lebih lagi kami yg wanita ni kalau nak keluar sentiasa rasa macam ada saja mata yang memerhati dan berniat jahat.. wpun perkara tu x berlaku pun Nak atau tidak dalam hati sentiasa ada wasangka pada orang yang tak dikenali ..

permatabiru berkata... [Reply to comment]

betul jenayah di mn2..kdg2 kalau sorg2 kat umh nak buka pintu pun takut..walaupun pagar dah berkunci..hurmm..moga dijauhi dr sesuatu yg tidak baik..

Cik Aann berkata... [Reply to comment]

sebab tu la saya takut nak kuar sorang2.,.malam mmg konpem tak kuar memane..

HYPOGLYCEMIA : JANGAN PANDANG ENTENG

Sity Nurul Syuhadha Taijuddin berkata... [Reply to comment]

pening gak aa.. nape nak wanita 40an bila diri 20an? pening2~~

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI