Sensasikan isu #MH370

by - Selasa, Mac 11, 2014

 

Hurmm.. tergaru kepala aku jap.. Tengok kat tv , macam macam kupasan ada .. Malah siap panggil orang itu ini termasuk jugak artis .. Wow .. menarik !

Tengok di internet , lagi menark ! Ramai profesor , pakar pakar pengkaji muncul. Pelbagai pendapat yang melangkaui kemampuan daya fikiran aku untuk menaksirkannya. Apakah ada konspirasi ? Fuh.. tetiba teringat kematian Micheal Jackson yang juga dikatakan terlibat dengan konspirasi ..

Hurmm.. Tadi tengok kat tv jap. Satu channel ni tak putus putus dok update pasal isu ni.. Yelah , selagi belum jumpa , selagi tu la boleh buat pelbagai ‘tarikan’. Yang terbaru di Instagram… Huhuh.. Bagus laaa.. Ramai leh letak video kat situ nanti .. Tertanya gak , keluarga mangsa sempat ke nak tengok semua tu ?

Kekadang bagi aku la .. maaf cakap yer .. Isu ni macam satu bonus utk mereka yang tercari isu panas untuk diupdate atau dicerita kan pada medium mereka .. Benarkah mereka ikhlas ? Wallahualam ..

Aku hanya menanti dan mampu berdoa agar segalanya selamat dan dipermudahkan. Aku kesian pada mereka yang terus menanti dan mengharapkan berita yang sebenar benarnya berita .. Dan tolong jangan amik kesempatan ke atas isu ini ..

You May Also Like

7 comments

  1. fikir yg positif jer... kita.. teruskan berdoa. ;)

    BalasPadam
  2. itulah...sana sini amacam2 speku dah timbul...tension plak dah...anyway, lets pray for their safety...
    #Pray4MH370

    BalasPadam
  3. Betul cakap afik...akak geram ada setesen tv buat siaran langsung macam siaran bola atau event nyayi2..tak fikir perasaan saudara mara yg terlibat...

    BalasPadam
  4. sebagai manusia yang berakal.. kita ambil apa yang logik akal kita boleh terima & sebagai seorang islam kita ambil apa yang boleh di terima dalam ajaran kita. Saya baca & tonton hampir semua.. tak kira la berita ke, spekulasi ke, berita tak sahih ker.. tapi pandai2 la kalau nak mengulas atau share dengan orang lain. Jangan sampai memudaratkan sehingga mencetuskan kemarahan orang lain

    BalasPadam
  5. Penting juga bagi kita utk tau perkembangan, naik rating tu kira bonus la. Mcm kita berblog juga la...Isu baikk punya mesti org klik2 lagi banyakkk...:)

    BalasPadam