Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 18 Mac 2014

Tekanan yang melampau !

 

Aku kena jaga 4 budak dalam satu masa. Termasuk Qhaliff ! Aku rasa macam mengidap semula tekanan darah tinggi ! Stress gila aku cakap koooo !

Yang sorang berak , main air ! Yang sorang makan , sambil buang makanan ! Yang lagi dua dok belajar berwuduk dalam bilik air yang sama ! Huk alohhhhhhhhhhhhhhhhhhh !!

Bila aku mengamuk , muka memasing tenang jer seolah olah amukan aku tu umpama lalat di telinga mereka ! Ya Allah , berilah aku ketenangan !! Aku amat memerlukannya ..

Aku hanya perlu tunggu hingga jam 2 petang sbb parents diorang balik rumah dan mak aku juga akan balik .. Memasing keje sendiri. Jadi dalam jam 12 tengahari ke atas tu , aku kena jaga mereka hingga jam 2 petang.. 2 jam yang menyiksa aku weh !

Tu belum Qhaliff naik hantu ! Tapi dia terlupa , bapak dia naik hantu .. mmg abis semua ! Dan mmg abis semua kena tempikan aku ! Terus duduk diam diorang !!

Tapi untuk 5 minit jer . Pastu buat lagi !! Ya Allahhhhhhh .. tolonglaahhh .. Aku rasa macam nak MC je 10 hari  ! Baru jaga diorang beberapa jam je pon .. Huhuh..

3 hari kalau berterusan gini , serius .. aku pasti dimasukkan ke ICU !

9 komen :

wawalofa berkata... [Reply to comment]

Speechless....just....hahahaha....upload lah photo2 kekalutan mr ben tadi...pasti bertambah hahahhaha...

Ahmad Zu Mal Md Rayi berkata... [Reply to comment]

Kesiannya bro...

Norhaida berkata... [Reply to comment]

hahaha kesian ..bayangkan cikgu yang kena jaga budak lebih 25 orang dalam 1 kelas dari 7.30 pagi - 12.50 tengahari...macam-macam perangai..memang kena sabar jaga budak ni.. (^^)

Nurul Faiz berkata... [Reply to comment]

hihihi. lucu la baca cerita ben ni.
biasa la budak2. diorang memang tak boleh duduk diam. sabar je la.

Miss Brenito berkata... [Reply to comment]

baru 2 jam jer tuh, nanti bila qalif dah ada adik, pastu tambah adik lagi, merasa la 24jam gitu...

MissNadia berkata... [Reply to comment]

Kih kih.. peringatan kepada kita betapa susahnya mak ayah jaga anak yang ramai... jangan minta ketenangan tapi mintalah kesabaran.. hehe

nasa mulia berkata... [Reply to comment]

hahaha lawak baca cerita orang stress..boleh hilangkan stress plak...

lynn kamarul berkata... [Reply to comment]

budak2.. hahaa

The Red Rambutan berkata... [Reply to comment]

Tak dapat nak bayangkan macamana abang Ben marah budak-budak tu. He he

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI