Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 16 April 2014

Bila ada pekerjaan !

 

“ Saya akan berusaha bersungguh sungguh bila dpt kerja ni , Tuan .. “

Bila dah dapat kerja ? Serius ! Memang dia akan kerja sungguh sungguh .. Tapi sampai bila ? Sampai dia ditawarkan tetap .. Bila dah tetap , mula berubah perangai .. kan ?

Pernah nampak tak situasi begini ? Serius ! Aku nampak banyak kali dan ianya sering berlaku pada mereka yang bekerja di sektor awam !! Tak kira la apa pun jawatannya , pasti berubah . Jumlah mereka yang semakin bersemangat , tak ramai .. Tapi yang jadi ‘pelik tapi benar’ tu , memang ramai ! Besar kepala dan sombong lagi !

Aku dah tengok camana bila guru dapat jawatan tetap .. dah tengok  pembantu tadbir dapat tetap .. dan tengok kontrak dapat tetap ..

Perghhh .. Pening jap ! Macam tak bersyukur lak …

0 komen :

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI