Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 1 April 2014

Bila si nenek menjemput cucu ..

 

Lepas dari workout di gym pagi semalam , aku terus gi jemput anak buah aku di tadika .. Sewaktu menunggu tu , ternampak la seorang wanita cina bertongkat berjalan menuju ke arah tadika tu jugak..

Loceng berbunyi , anak buah aku dapat kebenaran dari cikgunya setelah cikgunya bertanyakan padanya siapa yang jemput .. Kira nak pastikan hanya mereka yang dikenali saja boleh jemput balik .. Aku pon ajak nak kereta aku..

Setelah hantar pulang , aku keluar kembali ke stesen Petronas berhampiran utk topup Touch n Go .. Pastu balik ke rumah orang tua aku semula.

Dan terpandanglah nenek  tadi tu dengan cucunya.. Dia dengan bertongkat .. berjalan perlahan lahan.. Manakala cucunya ada di depan dia bermain sendirian..

Sayu je perasaan aku.. Aku macam nak patah balik je tapi risau pulak.. Aku dah la baru balik gym. Badan dok ketul ketul. Kang ingat aku samseng mana pulak..

Pendamkan perasaan je .. Dah tua tua , jaga cucu pulak.. Hurmm

Photo

Hurmm… Teringat kat Qhaliff andai aku tiada nanti ..

2 komen :

jamian sarif berkata... [Reply to comment]

dah nak touching pulak tuan ben ni...haha

Hafiz Mohd berkata... [Reply to comment]

as salam bro ben =)

erm...byk gak tgk keadaan camni kat taman ambe ni...atok2 dan nenek2 jaga cucu masing2...kesian pulak tgk..

sayu pulak rasa ngn ayat last tu

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI