Kesabaran itu ..

by - Isnin, April 07, 2014

 

5 tahun aku dalam dunia blog ni .. Macam macam orang dah aku kenal. Macam macam orang dah aku nampak dan jumpa .. Ada yang bagus , ada yang setengah bagus dan ada yang .. hurm..

Aku , sekarang ni dah mmg sepenuh masa dengan blog. Pendapatan aku , mmg dari blog. Ada yang ajak buat projek itu .. projek ini.. Bisnis itu , bisnis ini .. dan seperti biasa , projek cepat kaya ( sapa pandai cakap , dia yang kaya ) ..

Hurmm.. Rasanya dah 3-4 kali dah aku kena ‘game’ dengan orang .. Bangsa aku sendiri ni ! Aku dah pernah deal dengan macam macam orang tapi yang kerap ‘gebang’ , bangsa aku ni .. Cerita nak gempak jer .. Tapi ?

Sebab tu , aku cuma mampu menulis di blog jer.. Kena hati hati terutama bab pendapatan .. Keberkatan .. Biarlah tak banyak tapi yang penting cuba dapatkan yang benar benar berkat ..

Apa guna kaya , duit banyak.. pakaian bergaya tapi punca pendapatan ? Hurmm ..

Wallahualam ..

You May Also Like

6 comments

  1. Betul Ben. Dan saya belajar sesuatu dari Ben. Terima kasih. Saya sgt menghargai :-)

    BalasPadam
  2. Betul tu. Biarpun hidup sederhana... Yang penting rezeki berkat dan bahagia. Selamat pagi Abg Ben.

    BalasPadam
  3. Bestnya pendapatan sepenuhnya dr blog je. Alangkah best nya kalau sy blh begitu jugak. Dpt duduk rumah jg anak. Huhu.

    BalasPadam
  4. Setuju dengan a. Ben...dalam mencari rezki ni apa yang penting adalah keberkatan...rezki yang berkat walaupun sikit tapi insyaAllah cukup...dan bila rezki yang kita 'suapkan' pada anak2 adalah berkat, insyaAllah proses didikan jadi lebih mudah...depa lebih mudah untuk terima nasihat dan teguran coz hati depa bersih...sekarang ni terlalu banyak bisnes berbentuk skim...risau kalau2 ada di kalangan family dan sahabat yang terkena...mudah2an Allah pelihara kita semua insyaAllah...

    BalasPadam
  5. byk kali jugak kena 'game' dgn usahawan mlm 'berjaya' ni. tapi setiap kali tu hati rasa x sedap je. ntah la..biar x kaya harta di dunia, asal jgn hidup merempat sudah.

    byk benda nak kena belajar dlm hidup ni. especially dari org2 yg lebih berpengalaman..tu yg suka baca blog ni.

    BalasPadam