Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 5 April 2014

Masalah ' lampu kuning '


Gara gara lampu kuning , kawan aku kemalangan sebentar tadi .. Aku pelik juga kenapa di laluan yg boleh dikatakan jadi tumpuan di malam hari , lampu isyarat itu 'disable' .. Maksud aku , tak berfungsi !! Rosak ke ??

Malah aku sendiri pon nyaris eksiden jugak tadi .. Di Presint Diplomatik .. Simpang depan Nissan Tan Choong Motor .. Aku dari jalan besar , dah bagi signal awal awal nak masuk ke lorong kecik..

Jalan clear .. aku masuk ke belah kiri. Tiba tiba kereta dari lorong tu nak keluar jugak .. Di honnya aku .. Aku pandang dia dan angkat tangan .. bukan mintak maaf tapi nak nak bgtau , 

"Buta ke .."

Eh , dia marah.. dia hon aku lagi .. Lantak ko laaa.. Malas layan.. Aku penat .. baru lepas main futsal .. Padahal dia punya lorong tu ada tanda berenti .. Tp tak la nak kata salah dia jer.. Lampu isyarat tak berfungsi  !! Apahal tak berfungsi di kala ramai prg keluar makan time gini ????

Manusia dah terbiasa ikut peraturan.. Bila tiba tiba di'tarik' sebentar peraturan tu , maka .. hurmm .. 

Aku tak hairan dengan pemandu belah Putrajaya ni .. Macam macam karenah ada .. Biasa sangat dah .. Hurmm.. Bukan semua laaaaaa ..

Teringat kata pakcik tadi tu ..

"Sini mmg kerap berlaku kemalangan .. "

Fikir la sendiri .. Aku dulu pun , penduduk Putrajaya.. Takde eksiden , tak sah ..

9 komen :

aizamia3 berkata... [Reply to comment]

Bukan setakat kat Putrajaya.. kat tempat lain pun ada.. bukan setakat lampu isyarat rosak, lampu merah pun ada yang p langgar..

Ahmad Zu Mal Md Rayi berkata... [Reply to comment]

Sama2 kita beringat...

KiD berkata... [Reply to comment]

kena buat aduan JKR ni.. traffic light

far_syaf berkata... [Reply to comment]

Di putrajaya lepas pukul 11mlm mmg trafic lite akan disable.

Nasrul Muhaimin Ariff berkata... [Reply to comment]

pihak yg berkenaan kena pantau slalu keadaan lampu isyarat... biasala tu kalau ada yg rosak... ada 'expiry date' masing2... :)

Nasrul Muhaimin Ariff berkata... [Reply to comment]

pihak yg berkenaan kena pantau slalu keadaan lampu isyarat... biasala tu kalau ada yg rosak... ada 'expiry date' masing2... :)

ABDUL HALIM MOHAMED ZELAN berkata... [Reply to comment]

tempat yang paling risau bila bawa kereta spt yg en ben tempuhi tu la...trafic ligt rosak....klu jln utama lagi risau...masing2 nak pergi dulu

Abhamz SSU berkata... [Reply to comment]

mmg betul...mmg paling risau bila tiba tempat mcm tu, tambah pula jalan utama

Boyz_ed berkata... [Reply to comment]

Saya duduk di Putrajaya , dan saya tahu kenapa lampu isyarat tu kuning , bukan rosak ehh.. Memang disengajakan kuning sebab dulu kereta dari simpang tu boleh belok ke kanan , sekrang dah tak boleh..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI