Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 2 April 2014

Pusar di kepala ..


Seawal Qhaliff lahir , ada kelihatan dua pusar di kepalanya hingga ditegur oleh seorang lelaki berusia ketika di klinik kerajaan sewaktu bawa Qhaliff utk pemeriksaan..

Dua pusar katanya , anak itu akan nakal bila besar nanti .. Apakah aku percaya ?? Hurmmm .. tentulah tidak ! Kalau pusar tu jadi tanda ukur kenakalan seseorang , baik awal awal lagi asingkan manusia yg punya dua pusar di kepala dgn yg punya satu pusar !!

Mengarut aihhhh .. Lagenda mana dia amik pon aku tak tau.. Dia kata , anak dia waktu kecil .. baik je.. Tapi bila dah besar , asyik menyusahkan mak pak dia jer.. Aku sengih jer .. Tu yg mampu aku buat .. Malas nak bertekak..

Pusar Qhaliff dah tinggal satu je.. heeee.. Satu lagi tak tau mana pergi.. Apa pon , aku tak kisah laaa..Nakal atau tidak , bergantung pada kita sebenarnya.. 

15 komen :

Suria Lekatlekitgurl berkata... [Reply to comment]

kepercayaan kuno orang dulu2 jer.. so jangan ambil pot sangat. Kalau nak percaya apa yang sesetengah orang tua ni percaya ada yang sampai tak logik.

tifa anvar berkata... [Reply to comment]

ade yg kata ade 4pusar bila besar
jadi pemimpin

Solehah Shamsuddin berkata... [Reply to comment]

Ini baru pertama kali solehah tau psl ni. Merepek je org tu. Solehah pn xmenahu sgt bab ni. Jgn percyalah abg ben. Semuanya mengarut.

eddy ipoh berkata... [Reply to comment]

Mana hilang lagi satu ek. Hehehehe tp kata org dulu dulu mmg ada benarnya

Sukma Haron berkata... [Reply to comment]

My twin pun 2 pusar jugak...dah 20 tahun usianya...so far....Alhamdulillah....

cik elly berkata... [Reply to comment]

org dulu2 kata ! kalau ada 2pusar ni ! kalau dia menternak kambing ke lembu ke menjadi ! hasil teranakan dia tu bertambah2 ! tapi tak tahu lah betul ke x !

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

MasyaAllah..molek didikkannya cantiklah akhlaknya..amin..

faziera193 berkata... [Reply to comment]

elok je husband ade 2 pusar kt kepala, tak nakal pn..anak yg baik je..huhu

*siap dulu atok die takotkn die, kate nanti tumbuh tanduk dua kt pusar tu..haha

faziera193 berkata... [Reply to comment]

elok je husband ade 2 pusar kt kepala, tak nakal pn..anak yg baik je..huhu

*siap dulu atok die takotkn die, kate nanti tumbuh tanduk dua kt pusar tu..haha

mazLina moHamed berkata... [Reply to comment]

ank sy pun ad 2 pusar jgk...ad sdara bgtau org yg ad 2 pusar kt kepala sesuai bela kambing..nnt kambing makin membiak...tp kita org islam xleh la plk nk percaya bnda mcm ni kn

Joanna Yunus berkata... [Reply to comment]

dulu masa Qayyum lahir pun ada 2 pusar, dan begitu juga org cakap... tapi alhamdulillah kalau dibandingkan antara sepupu qayyum antara yang terbaik... harap2 sampai bila2 la... amin

dan ayah dia sendiri pun 2 pusar juga... kalau nak dibandingkan... mmm memang tipulah teori pusar ni

Fairuzzahmm nor berkata... [Reply to comment]

My son pon ada 2 pusar.. ada org kata pandai bela kambing.. penah dengar tak?.. haha

Bahrain Ramlan berkata... [Reply to comment]

tak boleh percaya sangat dengan benda tu.

solehah comel berkata... [Reply to comment]

cuba cek kepala gangster ...adakah pusar dorang ada 2 hahaha...ada org tua2 kata orang pusar 2 ni serasi mengembala kambing....bagus juga eh...ikut sunnah Rasul....

skuterlady berkata... [Reply to comment]

caphuii nya molot orang itu.. pasal bela kambing tu, pernah dengar. bukan nakal, tapi panjang akal ehh... ada je dia nak buat...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI