Pusar di kepala ..


Seawal Qhaliff lahir , ada kelihatan dua pusar di kepalanya hingga ditegur oleh seorang lelaki berusia ketika di klinik kerajaan sewaktu bawa Qhaliff utk pemeriksaan..

Dua pusar katanya , anak itu akan nakal bila besar nanti .. Apakah aku percaya ?? Hurmmm .. tentulah tidak ! Kalau pusar tu jadi tanda ukur kenakalan seseorang , baik awal awal lagi asingkan manusia yg punya dua pusar di kepala dgn yg punya satu pusar !!

Mengarut aihhhh .. Lagenda mana dia amik pon aku tak tau.. Dia kata , anak dia waktu kecil .. baik je.. Tapi bila dah besar , asyik menyusahkan mak pak dia jer.. Aku sengih jer .. Tu yg mampu aku buat .. Malas nak bertekak..

Pusar Qhaliff dah tinggal satu je.. heeee.. Satu lagi tak tau mana pergi.. Apa pon , aku tak kisah laaa..Nakal atau tidak , bergantung pada kita sebenarnya.. 

15 ulasan:

  1. kepercayaan kuno orang dulu2 jer.. so jangan ambil pot sangat. Kalau nak percaya apa yang sesetengah orang tua ni percaya ada yang sampai tak logik.

    BalasPadam
  2. ade yg kata ade 4pusar bila besar
    jadi pemimpin

    BalasPadam
  3. Ini baru pertama kali solehah tau psl ni. Merepek je org tu. Solehah pn xmenahu sgt bab ni. Jgn percyalah abg ben. Semuanya mengarut.

    BalasPadam
  4. Mana hilang lagi satu ek. Hehehehe tp kata org dulu dulu mmg ada benarnya

    BalasPadam
  5. My twin pun 2 pusar jugak...dah 20 tahun usianya...so far....Alhamdulillah....

    BalasPadam
  6. org dulu2 kata ! kalau ada 2pusar ni ! kalau dia menternak kambing ke lembu ke menjadi ! hasil teranakan dia tu bertambah2 ! tapi tak tahu lah betul ke x !

    BalasPadam
  7. MasyaAllah..molek didikkannya cantiklah akhlaknya..amin..

    BalasPadam
  8. elok je husband ade 2 pusar kt kepala, tak nakal pn..anak yg baik je..huhu

    *siap dulu atok die takotkn die, kate nanti tumbuh tanduk dua kt pusar tu..haha

    BalasPadam
  9. elok je husband ade 2 pusar kt kepala, tak nakal pn..anak yg baik je..huhu

    *siap dulu atok die takotkn die, kate nanti tumbuh tanduk dua kt pusar tu..haha

    BalasPadam
  10. ank sy pun ad 2 pusar jgk...ad sdara bgtau org yg ad 2 pusar kt kepala sesuai bela kambing..nnt kambing makin membiak...tp kita org islam xleh la plk nk percaya bnda mcm ni kn

    BalasPadam
  11. dulu masa Qayyum lahir pun ada 2 pusar, dan begitu juga org cakap... tapi alhamdulillah kalau dibandingkan antara sepupu qayyum antara yang terbaik... harap2 sampai bila2 la... amin

    dan ayah dia sendiri pun 2 pusar juga... kalau nak dibandingkan... mmm memang tipulah teori pusar ni

    BalasPadam
  12. My son pon ada 2 pusar.. ada org kata pandai bela kambing.. penah dengar tak?.. haha

    BalasPadam
  13. tak boleh percaya sangat dengan benda tu.

    BalasPadam
  14. cuba cek kepala gangster ...adakah pusar dorang ada 2 hahaha...ada org tua2 kata orang pusar 2 ni serasi mengembala kambing....bagus juga eh...ikut sunnah Rasul....

    BalasPadam
  15. caphuii nya molot orang itu.. pasal bela kambing tu, pernah dengar. bukan nakal, tapi panjang akal ehh... ada je dia nak buat...

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009