Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 8 April 2014

Tolong guna WAZE ketika memandu !

 

Internet mahal ? Ala .. cari sim 1MALAYSIA jee.. Unlimited wooo.. Sebulan baru RM25 jer ! Haaa . Banyak kelebihan .. Cam bila guna WAZE .. tak yah risau pasal bandwith.. haaaa.. Senang wooo..

Kenapa kena guna ? Gini.. Setiap pagi kan , aku nak ke Cheras dari Putrajaya .. aku akan pasang WAZE .. Bila laluan yang aku nak lalu tu jammed , dia akan bagitau .. Jadi dengan pantas kita boleh tukar ke laluan lain dengan pantas !

Lagi ? Bila ada polis , baikpulih jalanraya ,  dia akan bagitau awal awal.. Bila ada kemalangan , dia akan bagitau.. Secara automatik , kita akan berhati hati ..

 

Photo: Mex

Macam ni .. Sedang aku memandu di lorong tengah , tiba tiba WAZE bagitau ..

“ Ben , ada kemalangan di hadapan . Sila berhati hati sayang .. “ ..

Haaa.. Korang tak caya kan WAZE mampu berkata gitu ? Dah korang amik yang percuma punya.. Cuba beli app tuu .. Confirm teruja nak memandu 24 jam.. Apatah lagi suara perempuan tu , cam suara garau WANN tuuu .. Kalau nak suara Amelina pon boleh.. Kalau perempuan nak suara Anuar Zain pon boleh.. Ke nak suara Datuk Rahim Razali ? Terasa cam tengah tengok bola secara langsung.. Hahaha ..

Serius punya nasihat ni .. Pakai WAZE dan gunakan car holder .. Dan kalau ada duit lebih skit , beli video recorder tu .. Pasang dalam perjalanan .. Mana la tau kannn … InshaAllah boleh membantu ..

13 komen :

Ahmad Zu Mal Md Rayi berkata... [Reply to comment]

Owh yang bayar tu yer :)

sukaxplo berkata... [Reply to comment]

salam
sememangnye apps. WAZE memang terbaik. dah lama gak guna apps nih, banyak membantu berbanding aplikasi GPS yg lain

good info

Faizal Anuar berkata... [Reply to comment]

Memang pun

Lulu Rahman berkata... [Reply to comment]

seriously nice tips ! lg yg part sim 1 malaysia tu . haha . thanks abg ben

Aswan Azmy berkata... [Reply to comment]

dengan waze pun boleh menyampai maklumat kepada orang lain..

Joanna Yunus berkata... [Reply to comment]

Saya mng pakai waze

MissNadia berkata... [Reply to comment]

wow, boleh cakap sayang lagi.. manjanya bunyi

DYatie berkata... [Reply to comment]

Tp waze bukan kdg2 weng2 ke. Sybdh uninstall. Errr.

Nasrul Muhaimin Ariff berkata... [Reply to comment]

mana2 apps yg free mmg terhad penggunaannya... bila beli... brulah kedapatan features apps yg berkenaan... :)

Siti Nahda Mohamed Idrus berkata... [Reply to comment]

As Salam,

En Ben,kat mana nak beli sim 1 Malaysia tu??

Eimah Shahrir berkata... [Reply to comment]

Yes. Another user of waze. Waze memang gempak. Awesome ;)

therylisa nurul ain berkata... [Reply to comment]

Salam... saya ada jual simcard 1 malaysia. Dulu abg Ben pon buat dengan saya. Boleh contak sy di www.facebook.com/ymlisa.johor3 atau contak saya 0199009213

hwa siang berkata... [Reply to comment]

sim 1masia tu cmne ye..ble tnjuk cnth?cm best je,cm murah jek

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI