Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 31 Mei 2014

Bila beli telefon pintar ..

 

Satu je nasihat aku bila dah beli telefon pintar , tak kira laaa apa jenama dia ..

Photo

Kalau dia dah kasi itu charger , guna itu charger jer .. Dok tukar tukar charger , boleh menyebabkan korang tensen ! Maksudnya , rosak la nanti .. Haaaa …

Masa aku gi antar repair tab ni .. Port charging tu rosak lagi untuk kali ke dua .. Aku malas nak tukar phone lain atas faktor faktor penjimatan memandangkan kos hidup semakin  tinggi walaupun Malaysia ni aman .. Haaa .. Kena banyak banyak jimat dan juga fikir panjang bila nak keluarkan duit melainkan ada pulangan dan berbaloi.

Orang yang repair tu , dia kata jangan tukar tukar charger .. Guna mana yang dah diorang bekalkan ..Diorang kata gitu laa.. Aku pon caya je la..

Kalau rasa sayangkan harta benda dan nak bawak masuk ke kubur , boleh la ikut pesanan aku.. Kalau rasa tak nak bawak masuk kubur dan wakafkan pada orang lain , sila jaga elok elok juga laa.. heee..

3 komen :

Kathy R'bain berkata... [Reply to comment]

betul jugak tu..setuju...seeloknya guna charger khas yang di beri masa kita beli telefon dsb saja.

therylisa nurul ain berkata... [Reply to comment]

Haha adeh... betul tu abg ben.. jgn tukar2 chrger. Note1 lisa pernah sekali je repair kat kaki chrger tu. Lpas tu mmg tk nk guna chrger len2 dah... wuu nseb bek rm15 je tukar kaki tu :p

akuzle ayu berkata... [Reply to comment]

Saya pun guna yg depa bagi gakslaa tu Ben weh. Ori set wa ckp lu. Last2 tak berapa lama kong gaks. Samsunglah tu..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI