Jangan rosakkan ‘ hospital kerajaan’ !

by - Ahad, Mei 11, 2014

 

Bila orang sebut jer ‘hospital kerajaan ‘ , pasti ada kenangan pahit ! Kenapa ini boleh berlaku ? Ahaaa.. aku dah macam dalam dokumentari khas .. Heee..

Aku tak nafikan , hospital kerajaan mmg menyediakan perkhidmatan terbaik ! Mempunyai kemudahan yang bagus tapi selalu dispoilkan dek ‘mereka’ yang tak ikhlas berkhidmat untuk masyarakat !

Iskh.. aku tauuu.. bukan tak tau.. Tapi kena tahu laaa … bila berkerja melibatkan orang awam , kesabaran tu penting. Kebijaksaan perlu ada .. Dan senyuman perlu senantiasa di hujung bibir ! Ikhlaskan diri tuuu..

Dua insiden berlaku pada aku di dua buah hospital berbeza.. Hospital Putrajaya dan Hospital Besar Kuala Lumpur ! Hurmmm.. Nasib baik la ianya ditutupi dek mereka yang benar benar ikhlas bekerja..

Kalau tak nak kerja , cari jer keje lain.. Kalau rasa gaji tu kecik dan tak berbaloi dengan tugasan tu , gi cari kerja lain .. Kalau tekanan , berenti jer kerja.. Ada pelbagai jenis pekerjaan di Malaysia ni.. Kalau malas bekerja , jadi bini Datuk no 4 !

You May Also Like

9 comments

  1. bkn setakat 2! tp, sgt bnyk kenangan pahit b'urusan dgn spital gomen. yg t'paling sgt m'jengkelkn bile my iui appointment utk kali ke-2 dibatalkn dgn alasan xde sape nk tlg inject my hubby's sperm during weekend. sdgkn kite dh follow all the procedures such as wat tvs bnyk2 kali, mkn pil clomid & etc.. tu belum campur dgn mase menunggu yg sumpah.. t'sgt lama & sgt xb'baloi bile the doctors keep on asking the same questions macam kite ni baru 1st time wat appointment sdgkn we ols wat infertility treatment since 2009! fyi, perkara di atas happens this year. so, i gave up! huh!

    BalasPadam
  2. Bukan Institusi hospital itu yang salah..yang membuatkan orang pandang sinis adalah sikap kakitangannya yang SANGAT SANGAT MENYEDIHKAN..*bukan semua hospital kerajaanlah..Kembali pada niat asal la..semua yang menerima rawatan itu pesakit..begitu juga emosinya..Jadi jalankan tanggungjawab sebaiknya..jangan jadikan pesakit dan penjaganya bahan umpatan,, bahan melepaskan amarah..Dan jangan ada double standard..jangan tambah sakit yang sedia ada..

    BalasPadam
  3. sedihnya dgn nasib menimpa Pn. ArELeEz..gitulah kita dlm dunia nie, perlu hadapi pelbagai cabaran dan dugaan...ada org diuji kat 'hospital kerajaan'...ada lak tu diuji di stesen bas, ada tu kat kampus....so, berbyklah kita bersabar dgn dugaan tu...ada hikmahnya atas apa yg berlaku...mungkin diberi pahala yg banyak atas kesusahan kita tu, hanya Allah shj yg tahu...

    BalasPadam
  4. Disebabkan sikap SESETENGAH pekerja yang macam terpaksa kerja tu, memang buat ramai orang marah. Jika tidak ada tahap kesabaran dalam diri, macam yang Ben tulis, g carilah kerja lain. Rasanya ramai yang ada pengalaman buruk dengan layanan nurse dan doktor pelatih. Kalau saya cerita, mau jadi satu artikel ni. Once kita dah pilih bekerja dibidang yang berhadapan dengan ramai manusia, set minda untuk hadap segala masalah yang bakal timbul.

    BalasPadam
  5. Alhamdulillah, memang sangat bagus dibahagian tertentu.

    Ada staf yang sangat baik. Profesional selalu senyum

    Betul memang ada.

    Syukur sebab bersalin anak kedua terpaksa dihantar ke hospital kerajaan.

    Sebab kelahiran tak cukup bulan, Doktor swasta tak berani

    Staf hospital yang tak baik dan main main memang ada.

    Tak ramai.

    Insyaallah, semoga makin bagus servisnya.

    Nak kata kosnya memang murah.. Nak kata hospital swasta bagus sangat pun.. Tak juga

    Ramai je kawan kawan yang masuk hospital swasta tapi layanan tak berbaloi.

    Lagi tak bagus dari hospital kerajaan

    BalasPadam
  6. Hospital kerajaan atau swasta kedua-dua ada pro and cons.

    BalasPadam
  7. Hospital kerajaan atau swasta kedua-dua ada pro and cons.

    BalasPadam
  8. Hospital kerajaan atau swasta kedua-dua ada pro and cons.

    BalasPadam
  9. As salam...
    Betul tu Ben..akak pernah ternampak masa ke slh satu Hospital kerajaan di Selangor..ada seorg nenek yg semput tahap teruk..tgok rupa pun dah pucat..boleh lagi dia diletakkan bersama pesakit luar..sepatutnya consider la dia kes kecemasan ke...nak menunggu tu bknnya skjp..berjam2..tapi disebalik tu ada juga Hospital kerajaan yg ok..contohnya masa akak bersalin dulu di hospital Kota Bharu..nurse yg sgt baik..sgt membantu & faham situasi ibu yg 1st time bersalin..tq to them..apapun kerja..swasta @ kerajaan..itu amanah..kalau kita tak ikhlas..berkatkah gaji yg kita dpt?..fikir2kan lah..

    BalasPadam