Merajuk dengan aku ?

 

Hurmmm .. Ayah aku merajuk dengan aku ke ? Hurmm… Entahlah… Bukan mudah sebenarnya nak berbakti dengan orang tua ni ! Kena sabar , ikhlas dan lakukan kerana Allah ..

Entah la .. Mungkin memang patut dia merajuk dengan aku .. Aku bukan anak yang baik ..

Berbaktilah dengan orang tua selagi diorang ada di sisi .. Semoga Allah merahmati kedua orang tua kita ..

Hurm…

9 ulasan:

  1. Sabar sabar ..Hati org tua ni nak kena selalu dibelai diusap manja2 ..
    Orng tua kita kan tak salah kita jaga hati jaga perasaan diaorg ...
    Kdg2 diaorg bukan merajuk tp nakkna perhatian dari kita sebagai sorg anak ..

    BalasPadam
  2. Orang tua bila dh smpai peringkat umur macam tu mmg sensitif perasaannya. Lagi2 bila sakit. Dia hanya nak perhatian dan layanan kita. Apa2 pun harap abg ben sabar layan ayah ya

    BalasPadam
  3. bro ban byk bersabar..org skit cpt sensitif..

    BalasPadam
  4. Sabar abg ben..sukar nak jangkakan..tp itulah hakikat yang kita anak anak kena terima..kena fahami..

    BalasPadam
  5. faktor usia.. hati org tua mmg cpt t'usik. sbg anak kite kene bnyk b'sabor.

    BalasPadam
  6. bertabah la abg ben...ibubapa kita, klu bdnnye dh x sht d waktu semakin berusia ni, mmg kerap kalinya akan mudah tersentuh...
    kuatkan semangat utk terus berbakti sehabis baik...byk2kan bersabar...
    in shaa Allah

    BalasPadam
  7. Ben...akak faham..since akak pernah jaga arwah ayah yg sakit..kesabaran yg tinggi sgt perlu..kdg2 mencabar kesabaran..Apapun ikhlas dan tenangkan hati...pujuk lah dia sebaik yg boleh..jgn tiggikan suara..InshaAllah lembut hati dia.

    BalasPadam
  8. org sakit mmg sensitif Ben... mcmtula mak tiri akak :'(

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009