Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 25 Mei 2014

Merajuk dengan aku ?

 

Hurmmm .. Ayah aku merajuk dengan aku ke ? Hurmm… Entahlah… Bukan mudah sebenarnya nak berbakti dengan orang tua ni ! Kena sabar , ikhlas dan lakukan kerana Allah ..

Entah la .. Mungkin memang patut dia merajuk dengan aku .. Aku bukan anak yang baik ..

Berbaktilah dengan orang tua selagi diorang ada di sisi .. Semoga Allah merahmati kedua orang tua kita ..

Hurm…

9 komen :

Hanafi Abdullah berkata... [Reply to comment]

tak baik merajuk tau..

Akif Imtiyaz berkata... [Reply to comment]

Sabar sabar ..Hati org tua ni nak kena selalu dibelai diusap manja2 ..
Orng tua kita kan tak salah kita jaga hati jaga perasaan diaorg ...
Kdg2 diaorg bukan merajuk tp nakkna perhatian dari kita sebagai sorg anak ..

yann berkata... [Reply to comment]

Orang tua bila dh smpai peringkat umur macam tu mmg sensitif perasaannya. Lagi2 bila sakit. Dia hanya nak perhatian dan layanan kita. Apa2 pun harap abg ben sabar layan ayah ya

Jie Susanos berkata... [Reply to comment]

bro ban byk bersabar..org skit cpt sensitif..

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Sabar abg ben..sukar nak jangkakan..tp itulah hakikat yang kita anak anak kena terima..kena fahami..

ArELeEz berkata... [Reply to comment]

faktor usia.. hati org tua mmg cpt t'usik. sbg anak kite kene bnyk b'sabor.

amelia ramli berkata... [Reply to comment]

bertabah la abg ben...ibubapa kita, klu bdnnye dh x sht d waktu semakin berusia ni, mmg kerap kalinya akan mudah tersentuh...
kuatkan semangat utk terus berbakti sehabis baik...byk2kan bersabar...
in shaa Allah

Norma NML berkata... [Reply to comment]

Ben...akak faham..since akak pernah jaga arwah ayah yg sakit..kesabaran yg tinggi sgt perlu..kdg2 mencabar kesabaran..Apapun ikhlas dan tenangkan hati...pujuk lah dia sebaik yg boleh..jgn tiggikan suara..InshaAllah lembut hati dia.

Ieta Mat Saad berkata... [Reply to comment]

org sakit mmg sensitif Ben... mcmtula mak tiri akak :'(

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI