Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 31 Mei 2014

Musim durian di Balik Pulau !

 

Yummy .. Huhu.. Terpandang gambar ni di FB sepupu aku , buatkan aku terliur mengingatkan keenakkan durian Balik Pulau yang dikatakan terbaik di Malaysia ! Perghh .. Kena seulas saja , dah boleh bikin ‘high’ ! High bukan sebab khayal tapi keenakkan dia terasa sampai ke medula oblogata ! Haaaa.. gitu laa .. Betul le aku eja ? Malas pulak nak google check.. Huhuh.. Kiranya sampai ke otak laaa ! Gitu laaa perumpamaan aku ..

Kali terakhir aku rasa durian Balik Pulau ni , sebelum Qhaliff lahir tapi dia punya keenakan , aku masih terasa hingga sekarang !  Ingat lagi waktu tu , mak sedara aku bawak balik ke rumah arwah tok aku beberapa biji durian ! Sebijik jer aku makan , terus tersandar ke kerusi ! Hahahahah .. Kalau tak , 2-3 bijik selamba je aku jalan ..

Dikatakan keenakkan durian ni sbb berada di puncak bukit dan terdedah dengan angin laut.. Haaaa.. Kawasan dusunnya pulak mmg subur !

Hurmm.. Aku sempat beberapa kali je masuk ke dusun durian di Balik Pulau ni.. Ada jugak maggis , rambutan dan beberapa jenis buah lagi.. Hurmm..

Sejak tua ni , dah jarang balik ke sana .. Hurm.. Entah bila nak berkesempatan ke sana lagi pun aku tak pasti walhal , ada je saudara mara kat sana ..

0 komen :

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI