Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 23 Jun 2014

Antara sebab aku jadi suri rumah !

 

Hurm.. Penat ? Payah ? Tensen ? Memang laa ada ! Tapi bila memikirkan nasib anak anak di rumah pengasuh atau di taska , aku rasa sebaiknya aku jaga la dulu .. hingga mereka reti bercakap dan bertindak balas !

image

Aku tak paham la kenapa manusia manusia berhati binatang ni menjadikan anak anak kecik , sumber pendapatan mereka ? Apakah mereka tak yakin dengan Allah ? Tak yakin wujudnya syurga dunia ? Hurmm..

Kita semakin rasa tak tenteram bila nak ke mana mana.. Sekali pun nak berhenti di stesen minyak , kena kunci kereta dan kena dua tiga kali pandang ke belakang bagi memastikan segalanya ok.. Anak ok , kereta pon ok ! Terpaksa !! Walaupun tengah orang ramai.. Hurm..

Apakah ini semua kerja ‘orang luar ‘ atau orang kita sendiri ? Apakah ini sebab kehidupan semakin terdesak ? Hurmm ..

Hanya Allah saja tahu.. Semoga Allah lindungi anak anak kecil kita ..

3 komen :

Rohani Hashim berkata... [Reply to comment]

sampai mcm tu skali.hadoiii..main bedal je ckp mak budak suruh dtg ambik kan. mintak dijauhkan dr semua ni...aamiin...

www.mzhany.com


Karya Mahirah berkata... [Reply to comment]

tp sy salute lelaki yg sanggup jadi sura rumah utk anak2... memikirkan keselamatan anak2 kita sekarang rasa tak tau nak cakap dah. Tawakkal jelah...

http://karyamahirah.blogspot.com/

amir zahari berkata... [Reply to comment]

Ini main tembak je ni.. sekali salah tembak..

budak kecik senang diorang nak urus bro, diorg ni bukan kategori binatang dh, binatang tak pernah melampaui batas.. manusia mcm ni apa die peduli pada dosa dan azab.. Dunia nilah syurga mereka, samada hidup ataupun mati kat dunia ni..

Kehidupan dunia yang semakin terdesak..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI