Antara sebab aku jadi suri rumah !

 

Hurm.. Penat ? Payah ? Tensen ? Memang laa ada ! Tapi bila memikirkan nasib anak anak di rumah pengasuh atau di taska , aku rasa sebaiknya aku jaga la dulu .. hingga mereka reti bercakap dan bertindak balas !

image

Aku tak paham la kenapa manusia manusia berhati binatang ni menjadikan anak anak kecik , sumber pendapatan mereka ? Apakah mereka tak yakin dengan Allah ? Tak yakin wujudnya syurga dunia ? Hurmm..

Kita semakin rasa tak tenteram bila nak ke mana mana.. Sekali pun nak berhenti di stesen minyak , kena kunci kereta dan kena dua tiga kali pandang ke belakang bagi memastikan segalanya ok.. Anak ok , kereta pon ok ! Terpaksa !! Walaupun tengah orang ramai.. Hurm..

Apakah ini semua kerja ‘orang luar ‘ atau orang kita sendiri ? Apakah ini sebab kehidupan semakin terdesak ? Hurmm ..

Hanya Allah saja tahu.. Semoga Allah lindungi anak anak kecil kita ..

3 ulasan:

  1. sampai mcm tu skali.hadoiii..main bedal je ckp mak budak suruh dtg ambik kan. mintak dijauhkan dr semua ni...aamiin...

    www.mzhany.com


    BalasPadam
  2. tp sy salute lelaki yg sanggup jadi sura rumah utk anak2... memikirkan keselamatan anak2 kita sekarang rasa tak tau nak cakap dah. Tawakkal jelah...

    http://karyamahirah.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. Ini main tembak je ni.. sekali salah tembak..

    budak kecik senang diorang nak urus bro, diorg ni bukan kategori binatang dh, binatang tak pernah melampaui batas.. manusia mcm ni apa die peduli pada dosa dan azab.. Dunia nilah syurga mereka, samada hidup ataupun mati kat dunia ni..

    Kehidupan dunia yang semakin terdesak..

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009