Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 11 Jun 2014

Sayang tapi ?

 

Terkedu.. Dalam perjalanan aku ke gym tadi , terpandang situasi ni. Budak lelaki kat belakang tu , duduk dalam keadaan senget jer .. Aku risau dia mengantuk pastu kena angin.. terlena !

Manakala penunggang motosikal tu lak , aku tengok macam tak mahir. Kejap ke kiri kejap ke kanan tanpa bagi signal ! Bayangkan kalau berlaku kemalangan ..

Helmet ??  Tak pakai pon !! Jarak dia aku tengok .. bukanlah dekat pon.. Leh tahan gak jauhnya. Lepas la gak 2 lampu isyarat .. Hurmm…

Kemalangan tak berbau dik .. Jangan tunggu ‘kena’ baru nak menyesal ! Hurmm..  Satu peringatan buat kita sama sama .. Aku pun kena beringat !

Gambar ada aku amik tapi .. tak sampai hati nak upload di blog ni ..

3 komen :

Akif Imtiyaz berkata... [Reply to comment]

Kena beringat2 selalu ..Hati2 dijalan raya jgn lupa pakai helmet ..Malang mmg tak pernah berbau ..Kalau malang berbau mmg ramai la yang berhati2 ,...

Paperbag Head berkata... [Reply to comment]

Situasi yang biasa kita lihat. Dah banyak kes2 berlaku tapi tak ada yg ambil peduli jadikan iktibar. Haih~

Miss Moon berkata... [Reply to comment]

biasa kat jln kampug belakang nak ke putrajaya tuh mmg cam tuh kan ben

kadang ada budak2 2 3 motor bawak penumpang tak pakai helmet . Sorang helmet dlm raga moto ...sorang lagi pegang helmet ...bagusss la cam tuh ....geram pun ada

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI