Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 15 Jun 2014

Takkan blogger jer makan ?

 

Halal ? Haram ? Halal ? Haram ? Halram ? Ramlah Ram ? Iskhh… Mana satu.. Serupa pakai baju kurung , bertudung tapi belah di bahagian belakangnya.. Jap halal , jap haram .. Eh ?

Alaaaa.. Kan Jakim dah kata halal .. Abis la citer kan ?  Tapi la kan .. Hurmm… Timbul banyak persoalan ni .. Terutama nape pegawai Jakim tak makan coklat tu sama sama kat situ gak ?

Rata rata blogger dah tak puashati dengan isu seolah mempergunakan blogger untuk menyakinkan bahawa produk tersebut halal untuk dimakan ! Kalau dah halal , tak payah la nak kecoh dah laaa ! Jual je laaa.. Orang nak beli , dia beli.. Tak nak beli , dah la ! Iskhh.. Kalau rasa bisnis dah makin jatuh , jual la pulak sambal belacan .. Iskhh…

Tak pasal pasal blogger je kena makan.. Hahahha …

17 komen :

Ahmad Zu Mal Md Rayi berkata... [Reply to comment]

Seperti ada sesuatu disembunyikan ye dak?

aisyah ambris berkata... [Reply to comment]

Kesian pd blogger yg terlibat...

Knor berkata... [Reply to comment]

Benda lain kn byk lgi..yg sebuk promote mkn cadbury tu bt...apa?..

Mkn ulaman kn bgus..sehat..

Joanna Yunus berkata... [Reply to comment]

Mula rasa syak jadi sebaiknya elakkan

Farah Noorlin berkata... [Reply to comment]

Something wrong somewhere dah cardbury sekarang nie...benda dah jadi waswas..

Akif Imtiyaz berkata... [Reply to comment]

Aduhai macam2 hal ...

✿AINAA ROSEBERRY✿ berkata... [Reply to comment]

Cadbury cadbury.. hurmmm.. pening dah pasal cadbury ni, sampai naik takut nak makan.. huaaaaaaaaaa

razzwey razz berkata... [Reply to comment]

macam2, lagi lah orang ragu2 nak makan... baik makan maggi goreng kambing, lagi sedap... hehehe

HASRUL HASSAN berkata... [Reply to comment]

Blogger la sangat ni ...co. C tak berani nak panggil blogger betul2 punya .. sbb mereka tahu, blogger yang suka kata benar takkan membenarkan...

tenku butang berkata... [Reply to comment]

tak abes lagi ye aciter Cadburry ni.. hu2.. tapi kesian gak kat Blogger yang terlibat.. tak pasal2 nama Blogger gak terpalit cadburry.. adeh..

aniesa ahmad berkata... [Reply to comment]

Dari cadbury kpd belacan .. Haha ..
Adoiyaaaii ~~~ ini kes menggunakan blogger namanya ..

afif92 berkata... [Reply to comment]

x nampak cam muka blogger pon diorang ni..

skuterlady berkata... [Reply to comment]

dasyat juga rupanya pengaruh blogger ni yek? nampaknya blogger pun kena lebih bijak bila berdepan dengan perkara - perkara macam ni...

mohd alif berkata... [Reply to comment]

dh kkm kata ada babi.. KKM is kementrian kesihatan malaysia yg keluar statement bertulis...tetiba jakim kata HALAL...rakyat keliru...BAN terus Cadbury dalam hidup tq

Cik Asma BLuppy berkata... [Reply to comment]

ishhh. tak baik betol buat macam tu.

Syaifuddin Alias berkata... [Reply to comment]

hahahha..jgn lepas ni depa buat statement, tak suka JAKIM, pergi keluar negara lain laa..kahkahkah

nursyafinas zainal berkata... [Reply to comment]

Tk mcam blogger pun. Klau yg da rasa was was tu tkpyahlah mkan terus. Byk lagi coklat lain boleh mkan.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI