Takkan blogger jer makan ?

 

Halal ? Haram ? Halal ? Haram ? Halram ? Ramlah Ram ? Iskhh… Mana satu.. Serupa pakai baju kurung , bertudung tapi belah di bahagian belakangnya.. Jap halal , jap haram .. Eh ?

Alaaaa.. Kan Jakim dah kata halal .. Abis la citer kan ?  Tapi la kan .. Hurmm… Timbul banyak persoalan ni .. Terutama nape pegawai Jakim tak makan coklat tu sama sama kat situ gak ?

Rata rata blogger dah tak puashati dengan isu seolah mempergunakan blogger untuk menyakinkan bahawa produk tersebut halal untuk dimakan ! Kalau dah halal , tak payah la nak kecoh dah laaa ! Jual je laaa.. Orang nak beli , dia beli.. Tak nak beli , dah la ! Iskhh.. Kalau rasa bisnis dah makin jatuh , jual la pulak sambal belacan .. Iskhh…

Tak pasal pasal blogger je kena makan.. Hahahha …

17 ulasan:

  1. Seperti ada sesuatu disembunyikan ye dak?

    BalasPadam
  2. Kesian pd blogger yg terlibat...

    BalasPadam
  3. Benda lain kn byk lgi..yg sebuk promote mkn cadbury tu bt...apa?..

    Mkn ulaman kn bgus..sehat..

    BalasPadam
  4. Mula rasa syak jadi sebaiknya elakkan

    BalasPadam
  5. Something wrong somewhere dah cardbury sekarang nie...benda dah jadi waswas..

    BalasPadam
  6. Cadbury cadbury.. hurmmm.. pening dah pasal cadbury ni, sampai naik takut nak makan.. huaaaaaaaaaa

    BalasPadam
  7. macam2, lagi lah orang ragu2 nak makan... baik makan maggi goreng kambing, lagi sedap... hehehe

    BalasPadam
  8. Blogger la sangat ni ...co. C tak berani nak panggil blogger betul2 punya .. sbb mereka tahu, blogger yang suka kata benar takkan membenarkan...

    BalasPadam
  9. tak abes lagi ye aciter Cadburry ni.. hu2.. tapi kesian gak kat Blogger yang terlibat.. tak pasal2 nama Blogger gak terpalit cadburry.. adeh..

    BalasPadam
  10. Dari cadbury kpd belacan .. Haha ..
    Adoiyaaaii ~~~ ini kes menggunakan blogger namanya ..

    BalasPadam
  11. x nampak cam muka blogger pon diorang ni..

    BalasPadam
  12. dasyat juga rupanya pengaruh blogger ni yek? nampaknya blogger pun kena lebih bijak bila berdepan dengan perkara - perkara macam ni...

    BalasPadam
  13. dh kkm kata ada babi.. KKM is kementrian kesihatan malaysia yg keluar statement bertulis...tetiba jakim kata HALAL...rakyat keliru...BAN terus Cadbury dalam hidup tq

    BalasPadam
  14. ishhh. tak baik betol buat macam tu.

    BalasPadam
  15. hahahha..jgn lepas ni depa buat statement, tak suka JAKIM, pergi keluar negara lain laa..kahkahkah

    BalasPadam
  16. Tk mcam blogger pun. Klau yg da rasa was was tu tkpyahlah mkan terus. Byk lagi coklat lain boleh mkan.

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI