Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 31 Julai 2014

Kelebihan GoPro bila berhari raya !

 

Bila gi berhari raya di rumah kawan kawan .. pastinya akan ada yang mintak amikkan gambar.. Bila guna kamera handphone , payah nak undur undur haaa.. Kang terlanggar meja kerusi atau orang.. dah satu hal ..

Maka , tadaaaa .. Gunakanlah GoPro .. Letak kat tempat tinggi pastu halakan ke ruang tamu.. Dan .. Tu diaaa… Dapat semua sekali ! Hahahaha.. Pueh hati kooo ..

Terlupa nak pasang di dua rumah sebelum ni.. Entah tetiba di rumah ni , aku gatal nak pasang.. Heee.. Senang tuuu..

Cun gambar kan ? Nak tambah akesori pasni.. Nak letak kat kepala .. heee…

Budak dan ‘duit raya’ !

 

Kalau orang beri duit raya kat dia , pandai dia capai dan sengih.. Masa ni , terlupa dah nak cakap 'terima kasih’ walhal mmg mudah keluar dari mulut dia ‘terima kasih’ tu .. Huhu ..

Dan menariknya , dia akan cari duit dalam tu.. Koyak dan keluarkan duit.. Pegang ! Sebelum tu , dia akan angkat tinggi tinggi duit tu dan bersorak !

Aku test dia .. Tetamu bagi duit raya kat dia , cepat cepat aku amik dan keluarkan duit .. Pastu sampul tu kasi dia .. Terus bising cari duit dia ! Hahahaha ..

Tuuu.. siap tidur pegang duit.. Tapi dia tak la tahap beria benar.. Dalam 5 minit gitu je dia akan pegang.. Pastu serah kat mak dia .. Hurmm ..

Seluar Levi’s Qhaliff ..

 

Hurm… Ternampak seluar ni kat satu butik di Alamanda sewaktu gi membeli belah persediaan hari raya tempoh hari.. Harga dia dalam RM69 jer 

Tiruan ? Aku tak rasa la tiruan .. Kain dia lembut dan sedap jer bila pegang.. Kalau tiruan , mesti keras .. Ni Qhaliff pakai , takde pulak nampak dia tak selesa.. Siap berlari sana sini dengan gembiranya lagi ! Hahaaha ..

Silap beli sehelai je ari tu .. Balik Putrajaya ni , kena gi beli barang sehelai dua lagi .. Huhuhuh …

Rabu, 30 Julai 2014

Seronok sungguh Qhaliff ke Taman Buaya !!

 

Cam sungguh la Qhaliff bila aku memandu masuk ke kawasan rumah blogger Darkbatman  atau nama sebenarnya Zuhri ni ! Terpampang wajah gembira dari dalam kereta lagi !

Masa wife berpantang ari tu , dah datang sekali.. Atas jemputan Ayie gak… Seronok benar dia masa tu dapat bermain kat sini sepuasnya .. hehe ..

Siap la ikan ikan serta burung mahupun arnab arnab nanti !! Bakal dikerjakan dek Qhaliff !!

Gembira sungguh la dia lari sana sini ! Aku kena ikut dia.. hahahaha .. Risau dia bantai terjun dalam kolam ikan tu nanti haaa !! Bukan leh caya mamat sorang ni ! Apa dalam kepala dia , aku leh jangka .. Ikut perangai bapak ni .. hahaha.. Harapnya , jgn ikut yg buruk yer .. Nauzubillah .. Moga dijauhkan .. Huhuh..

Dapat duit raya dari Ayie dan juga abangnya.. Terima kasih uncle !!

Aku suka rumah Ayie ni.. Pandai bapak dia buatkan rumah ni untuk ahli keluarga dia.. Bila ramai ramai berkumpul , mmg meriah !! Huhuhu..

Macam resorts dah.. kan ?

Tak perlukan UNIFI ?

 

Hurm… Terfikir gak ari tu .. Ikutkan hati , mmg tak nak amik UNIFI selepas kes lepas tapi disebabkan ianya satu keperluan untuk aku , aku rasa macam nak langgan semula ..

Tapi kelmarin , selepas masalah signal di Sony Xperia Z2 aku selesai , aku rasa aku tak nak guna UNIFI sebaliknya nak tambah beli satu lagi CELCOM1MALAYSIA ! Atau ada yang kata ALTEL ok ! Hurm.. Menarik !

Macam sekarang ni , Sony Xperia Z2 aku mampu memancarkan 4GLTE .. maka aku jadikan dia hotspot je la kan ? Bolehlah LG Smart Tv aku tu berkongsi signal dan tengok youtube kat situ je .. Haaa.. kan kan ?

Photo: Akhirnya , 4G !!

Ben Ashaari's photo.

Skang ni aku guna pakej Maxis Broadband 20GB ( RM88 sebulan ). Kelajuan dia 1mbps . Hurm.. Kuota pun cuma 20GB je.. Tu pun tak sampai setengah bulan , abis dah .. Kena tunggu kul 2 pagi baru leh nak upload entri yang banyak gambar ..

Tapi dengan adanya 4GLTE unlimited ni , aku rasa aku nak potong buang je la Maxis ni .. Jimat koooo !! Haaa ..

Photo: Internet di kampung ku ,Kok Lanas .. Celcom 4G !!  Guna Celcom1Malaysia yg aku beli dr Mawar Biru .. Heeee

Pasni nk beli satu lg utk letak kat tablet Qhaliff.

Test speed ni di Kelantan.. Member blogger test di Serdang , KL .. dia boleh dapat hingga 15mbps !!! Perghhhh … Memang best laaa … Nak tunggu aku sampai Sepang nanti dan test speed lak .. Heeee..

Er , kalau takde 4G kat kawasan tu , mmg teruk la ! Kelantan tang Kok Lanas ni pon leh ada 4G .. Sepang bandar  kapal terbang tuuuu , tak leh ada ? Hehehe..

Sebulan berapa ? RM25 saja yer ! Unlimited ! Hurm… Skang ni , aku terpaksa guna 3 internet ! Maxis , RM88 dan Celcom Broadband RM50 !!

Bila potong dua dua ni , bayangkan berapa aku jimat dah !!! Boleh nikah satu lagi ok !! Huhhh… Bayangkan jika aku mampu nikah lagi buat pemotongan kedua dua broadband tu , korang yg belum nikah .. lagi la boleh nikah dah !!

Dah tiba masa operator telekomunikasi jadikan segalanya UNLIMITED !! Asyik berkuota jer ! Gile apa !! Caitt…

Kesedapan tapai !

 

Teringat kali pertama aku makan tapai .. terus aku muntah dan buang tapai tu… Rasa masam dia mmg pelik sangat aihhh .. Tapi aku suka makan menda masam… maka aku cuba lagi untuk makan ..

Selepas tu , aku suruh mak aku order lagi dan lagi dan lagi .. Hehehe.. Sejak tu , aku pantang nampak tapai .. Kalau dah mula makan , mmg tak boleh berenti dah .. Huhuhuh…

Tapai ni kalau makan banyak banyak , mmg boleh memabukkan .. orang kata la.. Aku tak pulak rasa mabuk bila makan byk byk.. Makin nak bertambah lagi ada la..

Tapai di dalam gambar ni , kat umah abang ipar aku nun di Besut . Sizenya agak berbeza dengan tapai yang biasa biasa aku makan dulu yang mana isinya lebih banyak dari yang ni .. Tapi rasanya sama !

Mungkin dia buat gini , lebih pada sekadar nak menjamah dan hayati hari raya .. bukan suruh mai melantak tak hengat punya ! Heeee..

Keluar beraya akhirnya !

 

Rumah pertama .. Gi umah pakcik wife aku yang aku panggilnya , Pokcik Ka dan Mokcik Ma .. Heeee .. Lega Qhaliff ! Seharian terkurung di rumah semalam , akhirnya dapat jugak keluar ..

Tapi bila dah keluar .. dia pulak wat hal.. mengantuk sokmo !!

Photo: Ngantuk..

Tapi bila sepupu dia sampai , dia automatik kembali cergas ! Aiyokkkk .. Bila dia dah kembali cergas , aku pulak jadi tegas ! Risau la asyik main pastu terjatuh kat meja kopi tu kee.. Kaca tuuu.. Haish…

Lepas raya kat situ , gi pulak umah abang ipar di Besut , Terengganu. Tak jauh mana pon dari Kok Lanas .. Aku suka gi area sini.. Kawasan padi ! Aku tak sempat nak turun bergambar lagi kat sini .. Hurmm .. Cuma tadi lepas solat Asar , aku lari jap ke bendang berhampiran dan .. selfie !!

Ada satu tempat tadi , mmg cantik gile laaa Tapi jauh aku nak menapak gi ke situ ! Tengok jam pun dah hampir ke Maghrib. Lain kali je laa..

Aktiviti sebelah malam .. BBQ ! Heeee…

Budak budak , seronok laa diorang ! Teringat aku sewaktu kecik dulu.. Hurm…

Sakan la diorang main.. Lepas main , gaduh.. Lepas tu berbaik semula .. Hahaha .. Sambung gaduh .. Nasib baik la ada pak su diorang yang sudi melayan..

Dan yang tua tua , gi membakar !

Memang seronok bila berkumpul ramai ramai gini .. Pastu ada aktiviti santai .. Budak budak pun main sampai nak pengsan.. Hahaha.. Nak tidurkan diorang , mmg senang dah pastu ..

Selesai aktiviti , terus balik Kok Lanas .. Hurm.. Selesai hari kedua .. Esok , aktiviti lebih mencabar ! Ikutkan , ada banyak plan .. tapi segalanya bergantung pada kul berapa aku bersiap ! Hahahaha ..

Makan satay di pagi hari !

 

Kalau sapa sapa yang tak pernah gi Kelantan lagi , jangan terkejut kalau ternampak ada orang sedang makan satay di pagi hari ! Haaaa… Aku dulu terkejut jap laa.. Aku tanya wife , dia jawab .. biasa la…

“ This is Kota Bharu ! “.

Owhhh .. baru aku tauuu . Patutlah kalau gi bersarapan pagi , antara juadah yang disediakan adalah satay !

Agak kekok bagi aku pada awalnya .. sbb biasanya aku makan satay , malam malam… hehehe.. Makan belah pagi , terasa lain sangat..

Lama kelamaan .. leh la terima makan satay di awal pagi dan juga makan nasi ! Selama ni , kalau nak berat pun , aku makan nasi lemak.. tu pun dah menyesal giler sbb lepas makan , terus duduk buat kerja.. Hasilnya , lemak perut berinci inci naik ! Hurmm..

Orang dulu lepas makan berat , diorang wat kerja berat.. kan kan ? Orang skang .. lepas makan berat , berat dah mata .. nak sambung tidur ! Huhu..

Selasa, 29 Julai 2014

Duit raya oi !!

 

Pandai dah dia ! Dapat je sampul raya tu , terus ke hulu ke hilir dengan sampul tu ! Nak koyak , tak reti lagi… Pastu bagi kat aku suruh bukakkan skit ..

Bila dah bukak.. dia koyakkan perlahan lahan… Dan bila nampak duit tu , senyum ! Diangkat duit tu tinggi tinggi dan berjalan sana sini laaa dengan duit tu  !

Menariknya , kekadang duit tu dibaginya pada wife aku.. atau , dibiarkan atas sofa ! Amboiiiii… banyak duit nampakkkkk !!

Hurm.. dah 6 tahun , aku raya tak dapat duit raya ! Huwaaaaaaa !! Sayuuuuuuuuu…

Tiada DISNEY untuk anak aku lagi ! Part 2

 

Entri pertama aku  Tiada lagi DISNEY untuk anak anak aku ! , ada yang sokong .. ada yg gelak ! Hahahah.. Tak pe.. Dulu aku pun gelak ! Hinggalah kejadian 9/11 , aku buka mata ! Satu demi satu konsiprasi didedahkan secara tidak kita sedari melalui hiburan samada filem ataupun lagu !

Satu demi satu aku baca dan tonton di youtube temasuklah konspirasi kematian Micheal Jackson yang dikaitkan dengan pertubuhan Dajjal tu ! Wallahualam..

Benar atau tidak , sekurangnya aku kena alert dari sekarang ! Bukan apa .. kita mungkin anggap kartun ni , menda kecik jer .. Ala , budak budak je la yang tengok ! Tapi kita terlupa , budak budak ni akan membesar dan menjadi bapak budak ! Apakah mereka lupa apa yang mereka tonton ? Aku tak lupa kartun kartun yang aku tonton setiap jam 5 petang setiap hari ! Wajib !! Macam macam kartun ada ..

Apakah aku terpengaruh dengan kartun kartun tu ? Yaa.. sedikit sebanyak , memang aku terpengaruh hingga sanggup tempah tiket wayang dan menonton seorang diri di tengah malam , asalkan dapat jadi antara mereka yang pertama menonton filem di panggung ! Tak ada apa dapat menahan aku dah ketika tu ! Seolah dipukau ! Nak percaya atau tidak , suka hati !

Qhaliff .. sekarang dok sibuk bergasak dengan sepupu dia.. ULTRAMAN ! Haihhh.. Upin Ipin ? Dia tak minat tengok. Ada yang kata Upin Ipin pon tak sesuai untuk anak anak kecik ..

Berbalik pada kartun Disney .. komen mereka yang menolak mentah mentah tu , aku cuma mampu senyum je la.. Malas nak berbahas. Beli buku tu , baca dan pahamkan.. Sesungguhnya  bukan kartun Disney je kita perlu amik tau .. Filem dan drama bersiri tv pon byk dah mengarut dan mempengaruhi minda kita secara tidak disedari ! Mungkin kita kata kita boleh mengawalnya tapi bagi aku… sebenarnya kita dah pon terpengaruh ! Kalau kita tau cerita tu merepek , awal awal lagi kita dah tutup atau ubah channel tapi sebaliknya , kita terus melayan.. Terpengaruh dah tu kan ?

Antara yg tersembunyi dan kita tak sedari .. Apakah ianya satu kebetulan ?

Kebetulan ? Ok camana dengan yang bawah ni lak ..

Pon kebetulan ? Ok.. ni lak ?

Ada banyak lagi contoh dalam buku tu.. Korang beli dan kaji sendiri ! Tak perlu nak gelakkan aku selagi belum buat kajian tersendiri.. Kalau rasa menda ni mengarut , tak per la.. Teruskan laa.. Aku tak rugi apa apa pun.. Hehehe ..

Tak perlu nak maki aku.. Fikir selagi boleh berfikir.. Apakah perlu kita terus hadam apa jua yang disogokkan pada kita ? Sampai bila ? Apakah nak dibiarkan anak anak kita juga jadi mangsa mereka ? Kita sendiri dah jadi mangsa ..

Kita dah dijanjikan Syurga dan Neraka oleh Allah  .. Tu pon kalau kita percaya la.. Dan pastinya syaitan akan berusaha menyesatkan kita .. Apa pun cara , 'tenteranya’ akan lakukan apa saja selagi belum tiba hari Kiamat !

Hurm…  Aku bukan pakar agama .. Bukan pengkaji tapi lama dah aku memikirkan perkara ni setiap kali aku tonton drama , filem dari barat ..  Terbaru , cerita SUPERNATURAL ! Pergh.. makin mengarut !

Komen seorang rakan di Facebook ..

best bro... actually aku dah lama dah study benda ni... mmg betul pun.. ada satu terms dalam psychology yang dinamakan sebagai mind mapping dan future programming. Ia boleh mendorong otak kita untuk setuju dan benci ke atas apa yang disogokkan kepada kita.. yang bestnya.. tanpa kita sedar! cuba check kat youtube bro.. berlambak... “.

Jangan lupa baca ulasan aku sebelum ni .. ‘ Mencari yang tersembunyi ! ‘

Tak perlu nak marah aku atau melenting.. Rasa sesuai utk korang , silakan .. Bukan aku yang bayar bil ASTRO korang tu ..

Berhari raya bersama keluarga tercinta ..

 

Hurm.. Nampak biasa je kan ? Tajuk biasa .. Ceritanya pasti biasa .. Tapi sebenarnya inilah kenangan yang ada andai inilah Aidilfitri terakhir aku.. Mana tau , tahun depan … hurmm.. Ianya realiti yang perlu kita tahu.. dan terima !

Alhamdulillah .. Tamat sudah raya pertama. Ramai tak sabar menanti dan ianya telah pun berlalu pergi. Camana ? Seronok ? Hurmm… Aku ? Pastinya beraya bersama keluarga tercinta , membahagiakan aku. Tapi bila dengar berita dari mak aku mengenai ayah aku , aku jadi sayu.. Sian kat dia .. Hurmm..

Di sini , awal pagi.. Seperti umat Islam yang lain , solat sunat Aidilfitri pasti akan ditunaikan… tak kira la di masjid mahupun surau.. Janji kasi hadir ! Heee..

Selepas tu ? Apa lagi.. Kali ni , sesi bergambar jangan dilepaskan ! Ianya wajib ! Sebab kita tak tau apa jadi pada masa hadapan . Sekurangnya , kita dah ada kenangan untuk mereka andai kita pergi dulu .. Huhuh..

Photo

Terima kasih Hijrah Couture atas tajaan baju raya yang amat sesuai untuk keluarga aku.

Sayangnya , untuk raya pertama ni .. aku tak dapat gi mana mana lagi sebab ramai tetamu berpusu pusu datang ke rumah .. Qhaliff seronok laa.. Ramai kawan ..

Zahra ? Hurmm… dia dgn aktiviti dia la ..

Photo: Gua , tidur !!

Diikuti Qhaliff tidak lama kemudian.. Hahahaha ..

Photo

Tapi tak lama laaa.. Pakat sedar ramai ramai .. Dan aku kembali berpeluh ditambah dengan cuaca yang panas pelik.. Alhamdulillah , petang hujan lebat sangat.. Legaaaa ..

Photo

Esok , baru nak keluar beraya .. Huhuhuh…

Isnin, 28 Julai 2014

Selamat Menyambut Aidifitri 2014 !

 

Alhamdulillah.. panjang umur aku .. Dapat sambut Aidilfitri kali ni bersama keluarga tercinta , keluarga aku , keluarga mertua  dan rakan rakan  tak kira di dunia realiti dan juga maya. Semuanya tetap rakan aku.

Untuk sekali lagi , aku menyambut Syawal kali ni Kok Lanas , Kelantan. Rasanya sejak kawin , sekali je aku sambut di Kuala Lumpur tapi aku tak kisah sbb sebulan berpuasa , di sana dan untuk adil , raya di sebelah wife .

Raya di Kelantan ni , terus terang .. mmg berbeza bagi aku. Kemeriahannya agak terasa sebab dari awal pagi hingga ke malam , orang tak putus putus datang. Kalau di KL , tak terasa gini sebab majoriti penduduknya , dah balik kg.. Nak kena tunggu seminggu dua baru meriah di KL ..

Keluarga aku lak , asal dari Pulau Pinang. Yang ada kat sana cumalah sanak saudara jer.. Atuk nenek dah lama arwah. Jadi , nak kumpul semua sekali memang payah laa .. InshaAllah satu hari nanti… Kena ada inisiatif untuk bertemu .. kalau tidak , mmg tak kenal saudara mara la jawabnya apatah lagi memasing dah ada anak cucu ..

Akhir kata .. Raya di zaman ni mmg mencabar ! Sebab masing masing dok pegang handphone ! Walaupun rakan ada depan mata , masing masing lebih gemar ‘berborak ‘ di internet !

Photo: Ingat yer.. Simpan handphone dan monopod tu..

Kan kan ? Hehehe.. Ingatlah .. hari yang penuh keindahan dan dinanti dengan penuh kesabaran , dihabiskan begitu saja dengan dok layan handphone !

Akhir kata .. pergh.. berapa kali akhir kata daaaa … Huhuh.. Ok ok.. Aku akhiri Ramadhan kali ini dengan ucapan Selamat Menyambut Syawal. Semoga Allah berkati amalan kita di Ramadhan yang lepas. Ampun maaf dari aku sekeluarga ..

Selamat Hari Raya Puasa.. aka AiDILfITrI !

Ahad, 27 Julai 2014

Kredit Celcom anda dipotong tanpa izin ?

 

Perghh.. Kalau 5 sen aku berkira , ni kan pula berhengget hengget !! Ingat senang ke nak dapatkan duit ? Dah la zaman ni , dapat duit ..kita secara tak disedari gi salur kat Israel tu haaa ! Hee.. Tu isu lain.

Ini kes yang baru aku dapat tadi.. Geram pulak aku tengok jumlah yang dia nak amik tuuu.. Kalau orang tak perasan , mmg selamat jalan romeo la setiap bulan ..

Photo: Ni pon satu lg perangai zionis.. Main suka sukaaa jeer .. Pelik aihhh..

Aku pun tak tau apa menda ni ? VC9 ?? Apa kemenda ni ??? Iskh iskh iskhh…

Dan rakan dunia maya aku whatsapp bagitau cara nak tutup semua masalah duniawi ni …

Yeessss !! Settle masalah aku .. Tapi boleh pulak dia offer lagi ? Kalau nak reactive !!  Mana bisaaaa .. Gila la aku kan ?

Terus hang sistem dia ! Haaaa… Hahaha.. Takde la hang.. Cuma pening jap je.. Hahahaha .. Adehh.. macam macam ..

Sahur terakhir ..

 

InshaAllah .. esok raya .. Dan sahur terakhir untuk puasa kali ni , ketupat sotong. Mak mertua aku buat.. Hehehe.. Ada banyak.. Aku makan dalam 4 gitu.. heeee .. Bukan selalu dapat makan ..

Apa yang sedap ? Hurm.. aku mmg suka sotong gini .. Kalau ada sambal sotong ni dengan nasi panas .. confirm tersadar kat sofa punya la pastu.. huhu ..

Ketupat sotong ni , isinya pulut.. Pastu kuah hitam tu kasi menambahkan lagi kesedapannya.. heehehe ..

Setakat ni , aku cuma jumpa ketupat sotong ni kat Kelantan.. Tak pasti la kat tempat lain.. Heeee .. Ada gak eh ? Apa nama ?

Pok Dee Murtabak di Kelantan !

 

‘ Sedap & Bersih ‘ katanya !! Yeke ??? Hurmmm ..

Kelmarin singgah beli murtabak ni selepas adik ipar aku kata sedap ! Sohor katanya .. Sohor tu terkenal la.. Heheheh .. Aku tak pernah dengar murtabak ni. Murtabak Diraja tu , tau laa..

Maka beli la dalam 3 keping gitu untuk rasa .. Dan semalam , aku beli lagi untuk kali ke dua .. Hhehehee.. Ok , aku akui mmg sedap dan bersih ! Peniaganya pon ramah dan jujur .. Alhamdulillah ..

Aku beli 4 keping.. RM10.20 ! Ok la harganya.. Sesuai dengan rasanya juga.. Sedap !

Photo

Aku upload di Facebook.. Rupanya mmg dah ramai tau murtabak ni.. Huhu… Boleh beli lagi pasni .. heeeee.. Sedap ok !

Sikap tidak sabar , menyusahkan orang lain !

 

Sejak kelmarin , berita mengenai jalan jammed sana sini merajai Timeline Facebook aku ! Nasib baik aku sampai lebih awal. Kalau tidak ?? Tak tau laa camana nak cakap walaupun sebelum ni pon , aku sekeluarga memang biasa dah balik berjam jam lamanya sebab banyak sangat berhenti. Heee..

Antara punca kesesakkan lalulintas adalah kerana kemalangan jalanraya ! Kereta bertembung sesama sendiri atau dengan bas ! Pemandu yang tak sabar , lalu memotong dan masuk ke laluan bertentangan tetapi gagal masuk balik ke laluan asal lalu bertembung dengan kenderaan yang menghala ke arahnya..

Ya ! Memang kerap berlaku setiap kali aku ulang alik ke Pantai Timur ! Tak kira la pemandu tu lelaki atau perempuan.. sama je perangainya. Tak sabar sungguh ! Nak potong tu boleh tapi pastikan keadaan selamat terlebih dahulu. Ni tidak ! Main potong jer .. Pastu himpit orang bila nak masuk ! Bila tak dapat masuk ?? Apa jadi ? Jadi la seperti mana yang kita baca di dada akhbar tiap kali menjelang perayaan !!

Bagi kawan kawan yang masih belum pulang ke kampung halaman.. Silalah memandu dengan berhati hati. Banyak faktor kena amik kira. Keadaan kereta , cuaca , pemandu lain dan juga diri sendiri !

Biar lambat asalkan sampai dengan selamat !

Sabtu, 26 Julai 2014

Nak pergi Bazar Tok Guru dan Ariani !

 

Tadaaa ! Destinasi hari ini !! Dari Kok Lanas , wife nak gi membeli belah tudung kat sini dan aku nak cari kain sampin. Tertinggal kat rumah aku la pulak .. Macam tak lengkap kalau tak pakai bersama baju baru nanti.. Auwww.. Heee…

Keluar dari rumah mak mertua dalam kul 11 lebih pagi gitu.. Dari Kok Lanas, aku tengok gi Waze .. nun kat traffic light Ketereh ,mmg jammed giler la..

Bila dah lepas Ketereh , clear dah jalan.. Tapi bila dah dekat ngan  Wakaf Che Yeh , jammed semula ..

Photo: Gi KB jap

Sabar je la bila dah harung kesesakkan gini ha .. Bila dah sampai Kota Bharu , segala perancangan berubah ! Jalan sesak .. nak cari parking susah.. Kesian kat baby lak nanti.. aku pun , patut dikesian gak sebab kena dukung Qhaliff saja nanti !

Akhirnya , wife ajak gi Ariani je .. Namun , keadaan di Ariani pon begitu.. Wife dah beria nak turun bila lalu depan butik dia tapi takde parking ! Mampu amik bau je la .. hehehhe.. Siap dah suruh Qhaliff pakai kasut gitu.. tapi sayangnya kena buka semula.. Hhehehe..

Seperti biasa , orang perempuan takkan nak balik tangan kosong ! Mesti nak ada beli sesuatu punyalah !!

Dia suruh berenti kat sini ..

Photo: Akhirnya ,shopping kt sini jer..

Untuk mengubati kelukaan hati dia .. Dia ngan Qhaliff membeli belah kat sini ! Aku pelik sebenarnya.. Yang beria nak keluar hari ni .. yang nak membeli barang ialah AKU !! Apahal dia lak yang terluka ???? Adehhh .. Abis , aku yang terluka ni ?? Dok memandu gi balik non stop ??? Dok amik asap je la eh ??

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI